1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

m50-ongelmat

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja vkomulai, 22/2/04.

1. vkomulai

Tykkäykset:
    0
    Viime kesänä ostamani M50 on tupannut sammahtelemaan enemmän tai vähemmän usein. Niinpä vein sen pari viikkoa sitten Anglo-Serviceen (Siemens-huolto Oulussa) huoltoon. Vaihtoivat prosessorin. Sammumisongelma vain paheni. Vein puhelimen takaisin huoltoon. Vaihtoivat ASIC-piirin. Sammuilee edelleen.

Olen yrittänyt ehdottaa että päivittäisivät softan, joka puhelimessa on versiota 14. Saatavilla pitäisi olla versio 18. Väittävät kuitenkin että M50:een ei voi softaa päivittää, koska se on lukittu.

Jos ei auta sanoivat että seuraavaksi lähetetään Helsinkiin. Lähinnä kiinnostaa eikö tuota softaa tosian voi muka päivittää paikallisessa Siemens-huollossa.

2. Tarke

Tarke

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 & DNA
    Sen voi päivittää itsekkin jos on kaapeli!

3. vkomulai

Tykkäykset:
    0
    No jaa, olen kyllä imuroinut softaversion 17 asennuspaketin netistä, mutta päivitys ei toiminut, onko sitten niin ettei grateqin roikalla onnistu.

4. Tarke

Tarke

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 & DNA
    siihen tarvitaan usb-kaapeli ja ohjelmisto.

5. vkomulai

Tykkäykset:
    0
    No joo. Vein Simmukan taas Anglo-Serviceen kun oli edellisen "huollon" jälkeen sammahtanut kolmesti ja myös pari kertaa lauennut korttivirheeseen. Edelleen kiven kovaan väittivät etteivät pysty sen softaa päivittämään ja puhelin lähti ilmeisesti Helsinkiin syyniin.

Onko joku siis ihan oikeasti usb-kaapelin kautta itse päivittänyt m50:n softan?

6. vkomulai

Tykkäykset:
    0
    Täydennänpä vielä tämän kertomuksen. Tänään M50 tuli yli viikon kestäneeltä huoltoreissulta ilmeisesti Helsingistä. Anglo-Servicessa sanoivat että sisuskalut oli vaihdettu. Softakin näkyi nyt olevan uusin eli versio 18. Mutta...

kun on antanut PIN-koodin, puhelin pihauttaa itsensä sammuksiin noin minuutin kuluttua. Olen kokeillut kahdella akulla ja kolmella eri SIM-kortilla (kaksi Soneraa ja yksi DNA). Sama juttu joka kerta. Virta pysyy sinällään hyvin kun ei mene antamaan tuota PIN-koodia, mutta ihan mukava olisi puhelinta käyttääkin.

Edessä olisi nyt kyllä merkin vaihto kun vain saisi tästä roskasta perättyä rahansa takaisin.

7. vkomulai

Tykkäykset:
    0
    No, 12.3. vein M50:ni Oulun Sonittiin josta olin sen ostanutkin. Sieltä se lähti Powermilliin huoltoon. Sisuskalut vaihdettiin ja sain puhelimen tänään takaisin. Nyt siinä ei toiminut ainakaan kello. Kun säätää ajan kohdalleen aika jumittuu siihen ja puhelimen sammutuksen jälkeen aika palautuu asentamattomaan tilaan. Elikkäs olen sen nyt taas vienyt Anglo-Serviceen huoltoon... vastahan siitä on kahteen otteeseen vaihdettu käytännössä kaikki kuoria lukuunottamatta.

8. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sinun ei kannata lotota :)

Ei mutta tosipuheessa kuulostaa kyllä aika ihmeelliseltä tarinalta, ehkäpä puhelimen vaihto olisi tarpeen sinun tapauksessasi.

9. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    aijaa :)

10. vkomulai

Tykkäykset:
    0
    Jippii, puhelimeni on haettavissa huollosta!

11. Eveste

Tykkäykset:
    0
    Joo mulla on nyt pari kolme viikkoa sammuskellu sama M50 puhelin n. 5kertaa päivässä. Olen ostanut sen uutena syyskuussa. Lisäksi se heittää näytön väärinpäin välillä, eli tekstit on nurinpäin ja niitä luetaankin sitte vasemmalta oikealle jne.... Ihan kummallista. Ja uusin ilmennyt vika on että vaikka mulla on puhelin päällä niin puhelut ei tule läpi. Onko muilla samoja vikoja?

Ennen vankkumatomana nokialaisena uskoin tuttavia että Siemens on parempi mutta nyt lähtee siemens kehistä ja tulee nokia takaisin.

12. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Aikoinaan ostin uuden ME 45 siemenssin joka sammui itsestään useita kertoja päivässä . Puhelin vaihtui uuteen samanlaiseen ja tässä toisessa ei ole ilmennyt minkäänlaista vikaa parin vuoden kovassa käytössä . On saanut iskuja ja puhuttu paljon .

13. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulla on asiasta sellainen maku että tuo siemens ME 45 on ehkä luotettavin /paras siemens ja uudempien mallien kohdalla on laatu laskenut jostain syystä .

Tuo mainittu ME 45 on tosiaan ollut idioottivarma peli . Kuuluvuus ja akun kesto myös hyvä . Itse asetan ME 45:n vastaavien nokialaisen edelle kirkkaasti.

Jaa tämä viestiketju