1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55:n takakansi erittäin löystynyt - takuuseen?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja JuhaK, 29/1/05.

1. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    M55:ni takakansi on jostain syystä löystynyt niin pahasti, että koko kansi irtoaa kun esim. vähän sormella koskettaa koko kannen irroitusaukkoa. Muutenkin kansi saattaa irrota vaikka puhelimen ollessa taskussa. Mikään osaa ei ole rikki, mutta kantta ei saa edes kunnolla kiinni puhelimeen, kun se on jo valmiiksi puoli-irti. Meneekö moinen ongelma takuuseen?

2. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Taitaa olla normaalia kulumista eli ei mene luultavasti, ja esim. kuorilla on 6kk takuu valmistusvirheitä varten. Tosin itse sain A55:teen uuden etukuoren kun katkesi toinen kiinnike kantta irroittaessa. Kannattaa käydä kysymässä saatko uuden kuoren.

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Olen lähes varma, että menee takuuseen. Ei missään nimessä ole normaalia kulumista, jos kuoret alkavat takuuaikana irtoilla normaalissa käytössä itsekseen.

4. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siemensin mukaan kuluviin osiin kuuluu juuri kuoret ja niiden löystyminen/hajoaminen kulutuksesta ei mene takuuseen. Aspa kertoo näin..

5. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Aivan sama mitä aspa sanoo, itse ainakin nostaisin aikamoisen haloon, mikäli noin tapahtusisi takuuaikana, tai jopa sen jälkeen, eikä valmistaja ottaisi mitään vastuuta.

6. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mä mietinkin juuri sitä, kuuluuko tuo kuori "kuluviin osiin", mut kyllä se nyt ottaa päähän jos puhelin kuluu normaalikäytössä niin, että takakansi irtoaa ittestään! Hemmetti kun ei voi kuorta sen verran kestäväksi tehdä että kiinni pysyis..

No, pitääpä käydä kysäsemässä uuden kannen perään. Mä en tajua, missä se vika on, koska kaikki osat on täysin ehjiä, ja ei muovin nyt pitäis noin löysäksi mennä.. Toisaalta ihan sama. Ostan joka tapauksessa pian uuden puhelimen, joka ei oo Siemens, ja tää M55 saa jäädä kakkospuhelimeksi, ja sitten ei haittaa vaikka kuori ei niin kiinni pysyiskään..

7. natif

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Gio + Saunalahti
    Omankin M55:ni takakansi alkoi irvistellä ja irtoilla paikaltaan ja kuvittelin sen löystyneen. Meni muutama tovi ennenkuin tulin ajatelleeksi, olisiko vika akussa. Poistin akun, jolloin kansi naksahti normaalisti paikalleen. Akkuni olikin pullistunut hieman keskeltä, jolloin kansi ei mahtunut sulkeutumaan. Uusi akku oli ostettava, valitettavasti ei enää mennyt takuun piikkiin... Oletko tarkistanut olisiko sulla samantapainen vaiva?

8. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    10 pistettä. Sama ongelma näköjään on mulla... Voi vittu. Tämä tästä puhelimesta nyt enää puuttuikin. Äh, tekis mieli heittää tämä seinään! Ei oo ennen tullu vastaan puhelinta jossa akku alkaa paisua, mutta pitihän se arvata että Siemens kyllä pystyy siihenkin..

En kyllä rupea uutta akkua ostamaan vain odottaakseni seuraavaa vikaa tähän puhelimeen. Heitän tällä puhelimella vesilintua ja ostan jonkun muunmerkkisen puhelimen..

9. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Hienoa. Nyt ei oo vika enää pelkästään akussa, sillä aikani väännettyä sain takakannen toisen lukkopidikkeen lohkeamaan. Kyllä nyt kyrpii..

10. darealjyra

Tykkäykset:
    2
    Menisiköhän tuo akku sitten takuun piikkiin, sillä se ei varmaan ole normaalia kulumista? Itsellänikin oli sama ongelma, että akku pullistui keskeltä. Olin jo ehtinyt ostaa uuden akun ja kokeillessani sitä paikallee, takakansi menikin kiinni. Siinä sitten, että mitä prkl, ja kun katsahdin vanhaa akkua, oli se selvästi pullistunut. Minä kyllä ainakin laittaisin takuun piikkiin.

11. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    6kk

12. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ei välttämättä, jotkut liikkeet ovat innolla antaneet tilalle uuden akun näissä tapauksissa. (Hälyn välttämiseksi)
    Eli yhteyttä akun myyneeseen tahoon ja neuvottelemaan ;)

13. hauki-kala

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän se kuluttaja-asiamies ole vähän sitä mieltä, että laitteen odotettu käyttöikä on tässä(kin) tapauksessa pidempi kuin 6kk. Silloin takuuaika jatkuu tehtaan ilmoittamaa pidemmälle.

14. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, saa nähdä kuinka käy.. Käväisen ylihuomenna liikkeessä, josta ostin tämän, kyselemässä oikeuksiani.. =) Pitääpä samalla katsoa puhelinvalikoima, niin sais tällekin luurille korvaajan..

15. -harri-

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Valmistajan täytyy vastata valmistusvirheestä aina, vaikka kymmenen vuoden päästä siitä kun ostit tuotteen.

16. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mihin tai keneen mun pitää tai kannattaa vedota, jos herrat liikkeessä eivät meinaa suostua antamaan uutta akkua? Ja oikeastaan saisivat antaa uuden takakannenkin, koska se meni mulla rikki tuon akun takia, kun yritin väkivaltakonstein laittaa sen paikoilleen =) No, jos se ny sen normaalikuntoisen akun sais niin kiva..

17. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joo eipä se takuu mitään korvannut.. Kävin tänään selvittämässä asiaa. Huoltotiskin päivystäjä (joku nainen) ei kyllä juurikaan osannut asiaansa, se ei edes tiennyt koko 6 kk akkua ja kuluvia osia koskevasta takuusta. Mä nyt pyysin sitä soittaan Siemensin huoltopisteelle ja kysymään, ja sieltä nyt sitten sanottiin ettei korvata akkua eikä takakantta...

Suositteli se nainen sitten ostamaan uuden akun ettei räjähdä silmille tämä pullistunut akku...

18. hauki-kala

Tykkäykset:
    0
    Soita kokeeksi kuluttaja-asiamiehelle, jos koet asiassa selvää vääryyttä. Sitä varten ne ovat olemassa. Ainakin MINUN käsityksen mukaan puhelimen odotettu kesto kuuluu normaalipidolla olla yli 6kk.

19. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, en mä nyt varsinaisesti koe vääryyttä kokeneeni, mitä nyt harmittaa että omalle kohdalle sattuu pullistuva akku. Onhan tää puhelin ollut käytössä jo puolitoista vuotta.. Vois se akku tietty pysyä normaalin muotoisena vaikka ikää tuleekin. Mut jos Siemens antaa 6 kk:n takuun akulle ja kuluville osille, niin kai se on sitten hyväksyttävä vaan jos akku alkaa paisua sen jälkeen... Toisaalta takakannen nyt ei pitäisi olla "kuluva osa", joten se olis kiva saada korvatuksi. Mut ittehän mä sen sain rikottua (mikä taas kyllä johtu akun paisumisesta)..

Kuinka toi kuluttaja-asiamiehen kautta toimiminen käytännössä toimii? Maksaako jotain, jos itte on takuuasian suhteen väärässä (tai vaikka olis oikeessa) ? Onko kauhean pitkä prosessi saada jotain korvatuksi jos lähtee mukaan moiseen..? En oo ikinä joutunut vastaavaan tilanteeseen ja turvautumaan ulkopuolisten apuun...

20. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Mistä kyseinen akku on ostettu?

Asiamiehen toiminta on sinulle maksutonta, täytät vain sivustolla olevat lomakkeen ja enempää ei sinun tarvitse asialla päätäsi vaivata. Asian selvittäminen oman ilmoitukseni kohdalla kesti viimeksi melko tasan vuoden, mutta mitäpä sillä on väliä, pääasia, että asioihin tulee jatkossa mahdollisesti parannus.

Jaa tämä viestiketju