1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Locus Map karttaohjelma (tallennus) esim automatkalle

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja jvc+2008, 9/1/17.

1. jvc+2008

jvc+2008 Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    110
    Puhelinmalli:
    S7
    Oon käyttänyt monta vuotta työssäni sovellusta autoon kiinnitetyssä tabletissa ja joka tallentaa ajetut reitit:

Locus Map Pro (Suomenkielinen)

Kartta:
    Kapsi.fi/Taustakartta (tai Peruskartta). Nämä kaksi karttaa Suomesta on mun käytössä hyvät ja selkeät ja jota aina käytän. Taustakartta näyttää tosi tarkasti esim talojen todellisen sijainnin ja numeron. Kartat saa asetuksista esim autom yöväreihin (jossa kuitenkin oudosti esim vesi on punaista..). Nuo kartat näyttävät paremmin pienetkin tiet jota Google Maps ei näytä ja niillä on hyvä sekoilla vierailla paikkakunnilla ja metsissä.

Oon asettanut niin että kun käynnistän sovelluksen, se alkaa autom tallentamaan ajetun reitin (piirtää esim punaisen viivan). Lopuksi kun pysäytän ja tallennan reitin tablettiin (katkaisen tallennuksen joka päivä) niin se latautuu autom myös pilveen. Jälkeenpäin voi katsoa missä tuli vuosi sitten ajeltua, JOS tarvii.

Netistä voi halutessa ladata POI-kohteita jotka sitten näkyvät kaikissa kartoissa. Oon ladannut esim Neste-huoltoasemat ja nopeuskamerat (kaikki kamerat eivät ole tietokannassa).

Locus Map on todella vakaa sovellus eikä se ole kaatunut kuin muistaakseni kaksi kertaa muutaman vuoden käytön aikana (asetuksissa on kohta jolla sovellus pakotetaan olemaan päällä)! Mulla on tabletissa multi-sim kortti ja toinen kerta taisi olla kun joku sattui just soittamaan mutta ei ole enää toista kertaa jumahtanut!

Ps. Tallensin myös lentokoneessa matkan Kanarialta Suomeen, taisi olla silloin S5 ja piti GPS-yhteyden koko matkan!

Viimeksi muokattu: 9/1/17

Jaa tämä viestiketju