1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Loppuapua p800 dna-yhteyden gprs-asetuksiin?

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja ramiovaskainen, 19/12/04.

1. ramiovaskainen

Tykkäykset:
    0
    Eli olen viimeisen viikon aikana yrittänyt saada p800:sta toimimaan kannettavan tietokoneeni kanssa modeemina (gprs) siinä onnistumatta. Itselläni on dna:n Vakio M liittymä ja siinä gprs 100 ( eli se 100 megan käyttö n. 16 eurolla ) Kaikki mahdolliset ja mahdottomat suomen- ja englanninkieliset foorumit olen yrittänyt tutkia ja pääsinkin viimein siihen saakka kun Ericssonin dial-up network wizard on viimeinkin tunnistanut kännykän ja verkkoyhteyksiin saan wizardilla lisättyä dial-up yhteyden. Siihen se sitten jääkin.

On sitten kyseessä serial-modem, irda tai bluetooth, niin yhteys ei lähde pelaamaan. Connect-kohdassa user name ja password ovat tyhjinä niinkuin ilmeisesti pitääkin, dial kohdassa olen yrittänyt *99***3#, *99#, tyhjää ja paria muutakin kokeilua mutta en ole täysin varma mitä siihen laittaisi (englanninkielisiltä foorumeilta löysin tuollaisia ja oletuksena wizard tarjoaa tuota *99***3#:sta). P800:n asetuksen olen laittanut dna:n sivujen mukaan:

"GPRS-yhteyden internet-asetukset DNA:n asiakkaille:

APN internet
    käyttäjätunnus (jätetään tyhjäksi)
    salasana (jätetään tyhjäksi)
    ip-osoite dynamic
    primary DNS 217.78.192.78
    secondary DNS 217.78.192.22
    QOS Asetetaan kaikki "subscribed"
    "
    En enää oikein keksi mitä asetuksia muuttaisin. Useat täällä ovat varmastikin saaneet tuon toimimaan dna:n asetuksillakin ja apu olisi nyt todella arvostettua.
    Foorumi-ohjeiden avulla olen päässyt tähänkin saakka.
    Latasin se:n sivuilta modem scriptin jolla sain tunnistettua tuon modeemiksi ja mRouterista ovat kaikki ruksit poissa (jonka jälkeen tuo se:n dial-up network wizardkin alkoi toimimaan). Nyt vain tuo loppuvaihe kaipaisi jotakin...?

2. un1

Tykkäykset:
    0
    ehkä modeemin lisäkomentokohtaan (ohjauspaneeli, phone and modem options, advanced) kannattaa ainakin laittaa AT+CGDCONT=1,"IP","internet". ilman tuota en ainakaan itte saanut toimimaan. kaapelin, irdan ja bt:n kanssa oon koittanu saada toimimaan. irda sitten loppujen lopuksi toimi kun laittoi tuon lisäkomennon ja sääteli vähän nopeuksia.

ja toimiiko netti kuitenkin muuten kun käyttää sitä suoraan puhelimessa, esimerkiksi opera? jos ei, niin sitten kannattaa sitä säätämistä alottaa luurin asetuksista.

3. ramiovaskainen

Tykkäykset:
    0
    Kaikki toimii muuten hyvin (Opera yms) ja ongelma tosiaan on vain tuossa modeemina toimimisessa. Kokeilen vielä tuota lisäkomentohommaa mutta alustavasti ei ainakaan äsken toiminut...

4. ramiovaskainen

Tykkäykset:
    0
    Tutkin lisää tuota modeemin alustuskomentohommaa netin kautta ja haluaisin vielä varmistaa tuleeko tuohon
    +cgdcont=1,"ip","internet";
    vai niin kuin un1 ystävällisesti neuvoi
    AT+CGDCONT=1,"IP","internet".
    Varmaankin tuo jälkimmäinen aina tämän kännykän kanssa? En ole nyt edes varma onko isoilla ja pienillä kirjaimilla väliä tässä tapauksessa?

Toinen asia johon haluaisin varmistuksen koskee tuota dial kohtaa. Eli laitetaanko sinne *99***3# vai *99# vaiko jotain muuta (kun p800 ja dna:n liittymä jos se nyt jotain vaikuttaa). Aina kun yritän yhdistää connectilla niin saan seuraavan viestin:
    "Connecting through ...
    Error 692: There was a hardware failure in the modem (or other connecting device)."

..ja olen jo testannut aivan älyttömän monilla asetuksilla ilman tulosta. Joten pystyisikö kukaan joka on saanut toimimaan kertomaan nuo asetukset joilla homma pelaa. Tuossa alhaalla on vielä kännykkäni asetukset tällä hetkellä.

------------------------------------------------------------------------------

Tässä kännykän Internet asetukset:

INTERNET ACCOUNT
    Account name: dna GPRS
    Connection type: GPRS

SERVER:
    User name and password required: ei ruksia
    Address: internet

LOG IN
    Get IP address automatically: ruksi päällä

Get DNS address automatically: ruksi pois
    Type: IPv4
    Primary DNS address:
    217.078.192.078
    Secondary DNS address:
    217.078.192.022

PROXY
    ei rukseja

OTHER

Enable PPP extensions: ruksi päällä
    Authentication: normal

QoS
    Header compression: ruksi päällä
    kaikkiin kohtiin: Subscribed

Ja lopuksi olen laittanut tietenkin Cable (tai infrared jos sitä olen testannut) kohdasta tilan "cable status" kohdaksi Modem. Baud rate on 115200, parity on none, stop bits 1, character length 8, flow control CTS/RTS.
    --------------------------------------------------------------------------------

Bluetoothia en ole jaksanut enää edes testailla kun siinä kuulemma on vieläkin enemmän ongelmia ja tärkeintä olisi saada tämä toimimaan edes jollakin kokoompanolla. Jotainhan tässä teen väärin mutta kun en tiedä mitä. mRouterista ruksit on poissa, Control Panel-->Phone and Modem options tunnistaa Sony Ericssonin p800-p802 Serial Modeemin (attached to COM1). Modeemin advanced kohtaan testailin näitä: +cgdcont=1,"ip","internet";
    ja myös tätä neuvottua
    AT+CGDCONT=1,"IP","internet".
    Ei toiminut, mutta kohta testaan vielä jos toimisi irdalla samat ja jommalla kummalla sarjalla (mutta en kyllä käsitä miksi se pelaisi ja serial sitten ei).

Kaikki muu pelaa eli asetuksia vaihtamalla (ruksi pois kännykästä modeemi kohdasta ja ruksit mRouteriin) saan synkronoinnin pelaamaan ja voin asentaa ohjelmia tai lähettää kameraan kuvia tai jotain kamerasta tietokoneelle. Mutta p800 ei toimi kirveelläkään modeemina.

Homma alkaa mennä kohta pahasti luovutuksen puolelle :( . Näkeekö nyt kukaan noissa asetuksissa jotain joka on selvästi pielessä?

5. un1

Tykkäykset:
    0
    ei sillä oo väliä lukeeko toi komento isolla vai ei. ja toi soittonumero voi tosiaan vaihdella. mutta toi *99# pitäis ainakin toimia kaikilla luureilla muutamaa lukuunottamatta (p800 ei kuulu niihin muutamaan). tosin mulla esim. on siinä tällä hetkellä *99***1#, eli jos sulla on soittonumero *99***3#, niin tossa lisäkomennossa pitäis sillon myös olla 3, eli: AT+CGDCONT=3,"IP","internet". en sitten tajunnut tuota tuossa äsken jo sanoa.

ja sitten en vissiin oikeen enempää osaakaan auttaa.

6. Laza

Tykkäykset:
    2
    Vastaavanlaisia ongelmia.

Paritin laitteet, ja p800 näkyy standard bluetooth over serial port-laitteena läppärille. P800:sta olen pistänyt control panel-connections-cable kohdasta "modem" asetuksen päälle, muut ovat defaulttiarvoissa. GPRS toimii hyvin luurissa muuten.

Läppäriltä soitan *99# numeroon, P800:n tulee se maapallo-ikoni (jonka statusta klikkaamalla sanoo vaan connected to modem) ja läppäri näyttää että yhteys on auki. Ei tämä vaikuta oikealta, eikö p800:n pitäisi ottaa ihan normaali GPRS-yhteys palveluntarjoajaan? Nyt tuntuu aukeavan joku hämärä dial-up yhteys koneen ja luurin välille.

Jaa tämä viestiketju