1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55 voi hävittää osoitekirjan kaikki tiedot kun akku loppuu!

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja kaarle, 9/10/04.

1. kaarle

Tykkäykset:
    0
    Niin, tuossa Siemens M55 puhelimessa näkyy olevan oikea kardinaalivika. Eli itseltäni akku loppui aamupäivällä ja latausmahdollisuutta ei ollut. Päivän mittaan yritin pari kertaa käynnistää puhelimen tuloksetta ja illalla kun olin ladannut puhelimen, niin osoitekirjan kaikki tiedot olivat pyyhkiytyneet pois! Tämän lisäksi myös kaikki Java ohjelmat hävisivät, paitsi kaksi alkuperäistä ohjelmaa. Harmittava juttu, etenkin kun en ollut kopioinut tietoja SIM-kortille tai PC:lle.

Eli vaikuttaisi siltä, että puhelimen osoitekirja ja ladatut ohjelmat eivät ole backup patterin takana! Voihan olla, että kyseessä on ihan softabugikin, koska puhelimessa kuitenkin säilyivät ladatut soittoäänet, päivyrin tiedot sekä konfigurointiparametrit.

2. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Aika erikoinen tapaus, eipä tuossa auta ku koittaa softata, jos itellä kaapeli niin onnistuu kotonakin ja jos ei auta niin huoltoon.

3. ppm

Tykkäykset:
    0
    Tämäpä ihmeellistä, minulla kävi samalla tavalla tuossa viikko takaperin. Tosin vain osoitekirja pyhkiytyi puhtaaksi. Akku ei kylläkään loppunut vaan puhelin oli sammunut taskussa ollessaan. Toki näppäinlukottomuus tai muu vastaava on mahdollinen selitys tuolle, eihän siinä paljon näppäimenpainalluksia sopivasta tarvita, niin heti on "poista kaikki" valittuna ;)

4. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Mullakin on kerran tyhjentynyt M55:n osoitekirja. Muistaakseni sammutin itse puhelimen, ja kun laitoin sen noin tunnin päästä takaisin päälle, oli osoitekirja tyhjä. Backupin palauttaminenkaan ei jostain syystä onnistunut datakaapelilla ja Siemens Data Suitella, vaan ohjelma valitti, että ei voi kirjoittaa puhelimen muisiin. Onneksi sain SIM-kortilta suurimman osan numeroista kopioitua takaisin puhelimen muistiin.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No voihan helvetti.. Mulla on monta kymmentä tärkeää numeroa puhelimen muistissa (ei SIMillä). Pitääpä näköjään kopsata tärkeimmät numerot ylös jonnekin muualle, ettei vaan M55 vaan mee ja tuhoa niitä. Että mä niin vihaan tällaisia ominaisuuksia Siemenseissä. Noista on vaikka kuinka paljon haittaa puhelimen käyttäjälle..

6. kaarle

Tykkäykset:
    0
    Eli tuosta oppi ainakin sen, että Siemensissä aina kun tallentaa osoitekirjaan uuden numeron se kannattaa se myös kopioida sim-kortille (puhelinluetteloon). Näköjään ei kannata luottaa pc-backuppiinkaan!

7. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joo mä siirsinkin nyt pari tuntia sitten tärkeimmät puhelimen muistissa olevat numerot SIM-kortille, ihan varmuuden vuoksi..

8. np1

Tykkäykset:
    0
    Voi helvetti tässä sitten tälläinenkin ei documentoitu ominaisuus..
    Itselläni taisi käydä tuo samalla kun akku loppui ja kun oli pitänyt sitä jonkinaikaa latauksessa ja käynnistänyt huomasin että tiedot olivat kadonneet kun sain puhelun ja tunnistin numeron mutta nimeä ei näkynyt.
    Ennenkun nuo oli konaan hävinnyt tuntui siltä että se oli väliaikaisesti hukannut niitä.
    Rauta vai softa vika?

Ja niin tietenkään ei olllut tullut otettua varmuuskopioita kun juuri olin tyhjentänyt tietokoneen kiintolevyt :(

9. Pappa-Smurffi

Tykkäykset:
    0
    Mulla on käynyt tämä jo kahdesti. Yhdellä kerralla sammutin itse normaalisti illalla, ja aamulla oli luuri 200 numeroa keveämpi... Toisella kerralla luuri jumiutui totaalisesti. Vain akun irroittaminen auttoi, ja muisti oli tietenkin taas tyhjä... :eek:(

10. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mullakin tää on kaks kertaa seonnu niin, et vain akun irrottaminen on auttanu sen käynnistymään uudelleen. Mut kummallakaan kerralla ei kadonnu tiedot osoitekirjasta, ja jopa päivämäärä ja kellonaikakin säilyi oikeana eikä nollaantunu..

11. josso

Tykkäykset:
    0
    Miten saan kopioitua puhelimen muistin sim kortille? Malli M55

12. tahure

Tykkäykset:
    0
    Kopioin itse juuri äsken näin tiedot :

Menin osoitekirjaan ensimmäisen nimen kohdalle - Lisätoim -
    Valitse kaikki ->Valitse (tulee väkäset nimien kohdalle)
    Lisätoim ->Kopioi SIMille - Valitse
    (numeron kohdalla) -Valitse ja Tallenna OK

Tämähän vie aikaa, tieto siirtyy yksitellen. Helpompi, jos omistat kaapelin ja siirrät tietokoneen avulla kaikki nimet/numerot kerralla.

13. ilppo

Tykkäykset:
    0
    Aivan fantastinen puhelin...

itseltä hävis just kaikki profiilit, kellot, MMS-asetukset (ainakin) ja asetukset nollaantu muutenkin, kun piti ottaa akku irti TeleFinlandin asetuksia säätäessä. Osoitekirjasta ei onneksi kadonnut mitään. Kai nekin kohta...

jo varmaan 18 kk jaksanu tämmösiä ihme juttuja tän puhelimen kanssa, alkaa hermo mennä. vaihdon paikka oli jo aikaa sitten.

14. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Onkos kenelläkään muulla M55:n kello pysähtynyt ikinä? Mulla kävi niin pari viikkoa sitten. Katsoin kelloa lähtiessäni kotoa bussipysäkille ja se näytti 12.55. Ilmeisesti se silloin oli oikeassa, koska ehdin bussiin, mutta vajaan tunnin bussimatkan jälkeen se näytti vieläkin samaa aikaa.

Lähti käymään normaalisti kun laitoin uudelleen aikaan, ja sen jälkeen on toiminut normaalisti. Vähän epäilyttää kuitenkin, uskaltaako siihen luottaa täysin esim. herätyskellon tai muistutusten suhteen. Softaversio on 10.

15. tahure

Tykkäykset:
    0
    Minulla ei ole ollut mitään valittamista M55:n toimivuuden suhteen. Ostin sen käytettynä, softan päivitin 10:ksi kaapelin avulla. Nyt kun olen nokialaisen jälkeen tottunut käyttämään siemensiä, ei minulla ole ollut mitään valittamista - pelaa hyvin ja voi muokkailla mieleisekseen kapulaksi. Muistutukset ja kellot pelaavat - kaikki OK!

Jaa tämä viestiketju