1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lupaava mobiilikäyttis Microsoftilta

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja kshb, 13/7/02.

1. kshb

Tykkäykset:
    0
    Microsoftin "älypuhelinkäyttöjärjestelmä" kuulostaa erittäin lupaavalta - ainakin tämän uutisen perusteella: http://www.digitoday.fi/digi98fi.nsf/pub/finanssi20020712101119_kni_37357747.

Heh, siis tosiaan nyt ainakin kännyvalmistajat ovat valmiita vaihtamaan vapaan ohjelmiston, Symbianin suljettuun ja lupaavaan Microsoftin käyttikseen.
    Jonkun aikaa sittenhän Microsoft oli Nokiaa ja jotain muuta kännyvalmistajaa ostamassa, mutta onneksi ei sopimuksia syntynyt. Olisi multimediakännyjenkin käyttö muuttunut yhdeksi "Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan" -katsomiseksi... :)

Juttua vielä The Registerissä: http://theregister.co.uk/content/59/26142.html.

2. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei rahaa Microsoftille yhtään enempää. Nokian alamäki alkaa kunnolla jos se päästää Bill Gatesit osakkaiksi.

3. tane

Tykkäykset:
    0
    Symbian ei ole vapaa.

4. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    Minä haluan ehdottomasti puhelimen, joka kysyy vähintään kolme kertaa
    Are you Sure Yes/No ja joka ainakin kahdesti päivässä kaatuu blue screeniin, General Protection Faulttiin ja minä suorastaan vaadin saada Dr Watsonin ilmoituksia. Ilman näitä featureja ihminen ei yksinkertaisesti enää pärjää.

Odotan jo innolla sitä päivää kun hienoon Powered by Microsoft -luuriini tulee ensimmäinen Phonebook worm, joka lähettelee laskuuni viestejä satoja kappaleita eteenpäin. Tekstiviestimakrovirukset on myös ihan must olla. Vielä kun siihen puhelimeen tulee kamera niin vot, joku troijalainen käynnistää puhelimeen rakennetun built in Netmeetingin ja lähettää kuvaa minun mitään tietämättäni.

Se mitä tuohon 'ei enää rahaa Microsoftille' tulee, olen jo sitä mieltä Nokiankin kohdalla. Olen jo nähnyt painajaisia, jossa Nokia on kännykkämaailman Microsoft.

5. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Eikös se jo ole?

Suurin osa liikkeistä myy vain Nokiaa... (Suurin osa liikkeistä myy PC:t windowsilla)
    Suurin osa laitteista/ohjelmista on Nokialle (Yritäppä asentaa Linuxiin ns. winmodeemi)
    Massan mielestä Nokia on paras (Massan mielestä Windows on paras)
    yms. yms.

6. hyvarinen

Tykkäykset:
    0

7. sm

Tykkäykset:
    0
    Sulla on kyllä isoja antipatioita Nokiaa kohtaan. Jos et vieläkään jostain syystä ole älynnyt, niin series60 (40 ja 80) tähtäävät nimenomaan siihen, että useamman laitevalmistajan tuotteet ovat yhteensopivia.

Microsoft sen sijaan pyrkii vaikeuttamaan muiden tukemista.

Okei, myönnetään, että series60 on periaatteessa myös Nokian tuote, mutta joka tapauksessa.

Sen verran pitää kyllä Microsoftin tuotteitakin puolustella, että oma Windows XP ei ole kaatunut yli puoleen vuoteen raskaassa käytössä (ohjelmointia, musan tekoa jne...). On mikkisoftakin jotain oppinut, vaikkein siitäkään periaatteessa pidä.

8. chuck

Tykkäykset:
    0
    Tää on hieman aiheen vierestä mut mikä teitä oikeen vaivaa?

KAuhia haukkuminen päällä..

edelliseen kommenttiin xpstä täytyy yhtyä että ei ole kaatuillut, edelliset windowsit eivät olleet kyllä yhtä vakaita, mutta eipä kukaan parempiakaan tehny..

mitä nokiaan tulee ni itelläni on ollu 2110 sta lähtien eikä ole kertaakaan ollut huollossa. En pysty ymmärtämään, varsinkaan suomalaisten antipatioita nokiaa kohtaan, onhan se parantanut jopa elintasoammekin, koko maan mittakaavassa. siitä tulisi olla ylpeä =). Jos nokia kaatuisi. kuinka moni jäisi työttömäksi??

Eihän nokia etumatka muihin enää ole niin iso, mutta esim vielä 3 vuotta sitten se oli kaikilla osaalueilla valovuoden edellä, ja kyllä käyttis tuntuu vieläkin olevan paras/parhaita.

Lopettakaa jo.

9. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Kai se on sitä (suomalaista) peruskateutta että toinen ei saa menestyä ja jos menestyy niin sitä täytyy olla haukkumassa ja nälvimässä kokoajan ties miksi..ei se nokiakaan turhaan varmaan ole maailman johtava matkapuhelinvalmistaja..

10. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Ei olekaan. Mutta kaipa sitä saa kritisoida ellei jostain toiminnan muodoista pidä.

Minä henkilökohtaisesti toivon Nokialle onnea ja menestystä, mutta silti täytyy ottaa välillä tiettyjä epäkohtia esille eikä vain hyssytellä että kyllä se siitä. Mutta suoranaista yksisilmäistä haukkumista en minäkään oikein hyväksy. Nimeltä mainitsematta.

11. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    En kai ole muuta väittänytkään?

Totta.

Ja se mitä kirjotin oli:
    "Suurin osa liikkeistä myy vain Nokiaa..."
    Joka on totta.

"Suurin osa laitteista/ohjelmista on Nokialle"
    Mene vaikka liiikkeeseen itse toteamaan tai etsi netistä softia.

"Massan mielestä Nokia on paras"
    Vai olenko tässä väärässä?

Miten näistä ilmenee kuviteltu antipatiani Nokiaa kohtaan?

12. sm

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän ne antipatiat paista läpi ihan sinun jokaisesta postauksestasi, mitä tänne ja muropaketin forumiin kirjoitat.

Mihin perustuu väite, että suurin osa liikkeistä myy VAIN Nokiaa?
    Sanopas sellainen liike, itse en tiedä yhtään.

Softaa löytyy vaikka mille puhelimelle. Käy itse etsimässä netistä softaa.
    Sokea olet, jos et muille luureille ole löytänyt.
    Sitäpaitsi on ihan luonnollista, että eniten softaa
    on yleisimmälle puhelimelle. Eikö?

Massan mielipiteet vaihtelevat. Kuka tykkää mistäkin. Suuri osa varmasti pitää Nokiasta ja tuo tuskin on pelkkää sattumaa.

13. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Heh =) Se on jokaisen lukijan itse päätettävissä.
    Jos se, että totean jotain negatiivista jostain tarkoittaa, että minulla on antipatioita jotain vastaan niin huh huh.

Tuossa hieman liioittelin mutta suurin osa liikkeistä myy lähinnä Nokialaisia.

Kirjoitin:
    "Suurin osa laitteista/ohjelmista on Nokialle

Kyllä. Kuten ylläkirjoitin eli SUURIN ohjelmista... haukut minua sokeaksi vaikka itse alemmassa kohtaa olet samaa mieltä...

Näin on enkä muuta väittänytkään.

En muuta kantaa, kuin britneykään tuskin sattumalta on suosittu...

14. sm

Tykkäykset:
    0
    Okei, ehkä olin vähän tyly kun sanoin sokeaksi, mutta tosiaan mun mielestä oli niin itsestään selvä tuo pointti, että suurin osa softasta on suosituimmalle merkille. Eli voitais molemmat ehkä vähän rauhoittua ettei ala veri kiehumaan. ;)

Nojoo, britney ei varmasti ole sattumalta suosittu. Onhan britney kuitenkin viimeisen päälle hiottu tuote, joka nimenomaan ottaa kohderyhmän tarpeet huomioon. Mun mielestä se ääni on tosin ihan turha ominaisuus. =)

Mut nyt menee niin pahasti OT-jutuksi, että pitänee saattaa juttu taas raiteille.

Microsoft ei koskaan tule saamaan jalansijaa matkapuhelinmarkkinoilla parista eri syystä:

a) windowsin kustannuksella on tehty niin paljon pilaa, että ennen kaikkea asioista kaiken tietämättömät eivät ikinä hankkisi mikkisoftan käyttiksellä varustettua luuria.

b) microsoft haluaisi varmasti matkapuhelimensa look and feelin olevan windowsin kaltainen. tähän kelkkaan en usko yhdenkään suuren matkapuhelinvalmistajan hyppäävän. onhan nokian, ericssonin jne. käyttiksissä kaikissa omat piirteensä.

c) microsoftia pelätään

d) microsoft ei tanssi koskaan standardien mukaan, vaan tekee aina omia virityksiä, viilaa standardeja jne. tämä ei vie pitkälle matkapuhelinmarkkinoilla.

Pitää miettiä lisää. Jos hommaa lähtee enemmän analysoimaan, niin noita syitä riittää loputtomiin. Ja nyt Symbian on alkanut saada niin vahvan jalansijan, että siitä on vähitelln tulossa ehkä jopa standardi. Tai katsotaan nyt kun lisää sympparilaitteita tulee markkinoille...

15. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Samaa mieltä olen.

Ja Nokiassako ei? 0:)

Ainakin pitää toivoa, että ei saa =)

Näin on. Tuon takia saa välillä kiroilla niin töissä, kuin kotonakin =(

Mihin se linux on unohtunut? =)

16. sm

Tykkäykset:
    0
    Aika näyttää tuleeko mukaan... =)

17. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Taloushörhöt tuntuvat ainakin olevan sitä mieltä, että Microsoft ja Nokia ovat tässä toistensa kimpussa eli edut menevät ristiin:

"Microsoft uhkaa Nokian marginaaleja

17.07.2002 17:28 - Financial Times kirjoittaa, että Nokia ei pysty pitämään matkapuhelinmarginaalejaan, jos Microsoft onnistuu kehittämään mobiilikäyttöjärjestelmän. ..."

Lisää osoitteessa http://portal.arvopaperi.fi/article/id=2754 .

t. tero

Jaa tämä viestiketju