1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Macintosh ja PC suitet?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja harhakuvitelma, 11/2/04.

1. harhakuvitelma

Tykkäykset:
    0
    Onko Macintosh yhteensopivia PC suiteja millään valmistajalla?
    Eli minkä merkkinen/mallinen puhelin täytyy ostaa jos haluaa käyttää matkapuhelinta ja PC suitea macin kanssa?

Kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen.

2. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Bluetoothin kanssa et tarvitse PC-suitea. Mac Os X tunnistaa puhelimen automaattisesti. Tämä toimii GPRS-yhteydessä, tiedostojen jakamisessa sekä osoitekirjan kanssa. Kalenterit ja yhteystiedot voi taas syncata iSyncin avulla. Tämä toimii ainakin S60 luurien sekä uusimpien SE:n puhelimien kanssa. Lista puhelimista on Applen sivuilla.

Suosittelen SE:n puhelimia Applen kanssa. Hyväksi todettu yhdistelmä.

Nim.merk. T68i + iBook G4

3. harhakuvitelma

Tykkäykset:
    0
    Jaa jaa. Tuohan on kätevää jos tuo käyttis itse osaa tunnistaa puhelimen.
    Mä kiitän kovasti neuvosta. Tuosta on apua paljon.

4. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0
    Juu, näin siis ainakin Pantterissa (Os X 10.3). Itse käytän T68i:tä modeemina sekä synkkaan kalenterin silloin tällöin. Ainoa mitä olen asentanut on modeemi-skiptit puhelimelle. Nekin asensin turhaan, sillä yhteys lähti pelittämään vanhoilla T39(?)-skripteillä, jotka olivat valmiina käyttiksessä.

Pantteri sisältää myös Bluetooth-tiedostonjako palikan, jolla olen siirtänyt luurin esim. kuvat ja teemat. Myös toisinpäin onnistuu. Bluetoothina toimii iBookkiin tilattu sisäinen palikka. Taisi maksaa 50e lisää.

Kysyä saa lisää, jos on vain on tarvetta. AV-palstan mac-topicista saa myös vastauksia hyvin.

5. JuhaN

Tykkäykset:
    16
    Omia kokemuksia Macista ja kännyistä.

Uusimmat iSyncit toimivat OS 10.3:ssa loistavasti ainakin Erkin T39:n ja Noksun 3650:n kanssa. Kalenterit ja tehtävät sekä osoitekirja synkkaavat ilman ongelmia Bluetoohin kautta. GPRS-modeemia en ole pöytämacille tarvinnut, mutta pitäisi varmaankin varmistaa tuokin jos ADSL on joskus pitkään polvillaan...

=)juha

6. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0
    Itse muuten säädin tuon yhteystiedot-syncin v***illeen. Ongelma tuli kun säädin suku-/etunimi-näyttötiloja kummassakin laitteessa. Tai jotain. Eli kun tekee Syncin, niin puhelimen ja koneen osoitekirjat menee sekaisin ja tulee tuplana kaikki nimet. En ole jaksanut vielä säätää kuntoon.

Kätevintä on kuitenkin lähtettää koneelta puhelimen kautta txt-viestit.

7. JuhaN

Tykkäykset:
    16
    Hmm....

Mullakin on muistikuvissa, että sain alussa aikaiseksi tuplat kaikista yhteystiedoistani. Luulin kämmänneeni itse, mutta ehkä softassa on joku "pikku juttu". Tai sitten ollaan tehty samanlaiset user errorit...

Onneksi kännyni osoitekirja kaipasi muutenkin siivoamista, joten tovin ompun ääressä istuttuani tuloksena oli siivottu osoitteisto!!

=)j

8. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0

Jaa tämä viestiketju