1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lohjan Dataviesti Oy

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja polskiww, 6/8/08.

  1. polskiww

    Liittynyt:
    3/8/08
    Viestit:
    7
    Tykkäykset:
    0
    Arvelin antaa tänne negatiivisen palautteen ja varoituksen sanan kaikille Lohjan seudun asiakkaille, jotka asioivat Dataviestin puhelinhuollossa.

    Ostin La. 2.8.2008 Dna market Lohjalta uuden Nokia E71 matkapuhelimen.
    Huomasin puhelimen sisäkuoressa valmistus virheen.
    Vein puhelimen tarkastettavaksi dataviestiin, vaikka Dna market olisi ollut valmis vaihtamaan puhelimen ja lähettämään puhelimen Nokialle.
    Nyt kuitenkin sitten puhelimen vein huollettavaksi, ja saivat asian korjattua, mutta rikkoivat puhelimen näppäimistön ja mikä se nyt näppisten alla on se osa joka reagoi näppäimistöön.
    Otimme hieman yhteen liikkeessä ja vaadin korjaamaan puhelimen entiselleen ja sanoin ottavani yhteyttä kuluttaja asiamieheen.
    Vastaus liikkestä, että "senkus otat" ja kun mainitsin uuden vaihdosta, niin hän vastasi, "miks et vaihtanu" ONKO TÄMÄ ASIANMUKAISTA ASIAKASPALVELUA?
    Nyt puhelin on lähdössä kuntotarkastukseen Nokialle lausuntoa varten ja joudun vaatimaan arvon alennusta ja vahingonkorvauksia, koska ei mene enää takuun piikkiin. (kulut, arvon alennus, vahingonkorvaus ja kyseessä vajaan viikon vanha puhelin = 240 €)
    Tuli melko kalliiksi ks. liikkeen tupellus ja siksi kehotankin tarkastamaan toimivuuden huollon jälkeen ks. liikkeessä.
    Joudun huoltamaan myöhemmin puhelimen Nokialla, koska puhelin on ollut huollettavana Dataviestillä jo 4 kertaa ks. tapahtuman vuoksi.

    Muilla kokemuksia?
     
  2. tahratonteraes

    tahratonteraes

    Liittynyt:
    22/2/08
    Viestit:
    665
    Tykkäykset:
    0
    Ilman muuta olisi pitänyt vaihtaa se uuteen. Ehkä nyt ensi kerralla sen sitten teet.
     
  3. mabo

    Liittynyt:
    25/11/07
    Viestit:
    279
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E51 / Elisa
    Todellakin näin. Hieman ehkä omaa mokaa siinä mielessä tässä tapauksessa mutta kyllä he siellä huollossakin toimivat väärin. Nämä ovat aina hankalia tapauksia.

    Sen verran vielä, että älkää hyvät ihmiset aina "pelotelko" sillä riivatulla kuluttaja-asiamiehellä... Ensinnäkin vain pitkitätte tuskaanne ja muutenkaan ette saa sen parempaa palvelua uhkailemalla.
     
  4. tahratonteraes

    tahratonteraes

    Liittynyt:
    22/2/08
    Viestit:
    665
    Tykkäykset:
    0
    Se on totta. Aina kannattaa yrittää sopia asia ystävällisesti ensin, jos vain mahdollista.
     
  5. polskiww

    Liittynyt:
    3/8/08
    Viestit:
    7
    Tykkäykset:
    0
    Lisää asiaa

    Kuluttaja asiamieheen tulee ottaa aina yhteyttä, kun tuote on viallinen ja myyjä ei hoida tässä tapauksessa aiheuttamaansa vikaa.
    Oikeusoppia lukeneena henkilönä, suosittelisin kaikille, että kaikki, pienetkin asiat kannattaa ajaa omaa etuaan ajatellen.
    Kyseessä ei ollut moka, koska en pyytänyt liikettä edes korjaamaan tuotetta, vaan tarkistamaan tuotteen virheellisyyden.
    Nyt kuitenkin Nokialle soitettuani. Nokia lähettää ks. yritykselle reklamaation ja puhelin huolletaan Nokian valtuuttamassa Nokia care huollossa, kaikista kuluista vastaa teknisenvian aiheuttaja.

    Niin ja onko muka liikkeellä oikeus alkaa haukkumaan asiakasta liikkeen aiheuttamasta virheestä?
    Toimia asiattomasti ja vastuuttomasti? V*******a asiakkalle asiakkaan antamasta palautteesta?
    Vastaukset kaikkiin kysymyksiin on: ei, ei, ei ja EHDOTTOMASTI EI! Kukin voi olla omaa mieltään.
     
  6. mabo

    Liittynyt:
    25/11/07
    Viestit:
    279
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E51 / Elisa
    Pidetään tästä kiinni. Vaikka kuinka oikeusoppia lukisit saan paljon parempaa palvelua olemalla viimeiseen asti ystävällinen - kuten muutkin. Kuluttaja-asiamies itsekin myöntää, ettei millää ehdi toimimaan nopeasti tällaisissa asioissa, ja koska asia tuli hoidettua muutenkin, oliko pakko lähteä uhkailemaan?
     
  7. polskiww

    Liittynyt:
    3/8/08
    Viestit:
    7
    Tykkäykset:
    0
    vastaus

    Onneksi apu olisi ollut enemmän kuin lähellä :)
    Kuinka voi toimia asiallisesti ja ystävällisesti jos palvelu ei ole asianmukaista?
    Eipä olisi muuten ollut mitään sanottavaa, mikäli palvelu olisi ollut asiallista ja liike olisi ollut valmis korjaamaan aiheuttamansa vian.
    En ole saanut vastaavaa palvelua koskaan, joten ei tällaista tilannetta ole ennen sattunut.

    Asia on kuitenkin hoidossa ja mielestäni tämä keskustelu on nyt loppuun käsitelty. Kiitos vastauksista ja yhteisymmärryksestä. Kiitos.
     
  8. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15120
    Tykkäykset:
    3446
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Minä (myös oikeusoppia lukeneena) olisin ottanut heti uuden puhelimen.

    Aikamoista hölmöyttä (jos sallit ilmaisun) osoitat itse jos sinulle tarjotaan uutta puhelinta valmistusvikaisen tilalle ja kieltäydyt.
     
  9. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Jos näin on menetellyt ja ihan uuden hylännyt, ettei kyse ole mistään sitten swapista, niin asia on toinen. Uusi kannattaa ottaa jos sitä tarjotaan, mutta ei huollon "uutta".

    En käsitä mikä sielä on voinu aiheuttaa rikkoutumisen... näppiksen päällä oleva valkonen "liimattu" kosketin osa. Miksi se on irrotettu ja laitettu huonosti takasin. En usko että tuo rikki on, mutta mahdoton sanoa mitä on käynyt kun ei näe. Myös näppis ei tartte olla kummosesti vinossa, niin ylimääräsiä näppäilyjä voi tulla. Todennäkösesti kun puhelimen purkaa ja kasaa, "vika" voidaan korjata helposti. Kysy voi olla purkajaksi joutuvan asenteestakin. Kosketinosan alle ei myöskään tartte joutua mitään pölyhiukkasta enempää, niin se takkuaa.
     
  10. Mr.Tyson Vieras

    Olisin kyllä kuluttaja-asiamiehen jättänyt mainitsematta ja haukkunu ko. asiakaspalvelijan vaikka universumin suurimmaksi kusipääksi mielummin.. Pari kysymystä heräsi kumminkin.

    1. Miksi et ottanut uutta puhelinta jos kerran mahdollisuus tarjottiin?
    2. Miten todistat kuluttaja-asiamiehelle että vika on tullut liikkeessä? Nythän ne tekee liikkeessä valmiiksi sotasuunnitelman että heiltä luuri on lähtenyt priimakunnossa kun kerran uhkailit kuluttaja-asiahemmolla...
     
  11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jaa, on tainnut opinnot jäädä todellä lyhyeksi, mitä sitten lieneen olleetkaan. Ilmeisesti trollaat vain?
     
  12. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Ehdotukseni on, että menee takaisin liikkeeseen ja koittaa pyytää avaamaan pikasesti puhelimen ja kattoa onko siellä todellakin vika vai joku helppo juttu millä asia tulee hoidettua kuntoon. Tänäpäivänä on pääasia, että toimii, kaikilla kun ei ole aikaa toimimattomille laitteille. Jatkossa jos siihen tulee vikaa niin ei muuta kuin kuskaat takuuhuoltoon.
     
  13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Siis onko tuo myymälä joku huolto, ymmärsin ettei ole ja myymälöissä ei todellakaan aleta mitään puhelimia availeen, jos niissä jotain availlaan niin lähinnä liittymiä.

    Jos tuotteessa on virhe, myyjä korjaa sen haluamallaan tavalla. Jos vedotaan valmistajan takuuseen, niin valmistaja sitten hoitaa virheen korjauksen haluamallaan tavalla.
     
  14. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Niin.. se Dataviesti... liike... käsitin että siinä samassa on huolto, koska tekivät jotain... siksi sanoin liikkeeseen. Sitä en tiedä miten asia todellisuudessa on.

    Tokihan se viisasta on hoitaa nyt vaan mahollisimman nopeesti pois päiväjärjestyksestä. Mitkään swapit ei paljoa lämmitä. Ne on yleensä vanhoista paskoista kasattuja ellei uutta swappia ole ja just kun heität Nokialle, niin kandee heittää niin kauan, että sieltä tosiaan tulee se uusi. Myyjäliikkeeseen palauttamalla pääsee vähimmällä ihan uusissa, saattavat antaa uuden asiakkaalle.
     
  15. kimmo Vieras

    Muuten en ota kantaa, mutta täytyy kyllä kehua tuota huoltoa toimenpiteiden ripeydestä. Luuri ostettu 2.8 ja 4 päivää myöhemmin ollut jo 4 kertaa siellä huollettavana. Normihuolto kestää useasti monta viikkoa, joten pisteet huoltofirmalle.

    Ja korjausta vielä hieman, eli kuluttaja-asiamies ei korvaansa lotkauta sinun nokialaistesi vuoksi, eikä sillä "uhkailu" ole muutenkaan erityisen coolia. Olin aikoinaan töissä atk-firmassa, jossa yrittäjä oli valmis korjaamaan, tai vaihtamaan kaikki myymänsä vialliset laitteet, mutta jos asiakas erehtyi mainitsemaan kuluttajaneuvojan, tahi jonkun muun vastaavan, niin vaikka kannettiin ulos risan laitteen kanssa.
    Onnea kuitenkin myöhemmässä elämässä ja valitsemallanne tiellä.
     
  16. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Voi olla kukin mitä tahansa mieltä, mutta on vain yksi oikea vastaus näihin kysymyksiin ja niin ihmeellistä kuin se onkin niin kyllä, yritys voi tarjota niin huonoa palvelua kuin vain haluaa. Takuuasioista on toki pidettävä kiinni ja virheet korjattava, mutta kuluttaja-asiamiestä ei kiinnosta paskan vertaa vaikka myyjä olisi huutanut sinulle kuula punaisena tiskillä veetä ja peetä. Kuluttaja-asiamies ei myöskään ole se oikea taho kenellä kannattaa uhkailla, ellei sitten halua tehdä itsestään ihan pelleä, koska kuluttaja-asiamiehiä on suomessa 1 kappale joka on vähän niinkuin kunnallisten kuluttajaneuvojien pääpomo. Hänen toimenkuvaansa ei kuulu yksittäistapausten kommentointi tai jonkun huonon palvelun perään paimentaminen; kunnallinen kuluttajaneuvoja ottaa vastaan valituksesi takuu- tai virhekäsittelystä, huonoa palvelua ei voi parantaa millään muulla kuin valitsemalla toisen liikkeen.

    Toisekseen tämä "huono palvelu" -aihe taitaa pitkälle selittyä jo ensimmäisessä viestissä jossa kerrotaan että liikkeessä on otettu hieman yhteen, lienee siis itse petailtu tilanne jossa tätä huonoa palvelua on jouduttu vastaanottamaan. Olen kyllä itsekin kieltäytynyt palvelemasta asiakasta joka käyttäytyy asiattomasti; olkoon hänen asiansa ihan mitä tahansa ja miten oikeutettua tahansa, jos ei käytöstapoja ole niin palatkoon aiheeseen kun on rauhoittunut siihen pisteeseen että tavallinen ihmisten välinen kanssakäyminen onnistuu. Useimmat kyllä ymmärtävät yskän viimeistään siinä kohtaa kun ilmoitetaan että nyt asian käsittely keskeytyy tykkänään ellei käyttäytyminen henkilökuntaa ja muita asiakkaita kohtaan ole asiallista.
     
  17. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Monesti asiakas on niin idiootti, ettei se tajua kuinka systeemi pyörii, ja idiootimmaksi tekee homman asiakasta palveleva jos ei osaa kertoa miten asia on. Siis ei kannata hillua sielä toimistoissa ja nyrkkiä paukutella pöytään, varsinkin kun on yksityisistä lafkoista kyse. On eri asia mennä hillumaan valtion tai muuhun kelan konttoriin, koska niiden työmotivaatio on helpommin murrettavissa. Ne joutuu sitä kuuntelemaan väkipakolla ja keksimään jotakin. Mutta yksityinen voi iskee lapun luukulle, että "kuskatkaa rojunne mihin haluatte", ihan koska vain. Vielä maksavat siitä muutaman kympin kun toinen taistelee oikeuksiensa puolesta vuoden ja pääsee nätisti asiakkaasta eroon. Toisaalta kun ennen sama tehtiin kertomalle huonosta palvelusta parille kaverille, tai kymmenelle... samahan hoituu foorumin kautta kymmenelle tuhannelle kerralla riippuen mihin asia kirjoitetaan. Saattaapa lafka suuttua ja viedä haukkumiset käräjille, siinä sitä ollaan. Entäs jos joku viittii kattoa numeron ja rimpauttaa, että mites se asia olikaan...

    Itse olisin vaihtanu ainaki ihan tuliterään mieluusti, korjatkoot omalla ajallaan sitte mitä haluaa ja työnnelkööt vaikka mopen persiseen niitä.
     
  18. transam

    transam

    Liittynyt:
    21/3/03
    Viestit:
    144
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinhuollosta en tiedä mutta dataviestissä on aina ollut asiallista palvelua.
     
  19. samumanu Vieras

    Nokian sivuille kun menee ja valitsee care point huoltoliikkeet kaupunkina Lohja niin tämä liike sinne ilmestyy. Eli kai niillä huolto on..
     
  20. kodekon

    Liittynyt:
    16/6/06
    Viestit:
    7
    Tykkäykset:
    0
    No olipas ihme hyökkäys ketjun aloittajaa vastaan foorumilaisilta. Kaikki täällä näköjään seuraisivat zenmäisen rauhallisesti jos huoltofirma laittaisi paskaksi puhelimen ja vielä kaupan päälle aukoisi päätä asiasta? Luonnollisesti en tiedä ketjun aloittajan motiiveja, kuten en kenenkään muunkaan täällä, joten vaikea sanoa mikä on totuus. Oli varmaan väärä päätös olla ottamatta vastaan uutta puhelinta tilalle, mutta hyväpä asiasta on nyt ilkkua toiselle.

    Kuluttaja-viranomaisilla uhkailu on tietty vähän sellainen kaksiteräinen miekka, että se nostaa niskakarvat pystyyn monessa kaupassa. Henkilökohtaisesta kokemuksesta täytyy sanoa, että vuosia sitten erään tietokonekaupan yhteydessä myyjäliike ei suostunut korjaamaan omaa virhettään ja otin yhteyttä kuluttajaviraston lakimieheen, jonka mielestä selvästi myyjäliike oli käyttäytynyt väärin, ja hän pyysikin sanomaan mielipiteensä myyjäliikkeelle. Vasta kun kerroin tämän myyjäliikkeelle alkoivat asiat rullaamaan ja he korjasivat vian. Mainittakoon, etten tuon kerran jälkeen onneksi ole joutunut ottamaan yhteyttä kuluttajavirastoon, vaan takuu- ym. asiat ovat hoituneet ihan mallikkaasti ongelmatapauksissa.

    Turhat uhkaukset ovat tietenkin typeriä, mutta kyllähän nyt me kaikki täällä tajutaan, että ketjun aloittajaa kohdeltiin väärin huoltoliikkeessä ja ymmärrän hyvin, jos hieman keitti yli. Toivottavasti homma nyt kuitenkin hoituu ilman suurempaa dramatiikkaa ja ketjun aloittaja saa puhelimen korjautettua.
     

Jaa tämä viestiketju