1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Maksaminen tekstiviestillä, kuka tarjoaa edullisimman palvelun?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja dongeli, 12/2/09.

1. dongeli

Tykkäykset:
    0
    Hei,

olen aikeissa perustaa verkkokaupan, ja yhdeksi maksutavaksi olen kaavaillut maksamista tekstiviestillä. Olen pariin ulkomaisen yrityksen sivuihin tutustunut, jotka myös toimivat Suomessa, mutta heidän kauttaan maksusta menee 50% "taivaan tuuliin" eli itse palvelun tuottajalle ja alviin - myyjälle eli minulle jää toinen puoli.

Haluaisinkin kysyä josko tällä foorumilla olisi tietotaitoa, tarjoavatko suomalaiset operaattorit edullisempaa mallia maksamiseen tekstiviestillä Samoin plussaa olisi, jos tekstiviestiostosten tulouttaminen olisi myyjän eli minun suuntaan mahdollisimman nopeaa - olen lukenut, että joidenkin palveluntarjoajien kanssa menisi parikin kuukautta ennenkuin rahat ilmestyvät myyjän tilille. Yksi tärkeimmistä kriteereistä myös on, että ostaminen olisi mahdollisimman helppoa ja vaivatonta.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    "Hävikki" johtuu luottorikistä, jota tarjoasta riippuen vähän jyvitellään palvelun mukaan. Operaattori nyhtää jo heti kättelyssä oman osuuden, jossa luotto riskiä siirretään maksun saajalle. ja ei ne rajapinnatkaan ilmaisia ole ja niitä tarvitaan joka operaattorille.

Tuota en ymmärtänyt mitä tuolla Alvikohdalla tarkoitit ?

Rahan tulo yksinkertaisesti kestää pitkään jos välikädet eivät ole luottoyhtiöitä, eli rahoita niitä tuloja omasta pussista.

3. dongeli

Tykkäykset:
    0
    alvilla tarkoitan sitä, että ainakin nuo ulkomaiset euroopassa toimivat yritykset oman osuutensa lisäksi ottavat maksusta pois maakohtaisen alvin, joka esim. Suomessa on 22%.

Vaikuttaisi vähän siltä, että tämän tekstiviestillä maksamisen voi unohtaa?

4. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Jos yritys olet, niin ei kai alvin pitäisi olla menoerä ollenkaan.
    Vai onko putiikin tarjoitus olla niin pieni, ettei ole ALV velvollinen?

5. dongeli

Tykkäykset:
    0
    Alkuvaiheessa on paljon mahdollista, että pitää maksaa tuo alvi alkuun ja jos pisnesidea saa tuulta alleen, mennään alvivelvolliseksi jne.

Taidanpa siis pysyä perinteisimmissä maksuvaihtoehdoissa.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    ALV velvollisuuden raja on suhteellisen alhainen, ja siinä ei oikein toimi ajatus jos pisnes kasvaa, koska se velvollisuus napsahtaa sitten takautuvasti. Eli jos olet varma ettet pakollista ALV velvollisuutta ylitä liikevaihdolla, ja liikevaihto tulee kuluttajilta ja siinä ei ole menoja, niin on järkevää olla alviton.
    Käytänössä raja on niin pieni että vaikea sillä liikevaihdolla tehdä kanattavaa businesta ja laskut ovat kuitekin monesti ALVillisia, jolloin kanattaa hakeutua ALV velvolliseksi.

Jos kuitenkin kyse sellaisesta palvelusta ettei siitä montaa satasta kuussa synny liikevaihtoa, eli lähinnä harrastus ja maksuvaihtoehdot vain teknisestä mielenkiinnosta, niin tuskin hyvää SMS maksu sopimusta noilla määrillä saat. joten ei se 22% tai tilityksen nopeus ole ehkä toiminnan kannalta ratakisevia tekijöitä.

Jaa tämä viestiketju