1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lumia 1520 vs Note 3

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Auriainen, 15/6/14.

1. Auriainen

Auriainen

Tykkäykset:
    11
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Terve matkapuhelinfoorumin väki!

Uutta puhelinta vanhan LG:n tilalle hakusessa. Iso näyttö on plussaa eikä miinusta, ja mielellään sitä suhtkoht uusinta rautaa.

Lumia 1520 vs Note 3 on taistelupari tällähetkellä. Lumiassa viehättää laatuvaikutelma, ulkonäkö, suurempi näyttö, sekä IPS näyttöpaneeli.

Note 3:ssa sovelluksien paljous, stylus-käyttö.

Mielestäni IPS näytöt ovat luonnollesemman näköisiä kuin Amoledit, joten Lumia vie. Toisaalta Lumian sovelluksien "vähyys" ja käyttöjärjestelmän "uutuus" pelottaa. Omistin joskus Lumia 800, sovelluksia oli oikeasti vähän ja se otti päähän. Nykytilanteesta en tiedä.

Note 3 siis tuntuisi varmemmalta valinnalta. Toisaalta taas, androidin säätäminen ei kiinnostaisi, ja kymmenet aloitusnäytöt ovat turhia. En ole nykyisessä androidissani käyttänyt koskaan enempää kuin yhtä.

Note 4 en odota, maksaa liikaa. Lumia 1520 irtoaa ~495€ hintaan, kun taas Note 3 ~529€ hintaan.

Nyt siis kiivasta keskustelua toisen paremmuudesta/huonommuudesta käyttäjien kokemuksiin vedoten. Haukkukaa, kehukaa, koittakaa tuoda esille parhaat ja huonot puolet, se olisi suuri apu!

E: hinnat korjattu

Viimeksi muokattu: 28/6/14
  2. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    750
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    No niin, vaihdoin Note 3:een ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen vaihtoon, alla vertailua:

- Käyttis: asensin 1520:aan Win8.1:sen mutta sittenkin Android vie voiton. En ole mikään himosäätäjä ja mulla on vain 4 kotinäyttöä käytössä, mutta silti, Android
    - Nettiselaus: käytin Lumiaa ja käytän Notea samalla Sauniksen 4G - liittymällä ja Note suoriutuu paremmin surffailusta. Notessa mulla on suosikkini Dolphin ja Lumiassa käytin IE:n lisäksi UC Browseria. Dolphin vie kevyesti voiton, on sulavampi, flash pelittää, kaikki vaan toimii paremmin.
    - työkäyttö: Office filet pyörii Notessa Office mobilella paremmin kuin Lumian Officella. Onedriven käyttö Notessa on sulavampaa. Surullista mutta näin vain on. Työmeilit (Ms Exchange Activesync) pelittävät molemmissa yhtä sulavasti.
    - kamera: tässä Lumia vie niukan voiton, mutta ei Notenkaan kamera huono ole. En ole kokenut pettymystä vaihdossa.
    - Musa: Note ja Android vie voiton. 1520:aan ei tullut Bluetooth - kuunteluun ekvalisaattoria edes 8.1-päivityksessä, kun taas Notessa on käytössä soittimien kuningas, Power Amp. Myös bt kuulokkeeni pätkivät Lumian kanssa ajoittain, Noten kanssa ei yhtään pätkimistä. Ja mikä omituisinta: käytän Nokian Purity Pro by Monster kuulokkeita :)
    - Näyttö: Tässä ollaan aika tasoissa: pidin kyllä Lumian hieman isommasta näytöstä ja sen automaattinen kirkkauden säätö toimii mielestäni paremmin kuin Notessa. Noten näyttö toki on myös huippulaadukas.
    - Laatutuntuma ja look & feel: tasapeli. Lumia on jämäkkä, mutta heiluvat korttipaikkojen luukut häiritsevät vaikutelmaa. Lisäksi Lumia vaatii ehdottomasti jonkin suojakotelon koska se on erittäin liukas kuivissa käsissä. Noten look on laadukas mutta pienet takakannen natinat heikentävät laatutuntumaa. Noten nahkamainen takakansi tarjoaa hyvän pidon ja koteloa ei tarvitse.
    - Näppis: Molemmissa hyvä. Myös tekstin ennustaminen toimii molemmissa hienosti.
    - Akkukesto: Note vie voiton, vaikka Lumiassakin kesto parani päivityksen jälkeen. Tehopäivän jälkeen Notessa akkua yleensä n. 40% jäljellä ja Lumiassa n. 10%. Molemmat toki joka yö latauksessa.
    - Suosittelen siis Notea, Windows ei vaan ole vielä samalla tasolla Androidin kanssa, vaikka Lumia 1520 onkin jo varsin hyvä laite.

Viimeksi muokattu: 15/6/14
    AlpinaD10 and XIII like this.
  3. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    750
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Noten puolesta toki puhuu siis vielä tuo Stylus ja sovelluksien määrä. Toki nykyään kyllä saa WP:llekin kaikki tarvitsemani appsit, en ole mikään himohankkija niissä muutenkaan.
    Nokian Here-kartat ja Noten Google Maps toimivat mielestäni aika lailla yhtä hyvin. Navigointi pelaa molemmissa hienosti.

4. Miinus7

Tykkäykset:
    19
    Kävin hiplaamassa kumpaakin puhelinta kaupassa. Oma valintani on selvä, sillä Note 3 tuntuu kiinalaisesta muovista tehdyltä lelulta. Lumia 1520 sentään tuntuu laadukkaalta kädessä, vaikka siinäkin on ne heiluvat luukut.

epäkesko tykkää tästä.
  5. Epotex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    Puhelinmallit vaihtelevat.
    495€ on 1520 Lumian hinta.

6. XIII

XIII Tuntematon jäsen

Tykkäykset:
    562
    Puhelinmalli:
    Kaikki käy
    Ja Note 3 on 539€.

7. Centauri

Centauri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    1520
    Koska minulla on 1520 eikä ole ikinä ollut Notea, niin en ole kykenevä 'puolueettomaan' vertailuun. Ainoat kokemukset Notesta ovat kahden kollegan puhelimet sekä lyhyt hypistely kaupassa.

Maku- ja käyttötarkoitusasioitahan nämä puhelinvalinnat pitkälti minusta ovat. Jossakin puhelimissa vaan on tai ei ole juuri ne ominaisuudet ja toiminnallisuudet, mitä itse arvostaa/tarvitsee. Ei ole olemassa yleisesti 'maailman parasta puhelinta'.

Mitä näihin kahteen vaihtoehtoon tulee, niin minun osaltani, minun käytössäni ja minun mieltymysteni takia valinta olisi (ja oli) hyvin helppo. Suurimmat syyt miksi minä valitsin 1520'n ja olen edelleen äärimmäisen tyytyväinen valintaani, olivat seuraavat:

- Käyttöjärjestelmä: WP (tällä hetkellä sisällä 8.1) on nuori, elävä, kehittyvä, äärimmäisen sulava ja eleettömän pätevästi toimiva. Puhelin on minulle työkalu eikä minulla ole aikaa eikä halua säätää eikä nysvätä, rootata eikä bootata :) En tiedä tarvitseeko Androidiakaan, mutta tätä ei ainakaan ole tarvinnut. Kaikki apsit ja ominaisuudet mitä tarvitsen, löytyy ja ne toimii erittäin hyvin.

- Kamera ja kamerasoftat: Jos ajallisesti lasketaan, niin käytän puhelintani paljon enemmän valokuvaamiseen ja kuvankäsittelyyn kuin puhumiseen tai yleensä viestittelyyn. 1520n myötä pystyin jättämään järkkärin työkäytössä kokonaan pois ja nykyään käytän sekä töissä että vapaa-ajalla vain tätä puhelinta valokuvaukseen. Kun vertaamme 1520 ja Noten kuvia toisiinsa työkäytössämme, niin 1520 vie 100-0 teknisesti ja jälkikäsittelymahdollisuuksien osalta. Erillinen kameranäppäin on luonnollisesti välttämätön kuvauksessa, samoin kun raw-kuvat (en tiedä onko Notessa näitä, hyvä jos on). Nokia Cameran (tai Camer Pro tällä hetkellä) käsisäätöominaisuudet ovat täydelliset, niihin ei pystyne yksikään muun merkkinen puhelin. Lyhyesti sanottuna, Notella ei voi korvata minun työkäytössäni 'oikeaa kameraa', 1520'lla voi. Mutta jos hyvät kuvat eivät ole tärkeitä ja räpsäisyt, näpsäisyt ja selfiet riittävät, niin Notekin toimii varmasti hienosti.

Näyttö: Koska käytän puhelinta paljon valokuvaukseen, niin näytön täytyy olla iso, kirkas ja selkeä, paras mahdollinen. Mene kauppaan ja pistä sama kuva tai leffa pyörimään kummankin ruudulle niin huomaat itse kumpi on parempi. Ei kahta sanaa, vaikka kuinka yrittäisi vääntää. Noten näyttö on varmasti riittävän hyvä suurimmalle osalle käyttäjistä ja eihän sitä käytössä joudu vertaamaan parempiin, kuten 1520een.

Muotoilu: Kuten tuolla toisessa ketjussa totesin, niin 1520 on todella teollisen muotoilun helmi. Puhelin on huikean kaunis, erittäin miellyttävä käsitellä ja laatuvaikutelma todella hyvä. Ainoa särö täydellisyydessä on hiukan heiluvat simin ja muistikortin 'kannet'. Note taas on mitä on, tavallinen natiseva muovi/tekonahka(!) -laatikko, joka ainakin Verkkokaupassa vielä maksaakin satasen enemmän.

Note on varmasti oikein hyvä puhelin, oikea puhelimien Skoda Octavia Kombi. Sen kun ostat, niin kukaan ei kyseenalaista päätöstäsi etkä joudu selittämään sitä kenellekään. Mutta loppujen lopuksi se on kuitenkin Skoda :)

Jos se ei riitä mutta rohkeutta riittää, niin kokeile 1520aa.

telliv and AlpinaD10 like this.
  8. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    750
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Makuasiat on makuasioita ja komppaan monessa jutussa edellistä kirjoittajaa.
    Mutta molempia laitteita käyttäneenä kyseenalaistan hieman tuota kuvanlaatua. Notessa esim Netflixin kuvanlaatu on parempi kuin Lumiassa. Lumiassa toki värit ovat luonnollisemmat ja kuten aiemmin sanoin, Lumian autokirkkaus toimii paremmin. Sitä voi pitää koko ajan käytössä kun taas Notessa laitan autokirkkauden päälle ulkona ja otan sisällä pois.
    Myös Lumian kamera on laadukas, mutta en pitäisi Noten kameraa minään "selfie-näpsyttelijänä", se on yllättävän laadukas myös.
    Omat painotukseni ovat vahvasti mobiilisurffailussa, musankuuntelussa ja niissä Note on parempi.
    Mutta ei 1520:n kanssa mitenkään metsään mene, se on selvä

9. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    750
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Vielä tuosta Onedrivesta, käytän sitä paljon valokuvissa ja tärkeissä työdokumenteissa ja oikeasti on vaan niin että Lumian täysi Office ei toimi niin sulavasti filujen kanssa kuin Notessa. Ostan työmatkalle junaliput sähköisesti ja OneDrivesta kun avasin lippuja Lumialla niin aina takkusi ja vasta toinen tai kolmas yritys onnistui. Notella joka kerta avaa heti Adobe Readeriin. Pieniä juttujahan nää ovat mutta ajan mittaan ärsyttäviä, jos ei toimi..

10. Centauri

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    1520
    Minulle näytön laatu tarkoittaa käytännössä lähinnä kameran etsimenä toimimista, kuvien katselua ja jonkinasteista käsittelyä erilaisissa valaistuksissa reissun päällä. En käytä Netflixiä joten siitä en sano mitään. Yle Areenaa katselen jatkuvasti ja ainakin siinä kuva on niin hieno, että en osaa vaatia parempaa.

Kaikki työpöytänäyttöni ovat IPS-paneeleilla, koska minusta siinä (IPS) vaan on parempi värintoisto, kirkkaus ja tarkkuus. Tämä sama veitsenterävä tarkkuus ja luonnollisuus näkyy myös 1520n IPS-näytössä enkä voisi kuvitella ostavani puhelintanikaan muulla kuin IPS-näytöllä. Kun ottaa kuvan ja zoomaa sen ruudulle täydessä resossa, niin kannattaa katsoa miltä ne kuvan yksityiskohdat (+värit) näyttävät kummassakin näyttötyypissä. Ja kun tämän saman tekee vielä ulkona normaalissa (?) päivänvalossa, niin eron kyllä näkee ihan jokainen. Notessa voi olla erinomainen samoled, mutta siitä huolimatta se on 'vain' amoled, enkä heti keksi miksi siitä täytyisi maksaa 100,- _enemmän_ kuin oikeasta IPS-näytöllä varustetusta puhelimesta? Mutta taas kerran, samoled on ihan varmasti riittävän hyvä 99,9% kännykänkäyttäjistä, onneksi meille 0,01% on myös nykyään vaihtoehtoja.

Mitä kuvien laatuun tulee, niin tosielämän tilanne on se, että Note-kollegani eivät käytännössä koskaan saa julkaisukelpoista jälkeä puhelimillaan, eivät edes yritä nykyään, kun taas minä ja 1020-kollegani saavat. Note-kollegat 'joutuvat' edelleen käyttämään kahta laitetta, puhelinta ja erillistä kameraa, kun taas me emme. Joko me vaan satumme olemaan armoitettuja kännykkäkuvausvelhoja tai mikä paljon todennäköisempää, niin Noten rahkeet eivät vaan riitä tässä pelissä.

Jo lähtökohdat ovat toki epäreilut, sillä Noten yli 30% pienempi pikselimäärä tekee kuvan sommittelusta ja yksityiskohtia hävittämättömästä zoomauksesta huomattavasti hankalampaa. Tämän kun yhdistää vielä pienempään (amoled) näyttöön ja olemattomaan erilliseen kameranäppäimeen, niin onhan kuvien ottaminen 1520lla aivan toisella tasolla.

Kuitenkin tällaisessa semi-ammattimaisessa kuvauksessa kuvien ottaminen on vain puoli ruokaa, jälkikäsittely sitten se toinen puoli. Ottaako Note raw-kuvia? Kuinka on helppokäyttöisten DNG-profiilien laita Adobe Lightroomiin? Jos nämä ovat kunnossa niin hieno juttu, sillä nämä ovat vallan erinomaiset Lumiossa (1520/1020). Jos Notessa taas ei ole noita tai ne eivät oikein pelitä, niin eihän se sitten yhtään semivakavampaan kuvaukseen edes voi soveltua.

Jälleen kerran varmasti sama 99,9% ottaa kännykällään aina tai lähes aina niitä 'näppäilykuvia'. Näillä kuvilla tarkoitan automaattiasetuksilla näpsäistyjä kuvia milloin mistäkin, jotka sitten säilytetään kovalevyllä tai lähetetään someen. Tuollaisiin kuviin riittää ihan loistavasti vaikka tyttären 520, ihan hyviä kuvia nätillä ilmalla ja sitten ne kuitenkin raiskataan joillakin käsittämättömillä 'suotimilla' ja johonkin Instagramiin mysömällä. Tavallisen taviskäyttäjän kuviin Note on ihan varmasti tosi hyvä valinta sekin.

Mutta jos itsellä on joskus sellainen kutina, että otanpa tuosta jalustan tai MonkeyPodin kainaloon ja lähden oikeasti _kuvaamaan_, niin kyllä silloin kannattaa ottaa se 1520 (tai 1020) eikä Notea ;)

11. Epotex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    Puhelinmallit vaihtelevat.
    Ei välttämättä ole puhelimen vika, varmaan PDF Reader olisi toiminut paremmin kuin Adobe Reader.

12. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    750
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Kuten sanottu, painotuksista asia on kiinni. Jos kameran laatu on tärkeimpiä asioita, niin Lumia on ilman muuta ykkösvalinta. Näin sanoen en ole kuitenkaan kokeillut Sonyn Xperia Z2:n kameraa.
    Itselleni riittää kohtuuhyvä kamera, koska muu toimivuus, kuten media, netti ym. ja Android on tärkeämpää joten kokonaisuutena Note on minulle parempi..

13. Centauri

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    1520
    Minä olen kyllä erittäin tyytyväinen 1520n nettiin, pidän IE11 toiminnasta ja netti on puhelimessa auki useamman tunnin päivässä, koska tämä korvaa minulla tabletin. Flash puuttuu, mutta sitä ilman tulen kyllä toimeen.

Näin MM-kisojen ja tiettömien taipaleiden takana osaa myös arvostaa sellaista asiaa kuin FM-radio, eikös se Notesta puutu ;)

Mutta maku- ja käyttötarkoitusasioitahan nämä todellakin ovat.

14. Auriainen

Auriainen

Tykkäykset:
    11
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Terve taas ja kiitos vastailuista,

palkkapäivän tullen tämä mies kävelee (tai oikeastaan ajaa) lähinpään giganttiin ja ostaa itselleen...

Lumia 1520:llan

Voiton vie lopulta kameran laatu, design ja käyttöjärjestelmän toimivuus. Kiitos Centaurille ja Psaikelle, teidän kommenttien perusteella päätös oli helppo. Psaikke kun on kehunut 1520:llan maasta taivaisiin tuolla käyttökokemusten puolella, ja Centauri tässä :D

Kuitti!

15. Centauri

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    1520
    Saa haukkua jälkikäteen houkuttelusta jos et pidäkään luurista :) Sillä vaikka minä pidän tästä todella, niin sehän ei takaa mitään sinun kohdallasi, voit hyvinkin pettyä luuriin/käyttöjärjestelmään :)

Mutta nyt säästitkin satasen (ellet sitten olisi ottanut reteetä pinkkiä Notea) ja jos haluat, niin sillä satasella voit ostaa vielä mukaan Lumia 520 tai jos haluat tutustua Android-leiriin, Galaxy Trendin. Näin kesällä kun huomaat ettei 1520 sitten pirullakaan mahdu Speedoihisi, niin tuollainen pieni festaripuhelin on ihan paikallaan :)

Muoks: Eikä näihin luureihin tarvitse sen enempää rakastua, luurien vaihtovälit kun ovat lyhentyneet ihan silmissä. Ennen samalla puhelimella puhui vuositolkulla, nyt on hyvä jos vuoden. Ei niin että näistä tulisi vuodessa käyttökelvottomia, mutta kun näihin vaan tahtoo tulla aina jotain uusia ominaisuuksia raudan osalta, että on 'ihan pakko vaihtaa'. Nyt tuntuu siltä, että en vaihda tätä ikinä mutta annas olla, jos talvella esitellään yhtä isolla näytöllä mutta 1020n kokoisella kameralla oleva malli, niin taas on pakko vaihtaa...

Muoks II: Jos muuten menet Giganttiin ostamaan Lumiaa, niin sehän ei tarkoita sitä, että sinulla olisi Lumia mukanasi kun tulet sieltä ;) "Älä sitä Lumiaa osta, siihen ei saa apseja, tämä Note on paljon parempi, tässä on tällainen kynäkin millä voi tökkiä vaikka mitä". Olkoon voima kanssasi Gigantissa Lumia-ostoksilla, sillä pimeyden voimat siellä vallalla ovat ;)

Viimeksi muokattu: 25/6/14
    jimbba tykkää tästä.
  16. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6023
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Puhut asiaa, nuori padawan

17. Auriainen

Auriainen

Tykkäykset:
    11
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Lumia 800 oli aikoinaan käytössä, että luulenpa lähinnä ilahtuvani siitä miten WP on kehittynyt:)

Hah, tottakai menen ja sanon "etsiskelisin uutta puhelinta" ja sitten katson mitä myyjä tuputtaa, Lumian haen silti ellei Gigantin myyjä tee järjetöntä tarjousta jostain toisesta puhelimesta. Kuitenkaan ihan puusilmä näiden laitteiden kanssa ole.

Trendiin en koske pitkällä tikullakaan :D

E: Sitäpaitsi android leirissä käväisin vuoden ajan ja kotiin täytyy taas palata.

18. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    750
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Joo, tuo appsiväite on aikansa elänyt. Windowsiin saa kaikki tarvittavat appsit ja muutenkin se on toimiva ja käyttökelpoinen järjestelmä. Vakaasti olen vaan sitä mieltä että Androidissa selainkokemus on hiukan parempi, samaten musiikkisoitin. Ja omaan makuuni Androidin muokattavuus sopii paremmin. Wp 8.1 toki toi lisää muokattavuutta myös Lumiaan.

19. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6023
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Tässä olen ihan samaa mieltä. On asioita mitkä vielä toimivat Androidilla paremmin kuin WP:llä, mutta on myös asioita jotka toimivat paremmin toisin päin.
    Selainkokemus ja musiikki toimivat vielä paremmin Androidilla (Note3) mutta sitten mielestäni perusviestittely tekstiviesteillä on mutkattomampaa WP:llä.
    Makuasioista ei voi kiistellä. Kumpikin luuri on mielestäni erittäin hyviä ja markkinoiden parhaimmistoa. Teit miten teit nii. Huonoa valintaa näistä kahdesta et voi tehdä.

AlpinaD10 tykkää tästä.
  20. Centauri

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    1520
    Tuota 1520n (=WP) musiikin huonoudesta kuitenkin sellainen huomautus, että siinäkin asia hiukan riippuu miten/mitä musiikkia kuuntelee.

Mitä olen lukenut, niin tämä varsinainen musiikkisoitin xbox music ei ole mikään jouhevuuden perikuva ja aika kökkö käyttää. Toisaalta, minä en ole ikinä ostanut enkä ladannut yhtään musiikkikappaletta ja tuon musiikkisoittimen olen muistaakseni aukaissut kerran. Siitä huolimatta kuuntelen musiikkia puhelimellani tunnin/kaksi joka päivä ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Olen käyttänyt maksullisia versioita sekä Spotifysta (kun haluan kuunnella yksittäisiä artisteja/levyjä/kappaleita) että sittemmin Nokia MixRadio+'sta (ärsyttävien radiokanavien sijaan musiikkitapettina ja listojen takia) niiden alusta saakka, enkä koe tarpeelliseksi ostaa itselleni yhtään kappaletta. Normaalisti online, mutta muistikortilla on gigatolkulla sinne lataamiani soittolistoja kummastakin palvelusta. Loistavasti on pelittänyt ja aina on musiikkia riittänyt, erittäin hyvin kuuluu kuulokkeilla ja nyttemmin saa äänentasonkin säädettyä erikseen ;)

Koska olen tällainen vanhan liiton mies, niin yhä edelleen tykkään kuunnella vaikka nyt MM-kisoja FM-radion kautta siellä, missä ei todellakaan toimi kunnolla mikään G. Ulkomaanreissuilla normaali radio on myös kullanarvoinen juttu, kun haluaa kuunnella paikallista meininkiä. 1520n radio on yksinkertaisen selkeä käyttää ja hyvin kuuluu. Käsittääkseni Notessa ei ole lainkaan radiota, oikaiskaa jos olen väärässä infossa.

Tästäkin voidaan taas huomata se, että erittäin paljon eri laitteiden 'paremmuudesta' riippuu käyttäjästä itsestään. Jos itsellä on miljoonan imutetun levyn musiikkikirjasto ja haluaa käyttää sitä mahdollisimman jouhevasti, olisi Note varmasti parempi valinta siltä osin. Jos taas haluaa kuunnella musiikkipalveluita, kumpikin olisi hyviä. Mutta jos haluaa koskaan kuunnella FM-radiota, olisi 1520 ainoa vaihtoehto.

Tagit:

Jaa tämä viestiketju