1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Luuri n. 200e

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Kampela, 8/1/04.

1. Kampela

Tykkäykset:
    0
    Mikä kännykkä olisi hyvä tuossa n. 200 euron hintahaarukassa?
    Suosin Siemensejä ja mielessä on käynyt M55 ja MC60, mutta MC60 ei oikein iskenyt.
    Puhelimessa ei tarvitse olla kameraa, ja sen pitäisi olla tietysti mielyttävän näköinen, melko jämpti ja hyvät ominaisuudet.
    Eli haetaan kännykkää 200 euron haarukassa, ja mieluiten Siemensiä.

2. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Annoin tuonne edelliseen viestiisi vastauksena muutaman linkin joista löytyi jotain tietoa aihetta sivuten. Edelleen suositukseni olisi peruskäyttöön tuossa hintaluokassa sama, eli Samsung Sgh-X100, mutta jos Siemens etusijalla niin tuskin kauheasti M55:n ostoa silloin kadut.

Kannattaa muuten rauhassa odotella vastataanko viesteihin, kyllä tuohon edelliseenkin varmasti muutkin vastaavat kuin minä ja näet täten uusia mielipiteitä. Eikä siis perustaa uutta topicia aiheesta jota jo toisessa ketjussa kysynyt. Lisäksi vastaavanlaisia kyselyitä löytyy varmasti haulla muitakin. No enpä enempää "läksytä" kun olet uusikin foorumilla, mutta jotain vastaavaa itse kukin täällä kuulee vastaavissa tilanteissa (myös minä aikoinani, toivon mukaan olen viisastunut :) ).

3. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Eli pistetään tähän lyhyesti ja ytimekkäästi... jos haluat siemenssin (joka on ainakin minun mielestä hyvä valinta) ~200 eurolla, niin vaihtoehdoiksi jää lähinnä: hiemen halvempaa hintatasoa oleva c60, m55, mc60.

Näistä ehdottomasti m55, sillä siinä on hinta/laatusuhde todella hyvin kohdallaan ja ominaisuuksia löytyy kalliiden puhelimien tapaan. Muutenkaan puhelimesta ei minulla ole mitään muuta kuin positiivistä sanottavaa, josta voit lukea lisää: http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=22989
    Lisäksi saat tolla 200e:llä vielä datakaapelin mukaan, jolla saa tehtyä paljon mukavia juttuja =)

Kysymyksiä jne. otetaan vastaan ja niihin vastataan mielellään.

4. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    C60 suosittelisin ja pääsisit halvemmalla, kuin mitä M55 ja MC60 kohdalla. Itseäni ei ainakaan MC60 vakuuttanut kun testasin eilen sitä, kaverin puhelin on, eikä oikein M55 iske myöskään. C60 on oikeastaan kaikki tarpeellinen vrt. noihin kahteen.

5. Kampela

Tykkäykset:
    0
    Elikkä, sanokaa mielipiteenne, mikä seuraavista puhelimista on paras.

- Siemens M55
    - Siemens MC60
    - Siemens S55
    - Nokia 5100
    - Sony Ericsson Z200
    - Samsung SGH-A800

6. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Noista ei oo kaikista kovinkaan paljon tietoa (siis 2 alinta), mutta 4 ylimmästä voin koittaa sanoa jotain:

1) Jos itse haluat säätää puhelinta, esim päivittää softan itse, ottaa netistä ilmaisia pelejä/soittoääniä/kuvia jne. voi oikeestaan nokian unohtaa... tai sen kohdalla asia ei oo läheskään noin helppoa kuin siemenssillä, siemens on oikeastaan tarkoitettu myös tällaiseen käyttöön.

2) M55 on minusta noista selvästä järkevin vaihtoehto. Hinta halvin, mutta toiminnot ylivoimaisesti parhaat (lukuunottamatta bt:tä, joka löytyy s55:sta) ylivoimaisesti.
    Hinnaltaan taitaa myös m55 päihittää jokaisin ko. mallin.

3) Mc60 on oikeestaan c60 kaltainen (eli karsittu ns." halpismalli"), jossa on kuitenkin kamera. Jos taas kameran välttämättä haluat niin näistä vaihtoehdoista taitaa mc60 olla ainut vaihtoehto, mutta kannatan harkitsemaan myös muita kamerapuhelin malleja - siis jos sen kameran nyt välttämättä haluat. Muuten jättäisin mc60 pois laskuista, ei mitään parempaa m55:n nähden ja toiminnot/ominaisuudet selvästi heikommat. Sama on c60 laita.

4) Siemens s55 oli hyvä puhelin silloin kun se oli vielä uudehko, kuitenkin aika alkaa jättää tämän "veijarin" ja puhelimen ainoana parempana puolena (m55:n nähden) on se jo edellämainittu bt, jonka tarpeellisuus on henkilökohtainen asia - itse en ole tarvinnut ja koskaan tuskin tarvitsen.
    Muuten s55:n häviää m55 toiminnoissa, ominaisuuksissa, näyttö on 256 värin (vertaa m55:ssa 4096), muistia on m55:ssa (1.87megaa) kaikista mainituista puhelimista, mukaan lukien s55, eniten jne.

5) Nokian 5100 alkaa kans olla jo aika vanha malli (tai sitten minä luulen väärin) ja ulkonäkö jakaa ihmiset kahteen ryhmään, niihin jotka tykkäävät ja niihin jotka eivät - itse kuulun jälkimmäiseen.
    Puhelimen hyvänä puolena voidaan pitää sen roiskeen ja heikon iskun kestoa, mutta ulkonäkö ja koko kannattaa ottaa huomioon myös tässä asiassa.
    Toiminnoiltaa tietääkseni on m55:sta heikompi ja itsepäiitettävät softat ja muut em. hommat voi unohtaa hankkiessa tämän pelin. Toimivuudesta en tiedä, mutta luultavasti ihan hyvä kännykkä siinä määrin mitä siltä voi olettaa.

7. Kampela

Tykkäykset:
    0
    Mitäs MC60:stä on muka karsittu?

8. qwesty

Tykkäykset:
    0
    No ihan tarkaan en muista, mut oli siinä jotain heikompaa m55:n nähden (niiden heikkouksien merkittävyydestä en kyllä sitten mene takuuseen, lähinnä käyttäjäkohtaisia asioita ne) mutta on se mc60 c60:n nähden parempi, mutta hintaerokin on muistettava.
    Ja kysymys kuuluukin että haluaako maksaa heikohkosta kamerasta (mc60:n kamera ei todellakaan ole parasta laatua oleva) montaa kymppiä... mielummin ottaa m55:n ja irtokameran salamavalolla samaan hintaan.
    Kyllä se mc60 ihan ok puhelin on.

9. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    S55 noista vaikka onkin vain 256 väriä näytös, BT:lle jos on käyttöä nimittäin.

Jaa tämä viestiketju