1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55 heikkoudet

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja ppm, 15/9/03.

1. ppm

Tykkäykset:
    0
    Tiedän, tästä puhelimesta on jo liiikaa topiceja ja varmaan tästäkin on liian monesti keskusteltu. Heittäkää linkkiä jos on siis.

Olen tässä nimittäin harkinnut Noksun 3510in vaihtamista M55n. Ja muutama kysymys olisi koskien tuota puhelinta.

- Onko näyttä tosiaan niin huono kuin luulen? Voittanee kuitenkin 3510in näytön?

- Kuinka mahdoton näppäimiä on käyttää? Onhan se nyt tietysti hieno mutta kuitenkin.

- Onko akku tosiaan niin huono kuin luulen? Tämä varmaan häviää 3510in vastaavalle mutta onhan laturi keksitty.

- Miten hyvin tämä säilyttää vaihtoarvonsa

- Onko mitään järkeä hommata tällaista 3510in tilalle? Muuten kyllä ei olisi vaan kun Noksu ei yksinkertaisesti toimi. Kestääkö Siemens sitten yhtään paremmin. Puolen vuoden aikana käynyt muistaakseni neljästi huollossa ja edelleen on sellainen vika jos painaa näytön päältä niin piu. Puhelin sammuu, eikun akku irti ja uudelleen paikalleen.

- Ei vaihdettavia värikuoria. Siinä on taas menty kehityksessä eteenpäin. Nokian vahdettavista kuorista ei ole tähän mennessä ollut muuta kuin haittaa. Kysynkin nyt pysyykö akkukotelon luukku kiinni. Vaikutti vähän huonohkolta kun katsoin. Olisi se sitten seksikkään näköinen kun akun luukku on yläpääästään halki ja ilmastointiteipillä kiinni.

- Pystyykö henkeen ja vereen nokisti käyttämään tuota ilman että se lentää seinään vähän väliä? Toivottavasti kyllä.
    Ja nokiaan on kyllä niin täydellisen vittuuntunut etten enää IKINÄ osta sellaista puhelinta missä lukee Nokia prkl.

2. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Voittaa aika rajusti, ainakin mitä vertailin samaa kuvaa yhtä aikaa kummankin luurin näytöllä

Itselläni ei ainakaan ole juuri ole ollut ongelmia näppäinten kanssa... hyvin nekin pelannut.

Itselläni kestää melkein viikon, nyt kun alkuinnostus on laantunut... -

Oma mielipiteeni: on

Kyllä tuo akkuluukku on aika tukava vaikkei siltä näyttäisikään, itselläni ainakin pysyy hyvin kiinni, kylläkin minulla on yleensä puhelimen päällä mukana tullut suoja joka on aika kätevä, mutta ei see muutenkaan ole itsestään aukeamassa.

Kyllä, ainakin minä pystyin vaikka Nokialaisiin olin tottunut... Motorolat ei oikeen sopinut, mutta tämä Siemens kyllä...

Siemensiehin saa muuten välissä softapäivityksiä ladattua puhelimeen... eikä tarvitse käydä päivittämässä liikkeessä.

3. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Niin kun niitä liikkeitä ei ole missään :)
    Vastaus kysymykseen: Itse ainakin vaihtaisin.

4. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Musta se näyttö on ihan hyvä. En tosin ole verrannut sitä muihin puhelimiin.

Aluksi voi olla vaikeaa, mutta kyllä niihin parissa viikossa tottuu.

Huono? Mulla kestää peruskäytössä viikon. Onko se huono?

Akun luukku pysyy mielestäni hyvin kiinni. Heiluu tosin vähän.

Pystyy, kestää hetken, mutta onnistuu.

5. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Ompahan.

Niin ja kyllä tuossa vaihdossa on järkeä.

6. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Minä vaihtaisin ilman muuta 3510i:n M55:n. Perusteiksi parempi näyttö (isompi) ja pienempi koko+ mukavampi ulkonäkö.

7. adsew3

Tykkäykset:
    0
    Minä taas vastaavasti olen yllättynyt tuosta M55:n akun kestosta.Maanantaina ostin ko.kännykän,eikä ole vielä sen jälkeen tarvinnut ladata kertaakaan....vaikka sitä on tullut paljonkin räplättyä..Ja varmasti akku voi pielä parantua,kunhan muutaman kerran se on ladattu.Kyllä mulla tuossa ainaki kestää paremmin akku,kuin entisessä 3330:ssa.Oon kyllä ollu tosi tyytväinen Siemensiin,enkä enää Nokiaa osta!

8. adsew3

Tykkäykset:
    0
    Minä taas vastaavasti olen yllättynyt tuosta M55:n akun kestosta.Maanantaina ostin ko.kännykän,eikä ole vielä sen jälkeen tarvinnut ladata kertaakaan....vaikka sitä on tullut paljonkin räplättyä..Ja varmasti akku voi pielä parantua,kunhan muutaman kerran se on ladattu.Kyllä mulla tuossa ainaki kestää paremmin akku,kuin entisessä 3330:ssa.Oon kyllä ollu tosi tyytväinen Siemensiin,enkä enää Nokiaa osta!

9. adsew3

Tykkäykset:
    0

10. Tumpeloinen

Tykkäykset:
    0
    Vaikka tyytyväinen oletkin niin uskomme sen yhdelläkin kerralla.. ;P

11. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    sanotaanko näin (huom!minun mielipiteeni) : mielestäni nokia 3510i on nokia rumin värinäytöllinen puhelin(lähes kaikista malleista rumin), minua rupee oksettamaan kun nään sen:) ihan siis hirvee muotoilu ja ne näppäimet, eiiiii ! toisin kuin siemens m55, hienon näköinen luuri ja näyttö on paremman näköinen kun nokia 3510i:ssä. eli vaihda ihmeessä, vaihda jo :)

12. mulperius

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on m55 ollut noin 2 kuukautta eikä mitään suurempaa valittamista ole ollut. Näppäimet ovat ehkä suurin heikkous mutta kyllä niitä käyttää ihan mielellään.

Kyllä "nokisti" pystyy käyttämään tätäkin luuria vaikkakin oman kokemukseni mukaan m55;n valikot ovat joissain tilanteissa epäselkeät.

Onhan tuo ulkonäkö hieno mutta ehkä liian "teinimäinen."

Onhan tuo kevyt. Aluksi kun vaihdoin Nokian 3310;stä m55;n, niin piti välillä tunnustella taskua oliko puhelin tallella kun sen verran kevyeltä tuntui. :)

13. Jeppe !

Tykkäykset:
    0

14. Bustis

Tykkäykset:
    0
    Otin vapaudekseni lisätä numeroinnin kysymyksiin, onnistuu vastaaminen paremmin, muutenkin hieman karsittu, siitä pahoittelut. Vehje on ollut hallussani vasta pari päivää, joten oikaiskaa jos joku "epäkohta" onkin käyttäjän tyräilyä.
    1. Näyttö ei mielestäni ole niin hyvä kuin 4096 värisen näytön pitäisi olla. Onko tässä kaikki värit kerralla ruudulla? Asiansa se kuitenkin ajaa ja selvän saa erilaisissa valaistusolosuhteissa. Miinus kuitenkin siitä, että valkoista ei ruudulle saa valkoisena, vaan värilämpötila on sinne keltaiseen päin, asteita en ala arvioimaan. Näyttö kuitenkin pysyy peleissä mukana hyvin, mielestäni paremmin kuin 6610:n näyttö. Noksussa näytön yleiskuva on puhtaampi ja resoluutio juuri numeroiden verran parempi. Muutaman M55-arvostelun "erittäin hyvä" tai "loistava"-arvosanat pistävät kyllä hieman ihmetyttämään, että onko niitä muiden värinäyttöjä tai värinäyttöjä ylipäätään nähty itse ollenkaan?

2. Näppäimet ovat vähän kehnot. Panasonicciin tottuneelle kulttuurishokki, Nokiaan ei ehkä niinkään. Näppäilyitä hukkuu matkalle ja softalla tuskin korjaantuu, FW7 tuossa sisällä. Valitse-nappi pahin ongelma ja muutaman päivän käytöllä jos on peukalo kipeä niin jossain olisi hiottavaa. Huomattava tosin on, että kyseessä täysikasvuinen koura. Kynsiä en viitsisi kännykän takia alkaa kasvattamaan.

3. Liian aikaista tuomita, mutta sen verran voin kertoa, että rankkojen empiiristen testien perusteella pelaaminen syö akkua kuin koira paristoja, eli annoin serkuille aamulla räplättäväksi ja ennen neljää oli latausta vaille valmis. Olivat tosin viihtyneet hyvin intensiivisesti pelien ääressä (kyseessä eivät tosiaankaan olleet vakiona mukana tulleet väkerrykset)

4. Eipä tuo maksa juuri mitään eli takkiin ei kovin paljon tule missään tapauksessa.

5. Ainakin takuu on sen 2 vuotta. Firmwaren päivitys on itse piuhalla tehtävissä jos tarvii.

6. Tukevan oloinen vehjes on. Löystynee toki tuosta luukun kohdalta jos aukoo, mutta muita natinoita tuskin ilmenee. Jos kännykkää hipelöi puhelun aikana esim. narisuttaen sormea takalevyä pitkin, kuuluu se todella voimakkaana vastapäähän, rakenne on sellainen.

7. Käyttöliittymä on ristiriitainen. Toisaalta hyvä valikko ja toimivat näppäinoikotiet (ei aikarajaa kuten nokiassa on ainakin ollut, lieneekö vieläkin) sekä pikanäppäimet. Toisaalta ok-nappi seilaa puolelta toiselle ja oikea-vasen-suunta valikoissa liikkumiseen tökkää aina päävalikkoon palatessa. Myös hidastelua näkyy eri lailla eri paikoissa, eli usein on tullut painettua jo takaisin vaikka poistuminen kestää jonkun verran. Mukavaa olisi myös se, että kuin ei laita rastia ruutuun niin taustakuvana ei olisi joku viheliäinen äijänkuva siitä huolimatta. Transparent 1pix gif semmoseen kuuluisi vakiona.

Käännöskukkasiakin mahtuu mukaan, naureskelin Samsungin kameran valikosta löytyvää "Muoto"-valintaa, joka tietysti formatoi muistikortin. Hymy hyytyi kun vastaava löytyy M55:n valikosta, onneksi varmistuskysymyksessä oli tajuttu käyttää termiä formatointi.
    Siinä näitä topicin mukaisia muutama.

15. zoom

Tykkäykset:
    0
    Ostin itse tuollaisen M55:sen ja en ollut tyytyväinen vaihtooni.Jos voisin vaihtaisin nokiani takaisin.(8310)

Vstaukset:

1.Ei näytössä ole mielestäni vikaa, mutta on kuitenkin huonompi kuin 3510iin.

2.Näppäimiä on mielestäni aika mahdoton käyttää, sillä ne jumiutuvat noin joka 30.painallus.

3.On, häviää huomattavasti 3510iin akulle.

4.En tiedä

5.Aika vaikea sanoa mutta mielestäni nokiat ovat kestävimpiä.

6.Pysyy, paitsi minulla se irtosi kun puhelimeni tippui.

7.Pystyy, mutta joskus tekee kylläkin mieli paiskata puhelin seinään.

16. ppm

Tykkäykset:
    0
    1. Ja pskat. Niemensin näyttö on noin kiljoona kertaa parempi kuin 3510iin. Nyt ostin siis tuon siementäjän.

2. Ei jumiudu. Ei ota painallusta mutta siitäkin selvisi softapäivityksellä.

Nokiat eivät muuten ole kestäviä omien kokemuksien mukaan, mutta muutaman kerran tuo on jo meinannut seinään lentää kun JAVA on niin hidas jne...

17. Pounder

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N93, Samsung SGH-Z560, Siemens S65 & S55
    Vuoden käyttökokemuksen perusteella (S55), ja reilun viikon (M55): Näytöt, huonot, värit ja resoluutio eivät riitä. Akut kestävät todella huonosti, ja näppäimistön jotkin näppäimet jumittuvat ajoittain pohjaan S55:ssä. Soittoäänet ovat hiljaiset, ilmeisesti jonkin rajoituksen takia - silti joka puhelun alussa olevaa "tiluliluliitä" ei saa kytkettyä pois päältä (mikä mahtaa olla sen funktio, muuten?). Java on hidas, siitä ei pääse mihinkään. Tiedonsiirto Nokioita käyttäen kannettavan koneeni kanssa on toiminut moiteetta. Jostain syystä Siemensit eivät toimi luotettavasti ainakaan oman HP.ni kanssa.
    Bugeja ovat Siemensit olleet pullollaan, onneksi sentään päivitys toimii netin kautta. Toisaalta jatkuvat ohjelmistopäivitykset osoittavat sen, kuinka tuotteet pukataan markkinoille puolivalmiina.

18. Najubi

Tykkäykset:
    0
    n. puolen vuoden käytön jälkeen ei m55:sesta minun mielestäni paljo moitittavaa voi sanoa. Akku ei kestä "kuin" neljä päivää mutta parin tunnin latauksella se on taas täynnä. Java on melko hidas ,mutta eipä eteen ole tullut yhtään peliä mikä olisi hidastellut. Näyttö on peruskäyttöön kohtuullinen, kuva on tarkempi kuin 3510i:ssä.

Äänet ovat juuri sopivan kovia ,että niihin herää ,jos joku sattuu soittamaan. Mikäli ääni ei kuulu nii värinä kyllä kuuluu. Pari kertaa on värinä melko kuvaäänisesti alkanut housuntaskussa "soimaan".

Minulla m55 on toiminut mainiosti, lukuunottamatta vanhan softan syystä bugeja, mutta päivityksellähän tuo parantuisi.

Akkukotelon kantta en osaa edes avata, joten tiukassa on.

Mitään mullistavaa puhelimelta en odottaisi, mutta on se minusta parempi kuin nokian saman hintaluokan mallit.

19. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    no, miten tuon nyt ottaa. mä en tiedä et mikä siinä on, mut vaikka oon nyt käyttänyt m55:ttä vajaa puoli vuotta, niin silti tykkäsin heti enemmän kaverini 3100:sta, kun sitä koitin. mä luulisin, et se näyttö vaan ratkasee niin paljon. nokian näytössä ne kuvat on jollain tapaa "pehmeämpiä", ja sitten pienemmät tekstit valikossa on miellyttävämpiä kuin nää m55:n suuret. ja jotenkin se nokia vaan on mukavampi käyttää, vaikka ei tässä m55:ssäkään silleen mitään havaittavaa vikaa oo. eniten mua häirittee ehkä paska kieli, jota tää puhelin käyttää, eli esim. se, kun se käsittelee kaikkea "tietona", eli kutsuu pelejä, tekstareita ja muistutuksia "tiedoiksi", vaikka niitä sais kutsua ihan niitten omilla nimillä. ja sitten jos laittaa herätyskellon pois päältä, niin se sanoo "aika muutettu" tai jotain, vaikka sen pitäis sanoa "herätyskello pois päältä".

eli oon kyllä sitä mieltä et vaikka tätä m55:sta on ihan jees käyttää, niin seuraavaksi tarttuu kaupasta kyllä nokia taskuun..

20. jope01

Tykkäykset:
    0
    Ensi tuntuma m55een oli, et onpas inhottavat näppäimet, nyt en enää muuhun vaihtais.Tosi hyvä puhelin!!!! Ei ole peukalo kipeytynyt siitä valikko-napistakaan, kun oikeassa asennossa painaa(sormen kärjellä).
    Akun kesto on mielestäni hyvä, kovalla puhumisella(kaiuttimen kautta ja normaalisti) kestää noin 4 pvää.
    Mielestäni ei voi edes verrata 3510aan, sehän on "karvalakkimalli", kun taas m55ssä on kaikki tarpeellinen: gprs(oikea), hyvä kalenteri, paremmat soittoäänet, autom. näppäinlukko, sähköposti,mms, kameravalmius, kaiutin, yms.
    Vaihda ihmeessä!

Jaa tämä viestiketju