1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55 käyttökokemuksia

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja JuhaK, 23/8/03.

1. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ajattelin, et nyt on sopiva aika puhua kokemuksista puhelimesta.
    Itse oon kovasti tykännyt tästä puhelimesta, varsinki nyt kun saan ladattua javapelejä ym. suuria tiedostoja.
    Laitan tähän omakohtaisia plussia ja miinuksia:

+ näyttö erittäin hyvä
    + mukava käyttää
    + paljon muistia
    + tekstiviestejä mukava kirjoittaa (t9:llä siis, näppäimistö "istuu" hyvin käteen)
    + kaiutin-ominaisuus puhuttaessa loistava lisä

- näppäimet ei aina reagoi (karkeasti arvioiden joka 30. painallus ei toimi)
    - akun kesto ei vastannut odotuksia
    - 16-ääniset soittarit ei ole paljoakaan paremmat kuin noksujen 4-ääniset

Kokonaisuudessaan kuitenkin saa täydellisen vastineen 200 eurolle. Loistoluuri.

2. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mitä itse kokeilin niin en oikein pitänyt luurista. Äänet ovat kyllä ihan hyvä, mutta en oikein osannut käyttää sitä(johtuu tietenkin siitä kun olen Nokiaa koko ikäni käyttänyt). Varmaan ihan hyvä puhelin niille jotka pitävät siitä.

3. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itelle on varmaankin tulossa kyseinen kapula, T720 menee vaihdossa ;) Ensi viikolla tulee kokemuksia.

4. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pistää wavia kehiin niin eiköhän se lyö Noksun äänet mennen tullen vai saako Nokialaisiinkin waveja.

Ja samaa mieltä olen, aivan mahtava puhelin hintasekseen...

5. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Saa 3650, 7650 ja 3300.

6. Lapa

Tykkäykset:
    0
    Hyviä kokemuksia lähinnä. Ensimmäistä kertaa omistan puhelimen, jota voi vähän enemmän näprätä, joten kaapeli on ollut kovassa käytössä. Midit ja wavit soittoääninä ovat lämmittäneet sydäntä. Avovaimon kuvan on saanut taustalle ja kaverien pärstät näkyy kun ne soittaa. Myös kalenteri on ollut synkronointi mahdollisuuksineen hyvä. Akun kesto on ollut myös minulla pienoinen pettymys. Akku kestää vain kolmisen päivää normaali käytössä ja jos vähänkin enemmän puhuu tai pelaa niin tippuu jo kahteen päivään.

ps. Olenkohan suuremman luokan kädettäjä vai onkohan puhelimessani jotain vikaa, kun kaiutin puhelun aikana minä kuulen kyllä hyvin soittajan, mutta soittaja ei kuule minua kunnolla, vaikka huutaisin täysillä?

7. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tarkoitinkin enempin lähemmäksi samaa hintaluokkaa olevia puhelimia kuten 6610 ja 5100

8. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Noin mäkin tajusin sun kyssän. Kyllähän ne wavit tietysti hakkaa midit 6-0, mutta esim. wavit, joissa on rankka sähkökitara, kuulostavat aika paskilta. Mut vähän "kevyemmät" kuullostaa just hyvältä.

EDIT: niin vastaushan on se, et ei niihin halvempiin noksuihin waveja saa. Tosin 3100:ssahan on true tonesit, jotka käsittääkseni on miltei samanlaisia kuin wavit.

9. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    No sanotaanko 9110(i), mutta onkin jo vanha malli. 6610, 5100 ym... muut eivät tuo waveja.

10. jussia

Tykkäykset:
    0
    Mulle tulee mieleen vain, että kaikki on ollut tämän puhelimen kanssa hiukan hankalampaa kuin yleensä. MMS viestit eivät toimi vieläkään vaikka kaikkeni olen yrittänyt ja T9 sanakirjaa ei ole vieläkään saatu tähän päivitettyä lukuisista yrityksistä huolimatta, mutta eihän se periaatteessa ole Siemensin vika, vaan TeleRingin. Datakaapelin kun saisi hankittua niin olisi ainakin laskujen kannalta mukavampaa kokeilla näitä kaikkia soittoääni- ja kuvaominaisuuksia. Näytöstä odotin parempaa, vaikka ei tuokaan mikän huono ole. Puhelin tuntuu joskus myös aika hitaalta, ainakin jos kuvia pitää availla.. No nythän minä morkkaan vaan tätä puhelinta enkä kerro hyviä ominaisuuksia joita kyllä myöskin on. Muiden viestit puhukoot niiden puolesta :)

11. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    3100 ei ole true toneseja vaikka piti muistaakseni tulla...

12. Ody

Tykkäykset:
    0
    M55 on tuohon hintaluokkaan aivan mahtava puhelin, näyttö on kirkas, äänet kuuluu tarpeeksi kovaa, ne sivuvalot ovat kätevä kun viesti tullut tai joku soittanut.

+hinta/ominaisuudet/laatu
    +näyttö (reso ehkä saisi olla isompi)
    +näppäimet
    +koko
    +soittarit kun saa waveja
    +filesystem
    +Stack Attack 2 Pro -peli jota ei saa nokiohin =)
    +ainiin, näytön taustavaloa voi käyttää taskulamppuna =)

-ns. acoustic shock protection pitäisi saada pois päältä, koska esim vaikka viestiääni on täysillä niin se ei kuulu kovaa koska se ääni voimistuu, joten viestiääni on jo loppunut ennenkuin ääni on voimistunu tarpeeksi
    -näppäimet eivät reagoi aina, mutta se on pientä
    -minun puhelimessa sellaista ongelmaa että puhelin sammuu joskus itsestään, syy näyttää olevan akun liittimet tai jotain...

13. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Saako tuon pelin ilmaseks jostain? jos se on niin hyvä.. =)

14. Ody

Tykkäykset:
    0
  15. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Kiitos.. Minkälainen peli tuo on? Meinaan en halua ladata kakkaa puhelimeen (maksaa turhaan datasiirrosta).

16. Pete

Tykkäykset:
    0
    Sellainen puzzle-peli. Katosta tippuu laatikoita ja niitä pitää siirrellä siten, että syntyy täydellisiä rivejä.
    e: Ja se ei ole tetris vaan niitä laatikoita siirrellään äijällä.

17. aapelipeli

Tykkäykset:
    0
    Mitenkäs sait JuhaK ratkaistua tuon kokorajoitusongelman? Ratkesiko ongelma ihan oikeasti vai siirteletkö tavarat luuriin vaan kaapeli avulla?

Todella hyvä on puhelin kyllä muuten, mutta nuo muutamat "bugit" ärsyttävät. Itselläni ei esimerkiksi toimi suora siirtyminen johonkin url:iin, vaan siirtyminen pitää hoitaa bookmark:ien kautta. Puhelinhan olisi tähän hintaluokkan lähes "täydellinen", kun noita ongelmia ei olisi. Vielä kun olisi joku keino lukea hotmail:in sähköpostit niin ai että (EmailViewer on olemassa, mutta on kaupallinen ohjelma)...

18. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, wav-äänet saan puhelimeen siten, että laitan ne sähköpostiin liitetiedostoksi ja tallennan liitteen sitten sähköpostista. Suuria waveja ei wap-selaimella kuitenkaan saa ladattua.
    Java-pelit saan ihan ladattua wapista, kun sain oikeat asetukset jostain threadista, jossa joku kerto oikein abc-ohjeet.

19. Guest Vieras

Miten tohon luuriin saa soittajalle oman kuvan tyyliin ericssonit?

20. np1

Tykkäykset:
    0
    juuh hyvä känny ja tiistaina pitis tulla kaapeli mulle siihen niin pääsen paremmin testiin sitä , mutta ne näppäimet o joskus ihmeellisiä.. oiskos joka 15 painallus ei toimi

Jaa tämä viestiketju