1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lumia 800 micro USB liitin

Keskustelu osiossa 'Puhelinklinikka', aloittaja flipflop, 7/9/13.

1. flipflop

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4
    Heippa arvon Matkapuhelinfoorumin koheltajat!

Tuli eteen vaikea tilanne kun olin vaihtamassa Lumia 800 puhelimen micro USB liitintä,
    enkä saa vanhan "luurankoa irti. Aijempi liitin oli murtunu, mutta kuumailmapuhaltimella sain pidike raudan irti.

Monesta paikkaa oon asiaan ratkaisua löytänyt, eikä missään olla puhuttu muuta kuin kuumailmapuhaltimesta,
    jolla micro USB pitäisi laitteesta irrotakin.

Aivan tajuttomia määriä en uskalla kyseisellä laitteella piirilevyä kuumentaa jatkuvalla syötöllä, kun ei n. 15 min puhaltelun /irroittelun aikana lähtenytkään irti.

Onko kenelläkään täällä kokemusta asiasta? Itse kyllä ajattelin "loogisesti" näin, kun kerta 4 x tinniä pohjasta löytyy olisi kolvaaminen se paras ja luultavasti ainoa keino. Olenko väärässä, vai rikonko kyseisellä toimenpiteellä koko laitteen?

Näin Matkapuhelinfoorumi neitsyytenä pyydän hellävaraisuutta.
    Kiitän jo etukäteen!

Aloittelijan virheenä laitoin kyseisen viestin alunperin väärään lokeroon.
    Neuvoivat kysymään täältä apua. Pahoittelunu "tuplaviestistä" :)

2. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2600
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Ei tuota L800:n liitintä ole vaihdettavaksi suunniteltu vaan koko piirilevy tulisi vaihtaa eikä sitä ole varaosana ostettavissa.

3. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Itse sain tässä joku aika sitten risan L800sen ja siinä kanssa usbiportti hajalla. Siinä kuitenkin oli tuo kuoriosa vielä kiinni emolla ja pelkät sisukset irronneet. Nuo sai laitettua ja lataus toimikin pari kertaa, mutta lakkasi sitten. Uusia osia toki myydään(esim. ebayssa), mutta kuten jusutus totesi, niin ei ihan yksinkertaista juottaa paikoilleen.

4. JanneP

JanneP

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    1+1
    Näitä parisen kymmentä paikalleen juottaneena voin sanoa että on tämä paljon helpompi kuin vaikka N9:n USB liittimen vaihto. Toki jos on juotospädit myöskin revenneet irti niin sitten on lähes aina peli menetetty. Jos tredin aloittajaa kiinnostaa saada puhelin kuntoon vielä niin YV:llä tavoittaa.

Jaa tämä viestiketju