1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Logo ja otsikkokuva Matkapuhelinfoorumille?

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja Esa Isopahkala, 4/1/12.

1. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Puhelinkioskilla oli aikoinaan otsikkologo, josta pidin:

Jokin tuotyyppinen kiinnostaisi saada tänne Matkapuhelinfoorumille. Nykyinen ulkoasu on hieman karu.

Löytyisikö foorumin lukijoista otsikkologon tekijää? Leveys 980 pikseliä, korkeus voisi olla 80-120 pikselin luokkaa (ei kulmien pyöristystä). Maksan logosta kohtuullisen korvauksen.

2. Esa Isopahkala

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Muutetaan tehtäväkuvausta hieman eli erikseen otsikkokuva, leveys 980 px, korkeus n. 100-150 px, aiheena matkapuhelimet.

Erikseen Matkapuhelinfoorumi-logo, voisi olla samaa kokoluokkaa kuin nykyinen.

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Hmm.. logon sisälle ei kannattaisi ympätä toimintoja ylipäätään aivan mahdottomasti niin jäisi tilaa touhuta. Mutta joo, kunhan kokeilen suunnilleen mitä pitäisit tuosta.. Taustaväri on sama kulmissa kuin mitä se on ja pohjavärinä samaa sinistä mitä puhelinkioskilla. Toi viiminen minkä tein, niin poistan i kirjaimen alta lopullisesta versiosta luurin, näyttää siistimmältä sitten.

Liitetyt tiedostot:

1 henkilö tykkää tästä
  4. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Mikä on kohtuullinen korvaus?

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mun mielestä vastaus ei ole aiheellinen niille, jotka ei sitä tee. Sehän riippuu täysin siitä mitä sen tekeminen maksaa. Logojen hintaa voidaan vertailla.. jos halutaan aivan painokelpoinen samalla täyteen markkinointiin niin voipi maksaa jopa 400000€ niinkuin 2012 Olympia logo, eikä muuten ole kummoinen ;). Veikkaan, että paikalliset mainostoimistot vääntäisi parempiakin tuohon rahaan.

Jos halutaan sellanen kuva, tai kuvitus joka on myös tekijäoikeuden alaista materiaalia, voi kuvan hinnat määritellä paljonkin logojen hintoja. Itse olen joskus ostanut kuvia 1200€:llakin yhden ainoan kappaleen. Siinä sitte saa vapaan käyttöoikeuden. Myös mun tekemässä logossa on tekijäoikeudellista materiaalia. Tavallisesti mitä Esa tarkoittaa tässä yhteydessä logosta puhutaan kympeistä satasiin maksimissaan. Olkoonkin, että hommassa tehdään osittain leiskaa jo määrämitalla. Itse pistän firman kautta laskutuksen ja Esa voi vähentää verotuksessa jne. Sovin vaikka YV:llä käytännön seikoista ja laskutusosotteen voi myös laittaa sitten kun tuntuu sitä, että kelpuuttaa ja mitä kelpuuttaa tai toivooko jotain lisää.

Logoa ilmeisesti tarkotus käyttää verkossa pelkästään, mutta jos painotuotteita niin raja 500000 kohdilla... Silloin se merkitsee sitä, että on tehtävä versio myös, mikä on painokelpoinen. .psd:n voin antaa myös jos joku haluaa Illustratorilla tms. alkaa vektoroimaan. Jos tarkotus ois vaikka isompi painotuote, lippu, juliste tms. joskus tehdä. Kortteihin jne. riittää .jpg. Semmoset nostaa hintaa sitte taas enemmän. Joten suoraan mitään hintaa millekään ei voi antaa ja täsmällistä vastausta, lopussa sovittava myös maksajan kanssa. Mutta se hoitunee vaikka YV:llä tai puhelimitse.

1 henkilö tykkää tästä
  6. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Mitä liibalaabaa sä taas oikein selostat. Mä olen tehnyt vuosien saatossa kymmeniä eri liikemerkkejä ja saanut niistä myös tunnustusta. Luuletko sä että mä en oikeasti tiedä logolla tarkoitetaan ja että en tiedä miten se tehdään ja missä eri formaateissa se voidaan/tulee julkaista? Esitin kysymyksen Esalle, enkä sinulle.

2 henkilöä tykkää tästä.
  7. Esa Isopahkala

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Verkkotaikurit.fi:llä 149 e ja logopalvelu.com:lla 39 e, jotain siltä väliltä lienee.

8. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Henkilökohtaisena mielipiteenä sanon tähän tietysti että ei :) Mutta kunhan se nyt on jotain muuta kuin "nimi alakulmaan ja mainoskynä", niin kyllä se mulle käy. Linjassahan sen hinta näyttää olevan näiden kahden muun verrokin suhteen.

9. Alpha- Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    Halko
    Joku tämäntyylinen tausta olisi riittävän simppeli. En osaa itse tehdä hyvää, mutta joku joka on (/kuvittelee olevansa) ammattilainen, voisi tekaista.

Liitetyt tiedostot:

• mpf.jpg
      mpf.jpg
      Tiedostokoko:
      54,6 KB
      Katseltu:
      71
    4 henkilöä tykkää tästä.
  10. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Nyt vähän mielikuvitusta kehiin!

Logo ei suinkaan ole yrityksen (vast) nimi kirjoitettuna hassunhauskasti mutkilla erikoisella fontilla. Näkisin, että hakusessa on enemmänkin symboli, ja siihen sitä graafikkoa nyt tarvitaan. Itse en sellainen ole joten en tee esimerkkiä aiheesta.

Poikkeus voisi olla jos nimi olisi lyhyt. Nyt se on maksimaalisen pitkä ja vaatii symbolin logokseen..

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No mitä sitten kyselet tyhmiä. Koitin ystävällisesti keskustella ihan muuten vain, minä en sun taustoistas voi tietää kun en kristallipallojuttuja harrastele, mutta moni muukin lukee tätä.

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Koitetaan välttää ainakin tyyliä rakennusliike, vasara ja nauloja ;) Ei millään pahalla, mutta se on 99% monen mielestä hyvä idea. Lisäksi toisten logoja ja värejä ym. tekijänoikeuden alasta kamaa ei kannata lisäillä varsinkaan paikkoihin joilla tienataan ellei ole erikseen jotain soppareita. Voi tulla ikäviä laskuja perässä. Idea toki hyvä.

1 henkilö tykkää tästä
  13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Se kuulostaa kans hyvältä idealta.. Tarkotus on kuitenki tehdä mahdollisimman specksattu, jotta ilmeisesti nyt olevat lisäkilkkeet mahtuvat logoon. Tuoko sellainen mitään lisäarvoa sitten, jos ei näy kunnolla. Tilaa on vaan aika vähän käytettävissä.

14. Esa Isopahkala

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Alpha-:n ehdotus näyttäisi tältä:

Liitetyt tiedostot:

• mpf1.jpg
      mpf1.jpg
      Tiedostokoko:
      117,8 KB
      Katseltu:
      97
  15. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Niinhän se on, ei näy valkoset tekstit, jos meinaat säilyttää ne valkosena.

16. Esa Isopahkala

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Tuollaisen taustan kyseessä ollessa tekstien värejä muutettaisiin.

17. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Tuo näyttää kyllä aika komealta. Joku häivytys tuohon vanhan ja uuden rajakohtaan tai tuo ylin palkki hieman läpinäkyväksi, että muutos olisi hieman pehmeämpi.

18. Laama98 Vieras

[​IMG][/URL][/IMG]

[​IMG][/URL][/IMG]

Joo nyt loppu kun meinaa mulla mennä pelleilyksi! Mutta tämä ehkä paras omista... Tuo linkin ⇓ on erittäin hieno ;)

19. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    Matkin alphan asettelua :<

noi logot vois kyl olla paremmin sijoteltuna.. mut nyt se näyttää siltä et apple yrittää syödä mikkiksen..

toinen

Tältä se näyttäis

taitaa olla liian kirkaski :/

Yksinkertasempi

20. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    En halua iloa pilata, mutta oletteko miettineet, saako Applen ym. logoja käyttää?

Jaa tämä viestiketju