Loppuuko GPRS:n kautta surffailu?

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Yli vuoden tyytyväisen dna-gprs-läppäri -käytön jälkeen olen taipumassa uskomaan tämän lähes ilmaisen mobiilivapauden päättyvän pian.
Syynä se, että etenkin iltaisin on yhteydet erittäin tukkoisia jää jopa alle 2 kbit/s, päivällä sentään lentää vielä yli neljää. Tietysti osasyyllinen toi Moto TP260, joka tukee vain 3+1, mutta silti.

Onko guruilla keinoja surffauksen nopeuttamiseksi tai tietoa paremmasta? Lisää GPRS-kapasiteettia operaattoreille? 5+1 tukevia puhelimia vaiko mitä. Onko loppu lähellä?

muokkedee

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Jos iltaisin ei tule kuin tuo mainitsemasi 2kt/s, syynä ei ole luuri jos sillä tulee joskus nopeammin tavaraa. Silloin verkko on vaan niin täynnä tavaraa, ettei se pysty nopeampaa sitä toimittamaan. Eli iltaisin ei auttaisi, vaikka puhelin olisi 10+1 aikaväliä tukeva (ei tuollaista ole olemassakaan).

---

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Mulla ei yleensä ole ollu ongelmia (ei tosin pitkää kokemustakaan). Tänään sitten yhteys on pysynyt pystyssä jopa 7 minuuttia kerrallaan.

wee

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Asiasta vähän hipoen:

Telian GPRS liittymä on toiminu loistavasti.
Ollut yllättävän nopeeta.
Harmi vaan että se tarjous (5e/kk) loppuu kohta, sen takia minä sen liittymän otinkin.
Sais aina olla sen 5 euroo kuukaudessa.

Kumma kun muut operaattorit eivät ole ruvenneet käyttämään kiinteätä GPRS:ää.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2
pankki sanoi:
Lisää GPRS-kapasiteettia operaattoreille? 5+1 tukevia puhelimia vaiko mitä.
Se on sillä lailla, että ku markkinoille tulee nopeampia GPRSpuhelimia niin verkon tukkoisuus lisääntyy vain entisestään.

personal jesus

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2
Puhelinmalli
Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
wee sanoi:

PeeVee

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3
Päällä pysyvä yhteys

henri sanoi:
Mulla ei yleensä ole ollu ongelmia (ei tosin pitkää kokemustakaan). Tänään sitten yhteys on pysynyt pystyssä jopa 7 minuuttia kerrallaan.
Onko niin, ettei ole pysynyt pitempään?
Minulla yhteys pysyy päällänsä jopa tunti pari tai jotain, mut jos lataa isompaa tiedostoa, saattaa vaan pysähtyä kuin seinään vuorokauden ajasta riippumatta miten sattuu, 15min tai tunti, ei niinku mitää selitystä keksi. Sitten kun sammuttaa puhelimen, lataus jatkuu, tai sitten ei, ja taas sammutus, niin kyllä se siitä jatkaa.
Tämä siis erkillä.
Kokeilen lähiaikoina nokia 6310 saas nähdä, onko sama vaiva.
PV:

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Yhteys vuorokausia

Käytännössä känny on aina GPRS-tilassa ja netissä, kun olen toimistolla. Pisimmät nettiyhteydet kestäneet yhtenäisesti useita vuorokausia, jopa viikon. Katkeamiset erittäin harvinaisia.

ebo

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
wee sanoi:
Mikä siinä on kummaa? Ovat voineet laskea, että siirretyn datamäärän mukaan laskuttaminen on kanettavampaa ja/tai että verkko ruuhkautuisi liikaa kiinteällä hinnalla.

t. tero

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Re: Päällä pysyvä yhteys

PeeVee sanoi:
henri sanoi:
Onko niin, ettei ole pysynyt pitempään?
Minulla yhteys pysyy päällänsä jopa tunti pari tai jotain, mut jos lataa isompaa tiedostoa, saattaa vaan pysähtyä kuin seinään vuorokauden ajasta riippumatta miten sattuu, 15min tai tunti, ei niinku mitää selitystä keksi. Sitten kun sammuttaa puhelimen, lataus jatkuu, tai sitten ei, ja taas sammutus, niin kyllä se siitä jatkaa.
Tämä siis erkillä.
Kokeilen lähiaikoina nokia 6310 saas nähdä, onko sama vaiva.
PV:
Kummastelen tätä "yhteyden toimivuutta". Itselläni on ollu liittymä n. reilun kuudauden ja muistan yhteyden katkenneen 2-3 kertaa....

6510/ir/dna GPRS

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Telian taksat

wee sanoi:
Asiasta vähän hipoen:

Telian GPRS liittymä on toiminu loistavasti.
Ollut yllättävän nopeeta.
Harmi vaan että se tarjous (5e/kk) loppuu kohta, sen takia minä sen liittymän otinkin.
Sais aina olla sen 5 euroo kuukaudessa.

No tuo Teliakaan ei ole itsekkään tajunnut tarjota tuota GPRS:ää kiinteästi. Tässä lainaus Telian sivuilta:

Telia Mobile OnLine -palvelun kampanjahinnoittelu vuoden 2002 loppuun saakka
Kummankin Telia Mobile OnLine -palvelun kiinteä kampanjahinta on 5 €/kk riippumatta tiedonsiirron määrästä ja kytkentämaksu 0 €.

Telia Mobile OnLine asiakkaana valittavanasi on kaksi erilaista kuukausipakettia:
Mini: Paketin kuukausimaksu on 5 €/kk ja se sisältää yhden megatavun siirtyvää GPRS-dataa. Ylimääräiset megatavut maksavat 2€/megatavu.
Maxi: Paketin kuukausimaksu on 15 €/kk ja se sisältää 10 megatavua siirtyvää GPRS-dataa. Ylimääräiset megatavut maksavat 1,5 €/megatavu.
Molemmissa paketeissa kytkentämaksu on 8,25 €. Käytettäessa erikoispalveluja maksat lisäksi palvelumaksun 0,25 €/palvelu.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
wee sanoi:
Eiköhän ne muutkin (Sonera & RL) tajua vuoden sisällä, että sikahintagprs ei kerää käyttäjiä.
Nykyisillä hinnoilla kukaan ei nääs viitsi käyttää kyseisiä nettiyhteyden kanssa (1 mega noin 10 euroa...)...,...,.,.,.

sovelias

Vuoden foorumilainen -06/-05/-03
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
362
Ville Korhonen sanoi:
Eiköhän ne muutkin (Sonera & RL) tajua vuoden sisällä, että sikahintagprs ei kerää käyttäjiä.
Nykyisillä hinnoilla kukaan ei nääs viitsi käyttää kyseisiä nettiyhteyden kanssa (1 mega noin 10 euroa...)...,...,.,.,.
No on se nyt vähän halvempaa:)
Hinnoitelullaan saavat pysyyn nettisurffaajat poissa ja voivat tarjota parempaa palvelua tarvitseville.
Hinnoittelu malli ei ole ongelma mobiilipalveluille, tosin megatavu hinta vois olla halvempi.

Top Bottom