1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mail For Exchange Ohjeita?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja oaha, 10/9/07.

1. oaha

Tykkäykset:
    0
    Moro!

Kyselisin seuraavaa tilannetta:

Käytössä E61 + Mail For Exchange. Postit tulevat hyvin läpi ja ongelmia ei käytössä ole. Ongelmia tulee sitten taasen datansiirot puolella.

Sain tietää, että asetuksista johtuen puhelin tai softa kehittää datatapahtumia aivan sairaan määrän (tuhannen kieppeillä per kk) ja siitähän operaattori pitää ja varsinkin kun olen ulkomailla, koska laskutus datan osalta on aika huimaa.

Asetuksen osalta olen hieman ymmälläni, koska puhelimen pitäisi puskea postit läpi eikä ottaa säännöllisesti yhteyttä exchange-palvelimeen, jota se nyt ilmeisesti tekee. Postit kuitenkin tulevat ihan suoraan eli mitenkään intervalleina mitään ei tule. Eli en ymmärrä mistä tuo ylimääräinen säännöllinen dataliikenne johtuu, koska ainakaan postia ei tule läpi. Viimeisen kk aikana tuli joka puolen tunnin välein liikennettä noin 10 kb!

Onko kenelläkään hajua miten tuon saisi asetuksista korjattua vai onko vaihtoehtona edes olemassa Nokian osalta? Pitääkö vaihtaa windows mobile puhelimeen, jossa tällaista "ylimääräistä" dataa ei ilmeisesti kerry.

Kiitos etukäteen niille, jotka auttavat!

-oaha

2. lartsi

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva...
    No mulla tuo menee niin, että puhelin hakee 30 min välein postit, joka tarkoittaa kuukauden aikana noin reilua 1400 yhteydenmuodostusta. Dataa tietty kuluu yhteyden avaamiseen aina se muutama kilotavu. <10 kt.

Aikasemmalla versioilla Mail for exchange -sovelluksesta on käynyt myös niin, että vaikka meilien haku on kokoajan päällä, se silti pollaa laatikon 30 min välein, ei kokoajan, vaikka siis pitäisi... Mahtaisiko jostain tällaisesta olla kyse?

Onhan sulla uusin versio tuosta sovelluksesta käytössä...

Toisaalta: Jos on esim. datapaketti käytössä, niin mitäs se haittaa vaikka dataa palaakin päivän mittaan:) Jos ei, niin ymmärrän kyllä, että turhan kulut ärsyttää.

3. Mama

Tykkäykset:
    0
    Minulla oli aiemmin ActiveSyncin Push-mailissa se vika että otti yhteyttä jatkuvasti eikä mailit silti tulleet. Jos on 'Always on', niin silloin datayhteys on jatkuvasti päällä, ja mitä arviointi niin nyt taitaa kuukaudessa datamäärä olla <20Mt.
    Ennen oli 100Mt käyttöraja, mutta nyt vaihdoin rajattomaan niin ei tartte jarrutella.

4. Pasteur

Pasteur

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z
    Mitä windows mobileen tulee niin ei siinäkään homma korjaannu ellet saa käyttöön oikeaa exchange serveriä. Imap idle s-postit toimivat kuten push mailit mutta jotta imap idle yhteys servuun pysyy niin tarvitsee puhelimen n. 10 min välein vaihtaa häviävän pieni määrä tietoa - mutta se kuitenkin on tehtävä.

En sitten tiedä miten tuo nokian s-posti - onko true push vai imap idle.

Itse odottelen uuden duunin alkamista kuun puolesta välistä, jolloin saan exchange servun käyttöön. :)

Jaa tämä viestiketju