1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55 lukkiutunut.

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Jaanz, 10/1/05.

1. Jaanz

Tykkäykset:
    0
    Tuossa isän käytössä oleva M55 on vetänyt itsensä lukkoon useamman väärän pin-koodin näppäilyn jälkeen. Itseasiassa näytössä luki että puhelinkoodi jonka olin itse asettanut ja pin-koodi oli poissa käytöstä.
    Nyt näytössä oli kuulemma lukenut jotain tyyliin "puhelin käyttökelvoton"??

Taitaa olla ainoa keino käyttää huollossa avaamassa se, kun ei oma kaapeli toiminut tuolla puhelimella. (vanhemmassa samanlaisessa joka on käytössä toimii ja tuosta on juttua M55 Flash Patching-threadissa) Vai onko jollain viisammalla mitään ideoita tuon toimintaan saattamisessa?

2. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mulla tuli SX1:seen sellanen ilmoitus että "Puhelin lukittu. Anna puhelinkoodi." Ja tämä tuli siis sen takia, kun laitoin suojakoodin 3 kertaa väärin.

No, ohjekirjasta sitten sain selville että siemensin asiakaspalveluun pitää soittaa. Sitten soitin sinne ja sain jonkun asiakasnumeron tms. ja sen lapun kanssa piti mennä siemensin jälleenmyyjälle ja niitten piti faksata mun henkkareista kopio jne. sinne siemensille, ja sen jälkeen piti illalla klo. 17 jälkeen soitella taas siemensille ja sitten ne antoivat sen koodin jolla luurin sai taas auki. Että tämmöstä, luulen että sulla on sama homma. Vaikka yleensä kyllä PIN-koodin näpyttelyn jälkeen kysyy PUK-koodia.

3. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Mitäköhän tapahtuu jos PIN2-koodin näpyttelee kolme kertaa väärin? Pystyykö puhelinta käyttämään sen jälkeen vai tarviiko pyytää jostain jotain koodeja?

Mulla on M55 ja puhelujen hinta-asetusten muuttaminen vaatii PIN2 koodia. Oon unohtanut koodini ja koettanut jo 2 kertaa arvata sitä. Periaatteessa tolla ei ole väliä, mutta mulla olisi yksi hyvä arvaus jäljellä. En vaan uskalla kokeilla, kun en tiedä, mitä käy jos arvaan väärin.

4. Migetzu

Migetzu

Tykkäykset:
    0
    Muistaakseni tarttee PUK2 koodin, jonka saat operaattoriltasi (asiakaspalvelusta).

5. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mulla taitaa olla kans se PIN2-koodi menny lukkoon, mutta sillä ei juuri mitään tee, eikä puhelimen PITÄISI (ainakaan nokiat ei mene) lukkoon vaikka sen laittaisikin väärin

6. Jaanz

Tykkäykset:
    0
    Joo, tuli käytyä maalla ja vaihdettua känny faijan kanssa, kun tuntuu toimivan sillä kortilla jolla olen asettanut tuon puhelinkoodin, eikä millään muulla kortilla. Outoa että ei anna edes "alkuperäisellä" kortilla jolla olen tuon asettanut poistaa sitä lukitusta ja sanoopi siis "Puhelinkoodi lukittu".

Onko tuossa siis mitään mahdollisuutta saada omin keinoin tuota avattua?

Ihmetyttää vaan edelleen että miten faija on saanut tuon tuohon tilaan, kun puhelinta käynnistettäessä sillä ei ole edes pin-koodia asetettu siihen, kun tapaus on sellainen että töistä tullessaan (puhelin oli kotona) oli huomannut että oli puhelin sammunut ja laittanut lataukseen sekä virrat päälle...

Aaapu-va? :p

Googlea käyttämällä löysin jotain juttua Freia8:sta, olisko siitä apua?

7. Epelii

Tykkäykset:
    0
    Kyllä on ja helposti. Olettain, että USB-datakaapeli löytyy.

Mm. Sillä onnistuu. Itse olen käyttänyt siihen sellaista ohjelmaa, kuin M55 tool. Pieni ja yksinkertainen softa. Asettaa vain com portit kohdilleen ja klikkaa unlock. Huomaa että puhelin pitää olla sammuksissa tätä tehdessä ja punaista luuria pitää painaa, kun ohjelma vilkuttaa(tai jotain). Ohjelman löytää täältä: http://personal.inet.fi/cool/kumiankka/m55tool-pgsm.zip

8. Jaanz

Tykkäykset:
    0
    Täytyy kokeilla auttaako tuo, mutta jos muistanet kun puhuin sulle siitä ongelmallisesta yhteydenotosta... eli ei saa v_klayllakaan tuohon yhteyttä, enkä saanut eilen monella muullakaan. Mutta testaan tuota ja kerron kuis kävi.

Edit: Jossain muuten luki että ilman SIM-korttia?

Edit2: Transmission error

ja Freiav10 sanoo

Koodi:
    FREIA - Engine build 10, Frontend build 9
    Thanks goes out for the following:
    Maxim, Rolis, Sergey, PapaJoe, Lead,
    TheWizard, Jozso (for hardware and cable
    support and of course beta testing),
    Nico, Victor, Pinker, Tom,
    and all the others who supports ...
    COMM_LoadBoots : selected phone family is 15
    TTY_OpenCOMPort : opening COM4
    COMM_IsBootRunning : bootcode does not seem to be running
    COMM_LoadBoots : Waiting to power on the phone ...
    COMM_LoadBoots : phone is powered on
    COMM_SendBoot : boot file is not accepted

bootcode does not seem to be running Mitähän ihmettä tuo mahtanee tarkoittaa...

9. Epelii

Tykkäykset:
    0
    Jos tarkoittaa sitä että bootcore on tuhoutunu, niin sun puhelin on raato. En tiedä. Suosittelen että viet takuuseen puhelimesi mikäli sitä on vielä jälellä.

10. Jaanz

Tykkäykset:
    0
    Puhelin toimii kyllä, mutta pelkästään sillä kortilla millä on se puhelinkoodi asetettu, ei millään muulla.
    Vein tänään sen tuonne Pitäjänmäen Mäkitorppaan (hoitaa nykyään Anglo-Servicen hommat) ja lupasivat että ehkä huomis aamuksi...

Jaa tämä viestiketju