1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55 sähköpostit ilman GPRS:ää

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Apuratas, 13/12/03.

1. Apuratas

Tykkäykset:
    0
    Minulla on POP3-osoite, dna:n liittymä, WAP-GPRS mutta ei "oikeaa" GPRS:ää.

Normaali wappailu onnistuu WAP-GPRS:llä. Asetuksia olen viilaillut suuntaan ja toiseen, mutta puhelimen oma sähköpostitoiminto ei toimi eikä myöskään puhelimeen lataamani Mail4Me. Asetukset sain siihen laitettua, mutta kun lähtee yhdistämään, jämähtää "odota" -tekstiin.

Nokialaisessa pystyin hakemaan postit AVECEmail-ohjelmalla WAP-GPRS:ää käyttäen. Onko niin, että Siemens vaatii GPRS:n, että sähköpostien haku toimisi?
    Onko tähän luuriin mitään java-ohjelmaa, joka osaisi hakea postit myös WAP-GPRS:llä?

2. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Sähköposti ei toimi tuolla, vaan vaatii sen kalliimman GRPS-paketin.

3. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Pöh. Ei mullakaan oo m55:ssani mitään gprs-liittymiä tai mitään, käytän vaan gsm-dataa kun käyn wapissa tai luen sähköposteja puhelimessa olevalla ohjelmalla (käytän vapaalla.orgin postia).

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Onnistuuhan se GSM-datallakin, mutta nyt olikin kyse, onnistuuko se WAP-GPRS-palvelulla. GSM-data ei vaan ole kovin halpa, kun vertaa sitä esimerkiksi Saunalahden GPRS hintaan.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    ai joo en huomannutkaan.. oletin et tarkotus olis saada posti toimimaan tyyliin keinolla millä hyvänsä =)

mut mä itte käytän luurin s-postia ehkä kerran kuukaudes, et toi gsm-data kelpaa mulle hyvin..

6. Apuratas

Tykkäykset:
    0
    Mikä ohjelma sinulla on?
    gsm-datakin kelpaa, jos saan sen toimimaan. Tarvista on harvoin, joten sen kalleus ei ole ongelma. Ja tarvis on nimenomaan lukea posti, kun tietokonetta ja datakaapelia ei ole käytettävissä eli pitäisi saada wap-gprs tai gsm-data toimimaan. Pop-postiani ei voi lukea wapin kautta suoraan.

7. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    siis mä käytän sitä puhelimessa jo valmiina olevaa "ohjelmaa" tai sähköpostitoimintoa (miten sitä nyt ikinä kuuluukaan kutsua), joka löytyy siis sieltä Viestit-valikosta. ottaa vaan "saapuneet" > "sähköposti" ja "hae", niin se muodostaa yhteyden ja hakee sähköpostin n. 10-20 sekunnissa (riippuu s-postin koosta). Mulla on kans dna:n liittymä, ja oon laittanu siihen sähköpostiohjelmaan vapaalla.orgin asetukset. voinhan mä tarkemminkin luetella jokaisen puhelimesta löytyvän asetuksen jos tarvii..

8. Apuratas

Tykkäykset:
    0
    Jos viitsit, niin ilmoita mitä olet laittanut data-asetuksiin kohtaan "Mail, Java,Rms" sekä cds- että GPRS-asetuksiin ja sitten vielä sinne sähköpostin asetuksiin viestivalikossa (muuta henk.koht. tietosi niin että ne eivät joudu vääriin käsiin, mutta niin että ymmärrän, mitä mihinkin kohtaan pitää laittaa)

9. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    se gprs-kohta mulla on kokonaan tyhjänä (ei ruksia), mut voin mä ne asetukset kertoo jotka siinä on (en tiedä onko niillä mitään vaikutusta kun ei oo ees gerpsi päällä):
    APN:
    wap
    Käyttäjätunn:
    dna
    Salasana:
    dna (toi pitää kai olla dna, ei mitään henkilökohtaista salasanaa)
    Ja sitten noi DNS 1 ja 2 on pelkkää nolla-riviä.

CDS-asetukset:
    Valintanro:
    +35844104412
    Puhelutyyppi:
    ISDN
    Käyttäjätunn:
    puhelinnumeros ilman nollaa (eli jos sun numero on esim. 0445637658, niin täytät tohon kohtaan vain 445637658)
    Salasana:
    henkilökohtainen salasanas (muistaakseni se salasana, jolla pääset netissä oma dna-sivulle)
    DNS 1:
    217.078.192.078
    DNS 2:
    217.078.192.022

Ja tuon asetusjutun nimenä on dna MMS, mut sillä nyt kai ei oo väliä..

Mut noi ei kai pelkästään riitä, sun pitää täyttää vielä kohdat: Valikko > Viestit > Asetus > Sähköposti > Yhteydet / Asetukset. Kerro jos tarvit apua niis..

10. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ohops, en huomannutkaan et pyysit jo apua siihen Viestit-valikon asetuksiin. eli pistän ne tähän..

Yhteydet > Käyttäj. aset.
    Operaattori
    dna MMS
    Käyttäjätunnus:
    juhak@vapaalla.org (muuta toki oma osottees tilalle..)
    S-postios.:
    juhak@vapaalla.org (ja muuta tähänkin oma osottees...=)
    Vastausos.:
    mulla tää on tyhjänä..
    Käyttäjätun.:
    juhak@vapaalla.org (muutathan taas oman ossas =)
    Salasana:
    no tätä en kerro =) joka tapaukses se salasana, joka sulla on jonnekkin mailipaikkaan rekisteröity. eli mulla se on vapaalla.orgin sähköpostini salasana.

11. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    unohdin kokonaan noi S-postiasetukset, eli:
    Jätä kopio palvelimelle?
    Kyllä
    Tyypit:
    POP3
    POP3-palvelin:
    pop3.vapaalla.org
    POP3-portti:
    110
    SMTP-palvel.:
    smtp.dna044.com
    SMTP-portti:
    25
    SMTP-tunnistus:
    Ei

Eli tos pitäis kai olla kaikki tarvittava.. =) Mut nää asetukset vaihtelee varmaan sen mukaan minkä mestan sähköposti sulla on (muistaakseni noi asetukset on vapaalla.orgin sivulta)

12. Apuratas

Tykkäykset:
    0
    Kiitos! Nyt toimii. Kaikki asetukset olivat samalla tavalla kuin sinulla paitsi tuo smtp-serveri, johon olin tunkenut oman postini smtp-palvelimen.

Ja miksikö noilla asetuksilla ei sitten aluksi toiminut? Hyvä kysymys. Vaikka olin ottanut gprs:n pois päältä data-asetuksissa, ilmoitteli että ei yhteyttä postipalvelimelle.

Sammutin puhelimen välillä ja vaihdoin siihen työkännykkäni liittymän (Sonera GPRS:llä) ja sillä kaikki kaikki toimi muuten ok paitsi posti ei lähtenyt. No sitten vaihdoin takaisin oman dna-liittymäni ja vaihdoin dna:n asetukset takaisin ja kas kummaa, postit rupesi tulemaan. Kun vielä sain tuon lähtevän postin palvelimen oikein, postin lähetyskin onnistuu.

Tuhannet kiitokset avusta, JuhaK.

13. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    oleppa hyvä =)

Jaa tämä viestiketju