1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mahdollisia parannusehdotuksia m55:n?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja qwesty, 13/1/04.

1. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Meinasin lähettää siemenssille (ei ole ensimmäinen kerta, mutta ainakaan viimeksi en saanut vastausta) listalla toiveita jota expertit voisivat koittaa laittaa tuleviin softaversioihin...
    Joten tulikin mieleen, että onko teillä, arvoisat foorumin käyttäjät, mitään ideoita (kaikkia ehdotuksia otetaan mielellään vastaan), jota toivoisitte m55:n saavan uusien fw:Den kautta?
    Itse nopean mietinnän jälkeen keksin:

*Näytönsäästäjäksi digitaalinen kello (nokioista tuttu) joka olisi muuten "virransäästötilan" tapainen, mutta operaattorinnimen tilalla olis se kello... Parempia ehdotuksia otetaan vastaan.

*Ääninauhurilla nauhotetut tiedostot sellaiseen muotoon, että ne pystyis laittaa soittoääniks. Tai sitten soittoäänien tukemaan tiedostolistaan se ääninauhurin formaatti...

*Sit vois kysellä että onko niillä mitään keinoo jolla puhelimen sais nopeemmaks eikä se jumittais. Itsellä ei oo ko. ongelmaa koskaan ollu, mutta mitä oon kuullu joidenkin puhuvan niin tossa ois kuulemma parannettavaa, tuskin pystyvät mitään käytännössä tekee, mutta ei ainakaan kysymättä selviä.
    Vapaan muistin määrä saattaa tietty olla vaikutuksena, mut ehkäpä se sit selvii...

Eli nyt vaan kaikki m55:n "huonot" puolet esiin ja parannuksia miettimään... =)
    Lähettelen ton kirjeen sit sekä suomen että englannin siemenssin sivuille, että ehkäpä jommasta kummasta ees vastaus tulee - ainakin jos kirjeessä on vankkaa asiaa.

2. Nyki

Tykkäykset:
    0
    Noi ominaisuudet löytyy MC60 ja C60 puhelimista (no nopeudesta ja jumittuvuudesta en tiedä) eli en tiedä "haluaako" Siemens laittaa ne M55teen

3. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Sit tuli vielä mieleen, että jos joku tietää jonkun siemenssin suoran sähköpostiosotteen (aina parempi, kuin tollanen niiden sivuilla oleva systeemi) jonne tollaset asiat pitäis laittaa, niin kertokoon sen ihmeessä.

Ja voitte te koota saman topikin alle myös parannusehdotuksia kaikkiin siemens puhelimiin, niin katsoo sitten että kirjotanko minä vai joku muu mahdollisesti niistä asioista myös siemenssille.

Pistetään asioihin pikkasen lisä vauhtia käyttäjien kautta, hyvä/ainut keino vaikuttaa =)

4. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän se halua miellyttää asiakkaitaan...
    Tietääkseni tuo nauhotus mahdollisuus piti olla myös m55:ssa, mutta jonnekkin se on ohjelmistoa tehdessä kadonnut.
    Tuo analogisen kellon laita on myös aika pieni juttu, mutta käyttäjälle ehkä isompia asia (riippuu täysin henkilöstä), joten uskoisin niiden sen parannuksen tekevän, jos ei ole kovin suuritöinen.

c60:n ja mc60:n nuo ominaisuudet saattavat olla käyttäjien toiveita (tai m55:n parannusehdotuksista otettuja ideoita). Joten hyvin mahdollista että ne m55:n tulee.

Jos ei nyt fw11 (johon tuskin kerkeen vaikuttaa) niin ehkäpä seuraavassa...

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, tossa sun (gwesty) lista listassa tulikin jo ne tärkeimmät, eli soittarien nauhotus mahis ja digikello näytönsäästäjäks.
    Sitten yks mielestäni ärsyttävä puute on puutteelliset kellon aika -tiedot soitetuis puheluis, kun ei näy muuta ku nimi ja numero! Usein olis käyttöä sille et näkee mihin aikaan on kellekkin soittanut.. Tosin mun luurissa on softaversio 4, et en tiedä joko se on nois uudemmis korjattu..

Muuta en tällä erää keksi...

6. Bustis

Tykkäykset:
    0
    Soitettaessa kuuluva pililili hittoon ja soittoäänistä alussa oleva "acoustic protection" samaan paikkaan. PgUp ja PgDn-näppäintoiminnot tekstien selailuun (eli ruutu kerrallaan) ja sanelukoneelle pikanäppäinmahdollisuus (nyt vain ääniohjauksella pikavalinta). Kalenterin käännökset uusiksi. Satunnaiset hidastelut kokonaan pois. Aiemmin mainituista kellonaika soitettuihin.

7. Saukkis

Tykkäykset:
    0
    Olen lähettänyt Siemenssille parit sähköpostit missä olen ehdottanut parannuksia ja olen jopa saanut vastauksen jossa lyhennettynä sanotaan että "Lähetämme ehdotuksen ohjelmistojen suunnittelijoille". Sen enempää ei ole kuulunut. Mutta parit ehdotukset kyllä olisi:

*Kalenteriin mahdollisuus tehdä erivärisiä merkintöjä.
    *Myös soitettuihin puheluihin aikaleimat että tietäisi koska on soittanut kenellekin.

Koitan kaivaa jostain sen osoitteen mistä minulle vastattiin niihin edellisiin ehdotuksiini jos vain löydän jostain.

8. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Ei ole ainakaan tietääkseni uusimmassa eli 10:ssä korjattu tota hommaa, mutta tuo ois ihan järkevä ehdotus, tuskin siemenssilläkään mitään noin hyvää asiaa vastaan.
    Ja btw se on qwesty, ei gwesty... ;)

Noita "pililili"-ääniä ja acustic shock protectionia (tai mikä nyt onkaan) passaa kysellä, mutta epäilen ettei muutosta kumpaakaan tulee, sillä ko. asiat on tietääkseni monessa mallissa, ellei jopa kaikissa --> tuskin poistavat ns. "tavaramerkkiä"... Itseäni ei ole nuo kumpikaan häirinnyt.

Ja tosta kalenterin käännöksestä kysyisen, että missä se vika on ja mitä siinä on käytännössä parannettavaa?

9. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Parannusehdotuksia:

- Wap 2.0 / xHTML -selain
    - eriväriset kalenterimerkinnät
    - herätyskelloon mahdollisuus säätää torkkuherätyksen kestoa
    - toimintaa voisi yleisesti ottaen yrittää viilata hieman nopeammaksi, erityisesti tekstin syöttäminen saisi reagoida karvan verran ripeämmin nappien painamiseen

10. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Tässä nyt tällä hetkellä ehdotettuja juttuja koottuna hieman yhteen:

* Digitaalinen kello näytönsäästäjäks
    * Nauhotetut tiedostot soittoääniks - mahdollisuus
    * Kännykän nopeampi toiminta, jos mahdollista
    * Kellonaika näkyviin soitettuihin, vastaanotettuihin puheluihin jne.
    * Kalenteriin eriväriset merkintämahdollisuudet
    * Herätyskelloon mahdollisuus säätää torkkutoiminnon kestoa
    * Sanelukoneelle pikanäppäimen säätö mahdollisuus
    * PageUp ja PageDown näppäimet
    (* Acustic shock protection ja puhelun alussa oleva piippaus pois...)

Hyvä alku toiveille, mutta lisää kaivataan (sillon suurempi todennäkösyys että ees joku noista toteutetaan) ;)

Noita eivät kyllä rupea lisäämään, javalla voi itse koittaa löytää ohjelmat tuohon hommaan jos tarpeen on.

11. Epelii

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni tämä on vähän mielipide kysymys. Joku tykkää nykyisestä ja joku Nokian tapaisesta sivu kerralla. Luultavasti kun moni on aikaisemmin käyttänyt Nokiaa niin tykkäis siitä. Itse en ole vielä kantaani päättänyt. Paras olisi jos voisi asetuksista tuota muuttaa. En tosin usko että tuota M55:een laittaa, tai edes tuleviin malleihin.

BTW: Olisikin hienoa jos nuo kaikki viat korjattaisiin! Olisi M55 askeleen lähempänä täydellisyyttä, vaikka onkin tosi kaukana siitä, kuten kaikki luurit. Mikään ei ole täydellinen....

Mulle ikävin puute on digitaalikellon puutuminen näytönsäästäjästä. Torkkuajan säätäminen olisi myös kiva.

12. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Joo, itse en kans katso tota pageup ja -down toimintoo kovin tarpeelliseks ja epäilen samoin myös ettei sitä laiteta... Mutta jos niin kävisi niin ehdottomasti asetuksiin vaihtoehdoksi nykyinen tapa myös, sillä itse tykkään siitä.
    Nykyinen "rivikerrallaan" tyyli on ihan hyvä.

13. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Oho, tsori! =) enpä huomannutkaan =)

Mä oon ehdottoman samaa mieltä. Luuria ei voi pistää korvalle kun kuuluu se korvia raiskaava ääni, ja pahimmas tapaukses puhelun vastaanottaja on jo vastannut omaan puheluun, kun vihdoin uskaltaa laittaa luurin korvalle!

14. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Ei tarttisi uutta selainta väkertää, vaan lisätä tuki xHTML-komennoille. M55:n vakioselainhan tukee osia xHTML:stä, muttei kaikkea kuten esim. frameja.

15. NunT

NunT

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Telenor + N6290, Kolumbus + SGH-E760
    Hyvin pieni kauneusvirhe: korjaisivat sen herätyksen "Päällä" muotoon "Päälle".

16. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Lista tällähetkellä:

* Digitaalinenkello näytönsäästäjäksi
    * Nauhotetut tiedostot soittoääniks - mahdollisuus
    * Kännykän nopeampi toiminta, jos mahdollista toteuttaa
    * Kellonaika näkyviin soitettuihin, vastaanotettuihin puheluihin jne.
    * Kalenteriin eriväriset merkintämahdollisuudet
    * Herätyskelloon mahdollisuus säätää torkkutoiminnon kestoa
    * Herätyskellon teksti päällä --> päälle
    * Sanelukoneelle pikanäppäimen säätö mahdollisuus
    * PageUp ja PageDown näppäimet - vaihtoehto tekstin selaukseen
    * Tuki xHTML-komennoille (?)
    (* Acustic shock protection ja puhelun alussa oleva piippaus pois...)

17. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Olisi kiva, jos ne saisi suoraan soittoääniksi, mutta datakaapelin ja data exchangen avullahan ne saa muutettua waveiksi, jotka sitten saa soittoääniksi.

18. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    kaikilla ei oo kaapelia...

19. qwesty

Tykkäykset:
    0
    No nyt alkaa sitten "kansalla" olemaan viimeinen mahdollisuus vaikuttaa siemens m55:n tuleviin ohjelmistopäivityksiin minun lähettämällä sähköpostilla. Tällähetkellä tarkoituksena on lähettää tuo maili alkuviikosta (ma-ke), ellei jotain suurta estettä ilmaannu ja kaikki sitä ennen ilmoitetut hyvät ideat pääsevät mukaan listalle... eli hyviä ehdotuksia kaipaillaan vielä.

Tällähetkellä listalla olevat parannusehdotukset on listattu muutamaa riviä ylemmäksi ja jos joku keksii uuden idean niin antaa tulla vaan. Pistäkää aivosolunne kovaan toimintaan.

Ilmottelen sitten tähän samaan ketjuun jossain vaiheessa, että mitä mieltä siemens on ehdotuksista ja/tai vastaavatko he ollenkaan mailiini. Tarkempaa informoitia sitten jossain vaiheessa...

20. tonykart

Tykkäykset:
    0
    mistä saan ton data exchangen?

Jaa tämä viestiketju