1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55 ja ongelma datakaapelin (tai tietokoneen) kanssa

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Paeivi79, 27/7/04.

1. Paeivi79

Tykkäykset:
    0
    Kun isken johdon paikoilleen, kone tunnistaa puhelimen, ja jopa jotakin pystyn tekemäänkin. Kunnes esim. kuvia koneelle siirtäessä suorituskyky napsahtaa 100 %:iin, ja koko kone kyykähtää. Ajattelin että vika on koneessa, joten vein johdon töihin. Mutta ei, sama homma ja tässä koneessa sentään on enemmän potkua kuin kotona.

No, sitten oletin vian olevan johdossa (ja olin jo melkein tilaamassa USB-kaapelia), mutta viikonloppuna kaverini kävi jonkun 62-mallin kanssa, ja sillä tavara siirtyi minun johdollani kotikoneelle kuin unelma, aikaa meni noin kaks sekuntia.. Eli ei vika taidakkaan olla johdossa.

Onko se vika sitten käyttäjässä, vaiko tuossa uudenkarheassa luurissa, mitäpä te luulette, ja mitäpä luulette sille voivan tehdä?

2. Beagle

Tykkäykset:
    0
    En usko että käyttäjässä on se vika.. Puhelin ei jostakin syystä tahdo toimivan. Päivitys voisi auttaa asiaa.

3. Paeivi79

Tykkäykset:
    0
    Joo, vika taisi kuitenkin olla siinä kaapelissa, sain nimittäin kun kävin liikkeessä valittamassa lainaksi usb-kaapelin, joka toimi (ainakin lähes kokoajan) moitteettomasti. Myyjä ei kyllä sen suuremmin osannut auttaa mutta väliäkös tuolla.

Itse en uskalla alkaa päivittämään, ja jahka saan sen usb:n ostettua itselleni ja jos se vielä toimii kunnolla, niin en taida välittääkkään noista päivityksistä. Vaan jos ei toimi niin sitten saa kyllä luurille tapahtua jotain, enhän minä nyt suotta ole ostanut puhelinta ja johtoja jotka ei pelitä.

4. Huru-aito

Tykkäykset:
    0
    Nostampa tämän ylös, vaikkei vika ihan samanlainen olekaan.

Käytössä siis M55 ja polkumyynnin usb-kaapeli (malli joka ei lataa). Kaapelia ei ole testattu muilla puhelimilla, mutta puhelin on testattu toimivaksi muilla kaapeleilla.

Data Suite yms. toimivat moitteettomasti hetken aikaa (½h-2h tähän mennessä, puhelin siis jatkuvasti kytkettynä), mutta jossain vaiheessa tulee virheilmoitus, että jokin toinen sovellus käyttää sarjaporttia (virtuaaliportti COM3). En tiedä mistä johtuu, eikö yhteyttä lopeteta koneen päästä oikein tms, mutta muuta apua en tähän ole keksinyt kuin koneen uudelleenkäynnistyksen. Task manager ei näytä mitään Data Suiteen liittyvää prosessia minkä voisi lopettaa :( Alkaa vaan pidemmän päälle sapettamaan kun muuten kone olisi päällä viikkoja putkeen mutta pitää tämän takia käynnistellä.

Elikkäs, jos jollakulla on ollut samanlainen ongelma ja saanut korjattua / tietää miten tuon COM3 saisi vapautettua ilman uudelleenkäynnistystä, olisin hyvin kiitollinen :)

Käyttis on suomenkielinen Win2k SP4.

5. Paeivi79

Tykkäykset:
    0
    Mullahan ongelmat loppui siihen, kun ostin itselleni insmatin usb-kaapelin, ja myös sillä ohjelmalla mikä sen mukana tuli (phone manager tms?) siirrot onnistuu kuin tyhjää vain. Sillä Grateqin johdolla mikä oli liikkeestä lainassa onnistui tosiaan aluksi, mutta jos kerran menit ottamaan johdon irti koneesta, ei sitä samaan usb-reikään auttanut enää laittaa. Joten, kun kaikki neljä oli kokeiltu, johto oli turha. Ja sen päivän aikana käynnistelin konetta varmaan parikymmentä kertaa, ei vaikutusta.

Mikähän se oikea järjestys tuossa johdon irrottamisessa on?

Tuntuu tuo Phone Manager muutenkin paremmalta kuin Siemensin oma, mutta sehän on mielipidekysymys. Ainoa vika siinä on se latausraja, eli kovin isoja ei sitten puhelimelle ladata. Mutta sitä varten mulla on se DataSuitekin :)

6. jayyy

Tykkäykset:
    0
    Minulla on M55:ssä sarjakaapeli, joka ei ole alkuperäinen.
    Siemensin omalla softalla pystyy toimimaan enemmän tai vähemmän lyhyen aikaa. Sen jälkeen yhteys katoaa ja tietokone on rebootattava. Taas muita ohjelmia käytettäessä yhteys puhelimeen ja koneen välillä ei katkea. Esim VisSie jäi kerran yöksi päälle ja vielä aamullakin saatoin jatkaa tiedostojen siirtoa. Pitänee kai uhrata se kahdeksan euroa VisSien rekisteröimiseen.

7. Naranek

Tykkäykset:
    0
    Minullakin on polkumyynnin usb-kaapeli ja puhelimena CF62. Yhteys pätkii rankemmanpuoleisesti, eikä ole mitään toivoa tehdä firmwaren päivityksiä tai muuta vastaavaa. Olen saanut siitä kaapelista sellaisen kuvan, että se on kohtalaisen susi. Monet on valittanu sen toiminnasta myös polkumyynnin foorumilla.

Jaa tämä viestiketju