1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55:n gprs- ja gsm-data lataus

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja JuhaK, 3/8/03.

1. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Eli eikös kaikki pienet tiedostot (alle 10 kb) kannata ladata gprs:llä, koska ne ei varmaan maksa paljoa pienen kokonsa takia? Ja sitä vastoin kaikki suuret tiedostot (n.100 kb) kannata ladata gsm-datalla, kun sehän maksaa varmaan paljon jos lataa suuren tiedoston gprs:llä, kun se veloitetaan siirretyn datamäärän mukaan? Ja mitenkäs m55:ssa vaihdetaan gprs pois käytöstä ja gsm-data tilalle? Ja onko gsm-data siis vain normaalin puhelun hintaista?

Tää saattaaa olla turha topicci, mut haluan tosiaan ladata wapilla tavaraa järjen mukaan, eli maksaa mahdollisimman vähän.. En kuitenkaan käytä wappia niin paljoa että kannattais ottaa sitä dna:n 100mb/4,95 euroa kuukaudes-jutskaa..

Ja jos jokun vielä tietäis, niin paljonko suurinpiirtein maksais ladata n.80 kb tiedosto gprs:llä (dna:n liittymä..)?

2. BiGG

BiGG

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    -dna:n gsm-data maksaa 0,13e/min ja nopeus on 9,6-14,4 kbit/s.
    -dna WAP-GPRS on 4,9e/kk eikä sisällä mitään rajoitusta eli voit imuttaa niin paljon tavaraa wapin kautta kun haluat. Ja nopeus on siis GPRS vauhtia.
    -dna GPRS on 16,65e/kk ja 100mt ylittävältä osalta 1,22e/Mt

Eiköhän WAP-GPRS ole helpoin ja nopein käyttöösi.

WAP-GPRS:ssä ei ole rajoitusta

n. 0,20e wapin kautta perusdatana.
    Eli 0,13e/min ja saat noin 1 kb/s ja aikaa siinä vierähtää tuommoiset 1min 30 sek.

Muista että sivujen selaaminenkin lasketaan datapuheluksi niin äkkiä se 5e tuossa vierähtää, joten mieti WAP-GPRSää jos meinaat edes jonkin verran tavaraa wapin kautta lutkuttaa.

3. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joo kiitos vastauksesta. Joo nyt pitää vähän kattoa minkälaisia laskuja mulle tulee tuosta wapin käytöstä. Jos nousee yli 5 euron, niin sitten vois vaikka ottaa tuon wap-gprs:n. Mut mulla on nyt siis käytössä gprs näin "oletusyhteytenä", ja maksan vain siirretyn datamäärän mukaan? Ja vielä se, että mitenkä voin vaihtaa tuon gprs:n gsm-dataksi?

EDIT: Mikä järki muuten kenenkään olis ottaa tuota dna GPRS-palvelua, jos siinä saa hintaan 16,65 e/kk siirrettyä 100 mt tavaraa, kun dna WAP-GPRS-palvelulla saa hintaan 4,9 e/kk siirrettyä rajattomasti tavaraa?!?

4. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainakin se järki että jos käyttää GPRS tietokoneella yhteytenä eikä wapissa.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No niin mä oon taas ihan hukassa noitten latausjuttujen kans. Eli normaalisti oon ladannu tavaraa puhelimeen wapilla niin, että gprs on ollut käytössä. Nyt otin puhelimen asetukset-valikosta gprs:n pois päältä (valmiustilassa ei ole enää gprs-logoa). Koitin sitten ladata kuvan, ja yllätyksekseni kuva tosiaan tuli puhelimeen! Eli millä helvetin yhteydellä mä sen kuvan latasin, kun gprs:kään ei ollut käytössä? Mä uskoisin et latasin sen "tavallisena puheluna", koska puhelin päästi samat äänet latausta alottaessa kuin normaalia puhelua soittaessa. Myös puhelimen ledit vilkku samalla tavalla kun oon asettanu ne vilkkumaan puhelua puhuttaessa. Ja voin myös mainita et lataus oli huomattavasti hitaampaa kuin gprs:llä. Eli latasinko kuvan siis gsm-datalla? onko tämä halvempaa kuin gprs:llä lataaminen?

6. Vessu

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3 Compact,Lumia 1520 Yellow
    Gsm-datallahan tuon latauksen taisit tosiaan tehdä,se kun on liittymien "vakio" ominaisuus yleensä.
    Hinnan puolesta taitaa tulla kalliiksi ainakin isompien tiedostomäärien kanssa.

Jaa tämä viestiketju