1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55 osoitekirja

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja AKO, 27/4/04.

1. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Tapahtui ikävä asia M55:n kanssa tänään aamupäivällä:

Laitoin puhelintani pois päältä ja painoin punaista luuria jonkin aikaa ja odotin. Mitään ei tapahtunut. Painoin uudestaan ja koetin sitten mennä valikkoon. Ei mitään, puhelin oli ja pysyi valmiustilassa eikä reagoinut näppäimiin mitenkään. Hetken kuluttua puhelin sammui; lopetuskuvaa ei kuitenkaan tullut näkyviin. Kun myöhemmin laitoin puhelimen uudelleen päälle, huomasin, että koko puhelimen osoitekirja oli tyhjentynyt.

Suurta vahinkoa ei tapahtunut, koska omistan datakaapelin ja olin varmuuskopioinut osoitekirjan data suitella. Lisäksi sim-kortin puhelinluettelo oli kunnossa. Aiemmin ei ole ollut ongelmia puhelimen kanssa. Olen päivittänyt FW:n huollossa versioon 10 ja poistanut ylimääräiset kielet epävirallisella patchilla pari kuukautta sitten.

EDIT: Ei onnistu varmuuskopioin palauttaminen. Data Suite, ilmoitti, että tietojen kirjoitus epäonnistui. Neljä tietoa sain siirrettyä, kun pari kertaa yritin. Kyllä ottaa pattiin!

2. Epelii

Tykkäykset:
    0
    Sinä kun olet ilmeisesti leikkinyt noiden flash patchien kanssa, niin olet varmaan ottanut fulbakupin puhelimestasi. Niin flashaa puhelimesi vain takaisin jostakin sellaisesta, saat numerot takaisin.

Jos jostakin syystä et voi, niin naputtele koneelta käsin numerot takaisin luuriin. Voi kyllä olla hieman hommaa siinä ja puhelin käydä kuumana sellaisesta naputuksesta :D

3. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Kuten sanoin, niin ainoa patchi, jonka olen laittanut, on se kielten poisto. Fullbackup tietysti löytyy. Täytyy vielä yrittää sillä Data Suitella vaikka yksi kerrallaan niitä numeroita siirtää.

4. adcreep

Tykkäykset:
    0
    Mites tuolla Data Suitella muuten otetaan full backup puhelimesta?

Vois olla ihan hyödyllinen homma, kun datakaapeli löytyy ja kuitenkin jossain vaiheessa onnistun kikkailemaan ton luurin koomaan...

5. Epelii

Tykkäykset:
    0
    M55 Flash Patching.

Lainaan itseäni:

Huomaa että alkupeäinen Datakaapeli ei käy, koska patchit laitetaan silloin kuin kännykkä on kiinni, niin alkuperäisestä kaapelista ei saa virtaa siihen puuhaan, mutta alkuperäinen USB kaapeli käy (mulla on se).

*Hae V_klay http://www.vi-soft.com.ua/:stä klikkaa english linkkiä jos et ymmärrä mitään.

*Avaa V_klay

Asetukset
    *Work with: Valitse Phone
    *Ensimmäisestä pudotus valikosta: M55
    *Port: Kaapelin portti (Mulla COM3 kun on USB kaapeli)
    *Baud:pitäs olla valmiina 115200

Testaus
    *Sammuta puhelin
    *Tökkää kaapeliin kiinni
    *Paina refresh V_klay:sta (General Patch Välilehti)
    *Kun aukeava connectin ikkuna alkaa välkkymään klikkaa punaista luuria lyhyesti, Puhelin ei saa mennä päälle!

Varmuus kopiointi
    Jos jokin menee pieleen niin voit paluattaa puhelimen entiseen tilaan
    *Avaa Flasher välilehti
    *Memory of the phone: "From adress" ja "Size" Full flash asetukselle
    *Buffer of the program: Use from Offset: (start)
    *Klikkaa Read memory . Tähän menee noin 20min ja sitten tallenna Save File... napista. Tiedostosta tulee noin 14Mb ja se on BIN päätteinen.

Ja paina V_Klaysta "Turn ON" nappia ennen kuin yrität laittaa puhelinta tämän jälkeen päälle tai revit sitä irti piuhasta.

Jaa tämä viestiketju