1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M55 dnan wap- ja gprs-asetukset

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Jürgen, 30/7/03.

1. Jürgen

Tykkäykset:
    0
    Elikkä otsikossa mainitut asetukset pitäisi saada toimimaan. Hyviä vinkkejä ja ohjeita kaivataan. Dnan sivuilta ei kyseiselle luurille ohjeita löydy, kokeilin huvikseni m50:n ja s55:n asetuksilla, mutta en silti saanut toimimaan. Jos joku voisi auttaa ongelmassani niin olisin KIITOLLINEN.

2. Nemesis

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z
  3. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mullakin on dna ja m55 hankintalistalla. Tolla dnan sivulla (minne nemesiksen linkkikin vie) ei tosiaan oo vetovalikois m55:a. Saitko sitten nemesis manuaalisesti väännettyä ne asetukset? Eli löytyykö puhelimen asetuksista seuraavat kohdat:

APN = wap
    käyttäjätunnus = dna
    salasana = wap
    ip-osoite = 172.018.064.002
    portti = 9201
    aloitussivu = wap.dnafinland.fi (<--saako tuon määrittää haluamakseen?)

Nuo edellä olevat kohdat on siis Dna:n sivuilta..

4. Nemesis

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z
    Käytin S55 puhelimen asetuksia johon lisäsin M50 mallista CSD-asetukset koska yrittäessäni muodostaa yhteyttä tuli virheilmoitus noista CSD tietojen puuttumisesta.
    Aloitussivun saa itse valita mieleisekseen, joten ei ole pakko mennä DNA:n sivuille aina ensin.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mullakin on nyt "lieviä" ongelmia saada wappi toimimaan uudessa m55:ssani. Laitoin asetukset manuaalisesti kuntoon, mutta laite valittaa nyt csd-asetusten kusemisesta. Eli saako sen sitten noilla m50:n csd-asetuksilla toimimaan?

6. jussia

Tykkäykset:
    0
    mä sain äsken wapin toimimaan, multa puuttui se puh nro vai mikä onkaan sieltä csd-asetuksista... MMS ei vieläkään pelitä...

7. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mä en nyt kyllä tajua.. hermot menee. Oon laittanu nyt gprs- ja csd-asetukset kuntoon Asetuksien Tiedonsiirto-kohdasta. Silti se valittaa vähän väliä joko "gprs-yhteys estetty" tai "csd... (jotain) ". Pitääkö sinne aikaviiveisiin laittaa jotain? Siis kohdassa Valikko->Surf & fun->Internet->Profiilit>dna WAP (mulla siis dna)-> gprs-aikaviive ja csd-aikaviive (tai jotenki noin) ?

EDIT: pitääkö niihin http-asetuksiin tehdä jotain?

EDIT2: jes, sain homman toimimaan! Nyt pelittää wappi, mutta totuuden nimissä on sanottava et Nokian systeemi on yksinkertaisempi. Kuvan saa paljon nopeampaa tallennettua, ja jotenkin on selkeämpi.

8. jussia

Tykkäykset:
    0
    Oletko saanut MMS viestit toimimaan? Kun tilasin niiden asetukset, wapinkin asetukset sekosivat..

9. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mä lähetin dna:lle viestin "mms avaa", mut ei tullu asetuksia luuriin vaikka sivuilla niin lupailtiin. Jotain yritin sählätä itte, mutta en tiedä toimiiko (milläs mä sen testaan? Ku ei täs lähellä oo ketään jolle vois lähettää mms:n =)

10. BiGG

BiGG

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    mms avaa toimi ainakin aikasemmin pienel viiveel...

11. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, mä lähetin viestin yli kaks tuntia sitten..

12. jussia

Tykkäykset:
    0
    Mulla kesti se ihmeen aktivoituminen n. 12h mutta ei toimi siis jonkun verkkovirheen takia vielä.

13. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Nyt oon koittanu ladata midejä ja kuvia wapilla, ja ne ainakin toimii (kuvat ei muuten näytä selaimessa yhtä hyviltä kuin kansiossa sitten tallennettuna). Mua kiinnostaakin vielä se, et mistä tietää et se yhteys on katkennu? Ettei vaan jää vahingossakaan wappi päälle. Mulla se kone päästää aina wapista poistuttaessa sellasen "pipipi - pipipi - pipipi"-äänen, et se on varmaan merkki yhteyden katkeamiseksi?

14. jussia

Tykkäykset:
    0
    Jos haluaa varmistua 100%, valitse aina lopettaessasi "Katkaise yhteys" valikosta... En ole kyllä tuota wappiakaan vielä hirmuisesti testaillut.

15. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joo nyt vähän ihmetyttää ja pelottaa et jääkö tuo wappi päälle. Kun ilmeisesti wap ei ole päällä sillon ku valmiustilassa lukee vaan et "GPRS"? Mut vaikka tänään otin valikosta "Katkaise yhteys", niin valmiustilassa oli silti se GPRS-teksti, jossa on kolme pistettä päällekkäin G:n vasemmalla puolella ja S:n oikealla puolella, ja sehän tarkottaa et wap on päällä ja lasku juoksee? No, sammutin luurin ja käynnistin uudelleen, niin sitten siinä luki taas vaan "GPRS". Mikäs se wapin sulkeminen sitten on, josta ohjekirjassa puhutaan, et sulkis wapin painamalla punasta luuria pitkään? Missä kohtaa sitä pitää painaa et yhteys katkeaa?

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    GPRSllä ei veloiteta ajasta, vain siiretystä datasta, eli ei pelkoa että lasku juoksee.
    Yleisesti ottaen GPRS voi olla päällä esim.
    Astuksissa on määritelty että GPRS aina päällä, hyötynä nopemapi yhteyden muodostus, kun kerran yhteys on jo auki :)
    MMS asetuksissa voi olla määritelty että GPRS päällä ja tällöin verkko voi GPRSn kautta lähettää luuriin tiedon että viesti tullut.

17. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ai jaa.. No mitähän toi datan siirto sitten maksaa? Jos lataan esim. 50 kt kuukaudessa tavaraa puhelimeen, niin mitä se maksaa suurinpiirtein? Riippuu varmaan liittymästä (mulla dna) mut kuitenkin..
    Onko muuten gprs siis jotenki wapin "laajennus" tai jotain, vai pitääkö niistä molemmista maksaa jotain?

18. jussia

Tykkäykset:
    0
    Toimiiko sulla ne kuvaviestit jo?

19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    WAP on oma juttunsa ja GPRS omansa.
    Eli wap on vähän niinkuin kirjeitä, ja GPRS pakettiauto millä niitä kirjeitä viedään, noita kirjeitä voi viedä jollain muullakin kulkuneuvolla esim mopolla tai rekalla.

Eli WAP ei maksa erikseen paitsi jos käytät maksullisia palveluita.
    GPRS maksaa operaattorista riippuen, mutta DNAlla on muutaman euron kk maksulla rajaton WAPin käyttö GPRSllä, eli jos voit nyt käyttää DNAn kortilla (ei Telia) WAP GPRSllä ei käytön määrä vaikuta sinun hintaan.
    DNAlla on muitankin GPRS vaihtohetoja, mutta niissä korkeampi kk maksu.

Jos käytät WAPi GSM datalla, menee tuosta datapuhelusta aikaveloitus.

20. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Eilen illalla tuli dna:lta viesti jossa luki jotain "wap (ja jotain ihmeellistä)", mut en tajua miten ne asetukset olis siitä viestistä saanu. Dna:n sivuilla luki et kun viesti tulee niin pitää "tallentaa asetukset", mut en mä tajua millä vitulla mä ne olisin tallentanu.. Ja millä ihmeellä mä testaan sen mms:n toimivuuden..? Kun täs ei oo vieläkään ketään sellasta lähellä jolle voisin lähettää mms:n..

Jaa tämä viestiketju