1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Luulisi operaattoreita kiinnostavan

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja ottoa, 28/8/04.

  1. ottoa

    Liittynyt:
    2/8/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Pitkään sähköpostia kännyyn yrittäneenä täytyy ihmetellä, että operaattorit eivät ole kovin kiinnostuneita asiasta.

    Kun esim. tiedustelee tietyn, operaattorilla myynnissä olevan, email-ohjelman sopivuutta tiettyyn kännyyn, niin saa eri tietoa kun esim. Nokialta. Asetuksia saa arvailla ja kokeilla. Ei kaikki kännyjen omistajat ole email-asetuksien asiantuntioita.

    Luulisi operaattoreiden haluavan kaikille sähköpostin kännyyn, sehän toisi lisää rahaa heille?
     
  2. toumas

    Liittynyt:
    15/8/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    hmm, itse kun tarkistan meilit vanhalla Erkilläni (t65) niin Saunalahden kassaan kilahtaa noin 0,5 centtiä rahaa eli jokainen tekstiviesti tuo yli kymmenkertaisesti.

    Eli tuskin Panu ja Pojat riemusta hyppivät vaikka meiliä kännyllä latailenkin?
     
  3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Operaattorit eivät myöskään ole matkapuhelimen saatika niiden sovellusten asiantuintijoita, operaattoreiden on myös vaikea tuntea kaikkien eri email palveluntarjoajien asetuksia. Operaattorit tuntevat kyllä omat asetukset.

    Parhaiten käyttäjää pystyy auttamaan asiantunteva matkapuhelinmyyjä, kunhat otat mukaan oman saähköpostipalvelun tarjoajan asetukset.
     
  4. ottoa

    Liittynyt:
    2/8/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    0.5 centtiä?

    Puolikas centti, se on vähän se. Jos sähköpostia tulisi ja menisi samaan tahtiin kuin kotikoneilla, niin kyllä siitäkin kertyisi. Ei ehkä miljoonia, mutta ainakin puolikkaita sellaisia.

    Kerro vielä - kuinka sitä sähköpostia luetaan puolella centillä?
     
  5. ottoa

    Liittynyt:
    2/8/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Eikös juuri operaattoreiden pitäisi olla niitä asiantuntioita? Hehän saavat sen pitempiaikaisen rahallisen hyödyn.

    Täytyy käydä asiantuntevalla matkapuhelinmyyjällä. Katsotaan kuin siellä käy.
     
  6. Hasa

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    301
    Tykkäykset:
    0
    Varmasti tulevaisuudessa kiinnostaakin, varsinkin sen jälkeen kun operaattorit pääsevät tarjoamaan asetukset sisältäviä omia brändipuhelimiaan asiakkaille.

    Tällä hetkellä jo pelkästään MMS-asetusten kanssa on runsaasti ongelmia eräillä operaattoreilla...
     
  7. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Tuossa viikko sitten kun tappelin 6220 ja sähköpostin kanssa, niin ei Elisan asiakaspalvelun täti kyllä edes tiennyt heidän lähteävänpostin palvelinta. Kovasti väitti ettei heillä ole sähköpostia... Sivuilta se sitten selvisi.

    Näinhän se on, mutta harvassa niitäkin on. Ja vielä jos luuria&liittymää ei ole ostettu kyseisestä liikkeestä, niin...


    Siis miten operaattorin asiakaspalvelu voisi tietää kaikki asetukset? Sähköpostinpalveluntarjoajia on miljoona, yleensä kyllä osoitteet ovat samantyylisiä kaikilla. Eipä operaattori paljon sähköpostista rahaa saa... jos gprs-datasiirto maksaa 1,50 e / mt ja normaalin sähköpostiviestin koko on sellainen 5 kt. Isoja liitetiedostoja kun ei oikeen puhelimeen vielä kannata latailla, kun harvassa puhelimessa aukee pdf yms. tiedostot.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Operaattorit tuntevat omat palvelunsa, ja niistä saavat rahansa, valmistajat tuntevat omat tuotteensa ja saavat niistä rahansa, softan tekijät tuntevat omat softansa ja saavat niistä rahansa, email palvelun tarjoajat tuntevat sähköpostinsa, ja tietävät niiden asetukset, mutta ei niillä mitään hajua sadoista eri sähköpostiohjelmista.

    Vuodessa suomen markkinoille tulee useita kymmeniä eri luureja, joihinkin niihin saa useita eri sähköpostiohjelmia, niin on ehkä vähän liioiteltua olettaa että jokin aspa osaisi auttaa asiakasta tuntemattoman email ohjelman käytössä tuntemattomalla sähköpostipalvelulla. Asetukset aspasta kyllä yleensä saa, siltä osalta mikä heille kuuluu.
     
  9. toumas

    Liittynyt:
    15/8/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Re: 0.5 centtiä?

    Erkin t65, ja siihen sähköpostipalveluntarjoajan asetukset paikalleen. Jos uutta postia ei ole, pop3-postin tarkistus aiheuttaa liikennettä alle 3 kt joka Saunalahdella 1,50e/mt tekee laskuoppini mukaan karkeasti puoli senttiä.

    Eli jos luurissasi on sähköpostitoiminto, sinne vaan asetukset kohdalleen. Oikeat asetukset löydät sähköpostipalveluntarjoajaltasi, jos he antavat ladata postit pop/imap -protokollalla niin sitten onnistuu kännyllä.
     
  10. ottoa

    Liittynyt:
    2/8/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Minun mielestä ei ole yhtään liioteltua, että kaikki osapuolet seuraisivat toistensa asioita. Kaikkihan he käyttävät samoja yhdessä sovittuja standardeja, joiden avulla koko sotku pitäisi toimia. Asiakaspalvelut ovat omistajien edustajia asiakkaille. Heille pitäisi antaa kaikki mahdollinen tieto, jotta he voisivat palvella asiakkaita.

    Välillä tuntuu, että asiakaspalvelu on vain muuri asiakkaan ja vastuussa olevien henkilöiden välissä...
     
  11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Mitä nyt tarkoitat? mitä tiukempi hintakilpailu, ilmaispalveluita rajoitetaan, asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan mitään, niin ei varmaan jokinoperaattori ole halukas alkaa kouluttamaan henkilökuntaansa hoitamaan muiden tahojen asiakaspalveluita.

    Ohjelman valmistaja mielestäni on lähinnä velvollinen antamaan tuen omaan ohjelmaansa, ei operaattori. Jos ohjelman valmsitaja ei tarjoa tukea, niin asiakas sitten pistää euroja lisää pöytää ja ostaa tuen jostain, tai ostaa sellaisen tuotteen johon sellaista saa.

    On tuossa tullut nähtyä niin kymmyniä sähköpostiohjelmia,en siltikään pysty niihin kaikkiin antamaan tukea täysin ummikolle puhelimen välityksellä, varsinkaan jos soittaja ei tiedä edes omia sähköpostiasetuksiaan, niin voin vain kuvitella miten se muka onnistuisi jossain aspassa, (pidän itseäni vähän pätevämpänä kuin keskiverto aspa). Yleensä selvittelyllä hommat kyllä saa toimiin.

    Taasen jos on käyttäjä joka löytää ohjelmastaan yhteys ja palvelin asetusketen paikat, niin hän saa ne kohdilleen, kunhan on kaivanut tarvittavat tiedot.


    Ynnää kuinka paljon niitä vaihtohetoja on, tällä hetkellä kukaan ei osaa kaikkea ja se joka osaa paljon ei sitä tieto yleensä ilman jaa. Tuollaisen palvelun käypä hinta olisi 2e/min, minimi 30e/kerta
     
  12. ottoa

    Liittynyt:
    2/8/04
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Asiakaspalvelua

    Tarkoitin kyllä kaikkia asiakaspalveluita ja niiden eri muotoja.

    Kyllä operaattori, softan tekijä, puhelimen tekijä ja sähköpostin ylläpitäjä pitäisi kaikkien olla tietoisia toistensa tekemisistä. Myös kaikkien asiakaspalvelut pitäisi olla ajan tasalla. Se on ihan sama onko vaihtoehtoja 10 vai miljoona. Tää on tietoyhteiskunta, mutta tieto ei välity asiakkaille. Se, että kaikki pitäisi olla ilmaista, niin sehän ei ole totta. Loppujen lopuksi asiakas maksaa aina kaiken.

    Ne jotka tietävät, keskustelevat tiedoistaan muiden tietävien kanssa. Ne jotka ei tiedä, niille ei kerrota.
     
  13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Re: Asiakaspalvelua

    Siis mitä nyt tarkoitat, sitäkö että operaattorin pitäisi osata kaikki softat ja email palvelimet, ja yhden softan tekijän pitäisi tuntea kaikki operaattorit, laitteet ja emailpalvelimet? ja että asiaks voisi soittaa vaikka jokin java softan tekijälle ja kysyä mikä mättää operaattori X:n GPRSssä? tai mikä mättää kun MP3st ei soi X merkkisessä luurissa.

    Nykyisin kahdella suurella operaattorilla on varsin toimiva aspa, sieltä saa tarvittavat tiedot. Se on totta että jonkin ohjelmantekijällä ei välttämättä ole minkäänlaista tukea, korkeintaa FAQ ja email, mikä on varsin ymmärettävää, jos ohjelmasta saa mutaman euron.

    Luurivalmistajilla tuki vaihtelee ja siinä suurin ei ole paras, mutta luurien mukana tulee yllättävän hyvät käyttöohjeet.

    Jos kuluttaja ei ole otan itse selvää tyyppiä, niin hän saa suht helposti hyvää palvelua valitsemalla hyvän myyjän jolta ostaa tuotteet.

    Joillain toimijoilla on olemassa tukinumero josta saa varsin laajaa tukea alantuotteisiin, en tiedä kuin suosittuja ovat olleet, mutta käsitys ettei mikään tajuton menestys.

    Ilman muuta ajastus olisi erittäin hieno ja tavoitelta, samoin on hieno ajatus mailmanrauhasta.
     
  14. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Ja minkäköhön ihmeen takia vaikka operaattorini Elisan pitäisi tietää minun sähköpostipalveluntarjoajani asetukset ja käyttäjätunnukset? Se asia ei kuulu heille pätkääkään, eikä saakaan kuulua. Ymmärrätkö itsekään mitä olet vaatimassa?
     
  15. saeaetaejae

    saeaetaejae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/6/03
    Viestit:
    4601
    Tykkäykset:
    0
    Joo, taisi mennä peräti 3 minuuttia kun asensin aikoinaan T68i:n oman meilin asetukset. Omalta palveluntarjoajalta ne asetukset yleensä saa.
     
  16. kimmo Vieras

    Jos nyt katsotaan mitä Ottoa alunperin kirjoitti(eli operaattorilla myynnissä olevan email-ohjelman), niin eikö voisi ajatella että kyseinen myyjä olisi ottanut selvää kyseisestä ohjelmasta ja tietäisi jopa mihin puhelimiin se sopii ja minkälaisilla asetuksilla?
    Säätäjälle sen verta, että ei voi kuin kunnioittaen katsoa teitä guruja ylöspäin. Itse olen käyttänyt tietokoneita/ohjelmia vasta parikymmentä vuotta(vähemmän aikaa tietty kännykkäsovelluksia), asentanut sinä aikana (jopa työkseni) varmaan satoja ohjelmia, siltikin tulee vielä aina välillä vastaan joku sovellus, minkä asentamiseen menee yli 3 minuuttia. Myöskään oman kokemukseni mukaan asiakas ei ole juurikaan kiinnostunut siitä, vaikka serkkupoika laittoikin linuxin koneeseen viiteen minuuttiin, jos se ei hänen omassa koneessa wörki.
     
  17. saeaetaejae

    saeaetaejae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/6/03
    Viestit:
    4601
    Tykkäykset:
    0
    Kiitos, kiitos. En ole guru ja tuohon luurin asentamani posti oli ensimmäinen kerta. Maalaisjärki se on mikä ratkaisee (vaikka välillä noiden laitteiden kanssa menee hermot)... mutta, jos saa kotikoneen postit toimimaan, niin ei pitäisi olla ihan hirveä ongelma saada kännykässä asetuksia kuntoon.

    Eri asia on esim. GPRS-asetukset, jotka ovat sitten ihan eri lukunsa. Niissä on usein säätämistä ja paljon.
     

Jaa tämä viestiketju