1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

m55 & oudot kokorajoitukset, paha bugiko?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja aapelipeli, 22/8/03.

1. aapelipeli

Tykkäykset:
    0
    Monilla täällä on tuntunut olevan sama ongelma tuon siemensin m55-puhelimen kanssa kuin itselläni. Wap-selaimella ei saa latailtua mitään joka ylittää n. 10 KB:n koon. On ihan sama onko tiedosto midi, kuva tai javasovelma. Lataus ei vaan onnistu. Puhelin valitaa aina: "Virhe: Liian
    suuri asiakirja, muisti ei riitä.". Muistia on vapaana yli megatavu, että kyllä pitäisi esim. 50 KB:n midi-tiedoston sinne mahtua.

Tämä virhe saattaa tulla myös yritettäessä ladata ihan normaalia wap-sivua. Esimerkkinä seuraava linkki: midlet.org/wap -> valinta "Siemens S55/S56/S57". Etusivulle siis pääsee, mutta ei enää tuolle alisivulle. Ohjelmistoversio on: 04. Liittymä on dna:n "oikea" gprs ja asetukset dna:n ohjeiden mukaiset. Gprs on kytketty joka paikkaan päälle ja CSD:tä ei siis käytetä. Esim. sähköpostin vastaanottaminen onnistuu ongelmitta ja samaa kokorajoitusta ei ole.

Jos jollakin on vinkkejä kyseisen ongelman ratkaisemiseksi tai jotakin muuta sanottavaa asiasta, niin kertokaa ihmeessä se tässä :) Ne joilla on sama ongelma, niin kertokaa vaikka seuraavat tiedot. Jos saataisiin joku yhteinen tekijä tähän ongelmaan...

1. Kännykkä, jos ei M55
    2. Softaversio
    3. Liittymä (dna,sonera,radionlinja jne...)
    4. GPRS vai CSD käytössä
    (5. Onko toiminut aiemmalla kännykällä)

Hermot alkaa kohta mennä. Edellisen puhelimen (c55) kanssa ei mitään tällaisia kokorajoitusongelmia ollut... :mad: Siemensin mukaan vika on tod.näk. yhteydessä ja dna:n mukaan puhelimessa. --KELE!

PS. Ohjelmistoversion saa siis selville kirjoittamalla: *#06#, painamalla info:a yhden kerran. Siellä on kohta "sw-version".

2. tomik

Tykkäykset:
    0
    En osaa sanoo tohon GPRS-onglemaan mitään, mutta mulla on SW-Version 07 ja SW-Date 2003-06-25.

Käypä ottamassa softapäivitys, jos se auttais??

3. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mä oon luovuttanut tuon kokotaistelun.. Mä lähetän kaikki suuret tavarat liitteenä sähköpostissa, ja saan ne sitä kautte puhelimeen. Pelit saan ladattua niin, et meen jonnekkin wappisivulle joka tallentaa .jad:n puhelimeen, ja .jad:n avaamalla saa ladattua itse pelin.

4. Najubi

Tykkäykset:
    0
    Sama ongelma tuon 10kt:n kanssa ja kaikkea on yritetty. Eipä siemenssin asiakaspalvelu ainakaan myönnä asiaa (pyysi kysymään operaattorilta) ja Radiolinjan asetukset tarkistettu oikeiksi.

-----
    Testasin tuota sähköposti hommaa ja sillä tuli päälle 40kt filu ja homma helpottuu kun ei tarvitse kirjoittaa pitkiä sivun nimiä moneen kertaan.

-----

5. Polite

Tykkäykset:
    0
    Sama ongelma.

Puhelin: M55
    Ohjelmistoversio: 04
    Liittymä: Radiolinja
    CSD käytössä

Itse testailin pidemmän kaavan mukaan sitä minkäkokoiset midikappaleet vielä latautuivat. Enää en muista minkä kokoisia sain vielä imettyä, mutta muistaakseni ne olivat jotain 16 - 17 KB:sia.

Datapuhelulaskun kasvaessa turhien yritysten myötä päätin päästä eroon ongelmasta kertaheitolla ja ostin datakaapeli (17 eur).
    Suosittelen!

Jaa tämä viestiketju