1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

M50 ja Siemensin takuu

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja j8aj, 20/4/04.

1. j8aj

Tykkäykset:
    0
    Ostin aikoinaan noin 4 kuukautta käytetyn M50:n GPRS-yhteyttä varten. Takuuta laitteella oli 20 kuukautta jäljellä.

Puhelimesta hajosi kuukausi kaksi takaperin näyttö yön aikana, mitään iskuja ei puhelimeen kohdistunut. Muovinen näyttöpinta on ehjä, mutta muovipinnan alla oleva kerros on täynnä mustia pisteitä, ikään kuin kuolleita pikseleitä. Kuvaa näy.

Vein puhelimen takuuseen Mäkitorppaan, lupasivat lähettää takuuseen.
    Viime viikolla soittivat Mäkitorpasta, ettei puhelin mene takuuseen. Korjaus maksaisi kuulemma 50 euroa, ei käy. Takuu on voimassa eikä puhelimessa ole kolhuja, joten takuun tulisi korvata näyttö. Ystäväni puhelimelle, malliltaan sama, kävi samalla tavalla.

Kysymys kuuluukin, mitä nyt tulisi tehdä? Ajattelin soittaa Siemensin konttoriin ja puhua heidän kanssaan takuusta, jos vaikka suostuisivat korvaamaan näytön. Sen jälkeen pitänee turvautua viranomaisten apuun.

Onko muilla ollut ongelmia Siemensin takuun kanssa? Ilmoitelkaa kokemuksistanne ja neuvokaa minua! :)

2. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    640DS
    Hmm..

Jännä tilanne. Asioin itse täällä Mansessa suoraan huoltopisteen kanssa, joten yksi välikäsi on poissa. Äitini M50:in vaihdettiin noin kuukausi sitten näyttömoduli, kun se oli sammunut muutaman kerran itsestään. Puhelin toimi muuten, mutta näytössä ei näkynyt kuulemma mitään. Puhelimen sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys ei ollut heti palauttanut näyttöä toimintaan.

Kun vein puhelimen huoltoon ja kerroin viasta vastaanottopisteessä minulle kerrottiin, että yhdellä aiemmalla asiakkaalla oli ollut samankaltainen vika puhelimessaan (luuri ja näyttö toimivat vientihetkellä normaalisti). Kapula on ½-vuotta vanha, joten vaihto meni takuuseen. Sain seuraavana päivänä tekstiviestin, että luurin voi noutaa. Tuskin paikallinen huolto tutki näyttömodulia sen tarkempaa, vika kirjataan (netti)lomakkeeseen ja näyttömoduli voidaan lähettää Siemensille jatkotutkimuksiin, jos tarvetta ilmenee..

Itse olen saanut mielestäni erinomaista palvelua Siemensin valtuuttamasta huollosta Hatanpäänvaltatieltä. Kaiken lisäksi täällä kansainvälisen Nokian luvatussa maassa Siemensin puhelimilla ei ainakaan aiemmin ollut juurikaan huoltojonoja. Olen saanut ohjelmistopäivitykset aina odottaessani..

Ikävä, että tuollaista niskurointia ilmenee huollon puolelta, jos kerran luuri kuorineen näyttää muuten ehjältä. Sinun kannattaisi kysyä liikkeestä, joska huolto voisi perustella, miksi jättivät takuuhuoltamatta. Ja ottaa sitten yhteyttä Siemensin Helpdeskiin, jos homma ei tunnu etenevän. Myöhemmin sitten kuluttajaviranomaisiin, jos asia ei tunnu muuten etenevän.

3. j8aj

Tykkäykset:
    0
    Tuntuu Siemensin käyttämät näyttökomponentit tuottavan useammillekin ongelmia. Otan huomenna yhteyttä Siemensin tukeen, kirjoitan lisää aiheesta myöhemmin.

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Jos ei mielestäsi sopivaa ratkaisua löydy, niin vielä on syytä kysyä Kuluttajaneuvojan kantaa asiaan.

Jaa tämä viestiketju