1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Liukuläppien takuutappelut

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Sipowitz, 13/9/09.

1. Sipowitz

Tykkäykset:
    0
    Ostin tuossa kuukausi sitten 6210i navigatorin. Noh liukuläppäpuhelimesta kun tykkäsin niin ensivaikutelma oli hyvä. Parin viikon käytön jälkeen akku ei kestänyt kuin päivän tai pari ja liukukansi on jo väljä. Tarkkana miehenä en pidä jos kansi lenkoilee tai lonksuu joten kysynkin saako liukuläpänkannen väljyyden takuuseen korjattua. Takuuhan on 2 vuotta.

2. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Jos se lonksuminen on huomattavan suurta niin kyllä sen pitäisi takuuseen mennä.

3. mikkos Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Juuri kyseisten ongelmien takia en ole koskaan halunnut liukuläppä tai simpukkapuhelimia. Tai yleensäkkään mitään missä on liikkuvia osia.

4. MiG

Tykkäykset:
    0
    En näkisi tuossa mitään sen kummempaa. Itsellä on ainakin vanhan N95:n läppää säädetty ja samoin uuden N86:n ja kummassakaan ei ole ollut mitään merkitystä minkä verran löysää on. Tuossa pitää vaan muistaa että kun sitä lonksumista poistetaan niin samalla itse liuku jäykistyy, eli toiminta ei ole enään kovin sujuvaa jos kiristetään liikaa.

5. Sipowitz

Tykkäykset:
    0
    Noh miten on jos vien tiskille takasin tuon kapulan niin pystyykö sen itse kauppias säätämään vai toimitetaanko nokian tehtaalle vai annetaanko ihan uutukainen puhelin vastineeksi. Todella hermoja raastavaa hommaa tuo lonksuminen ja jäykkyys ei minua haittaisi.

6. MiG

Tykkäykset:
    0
    Mä olen käyttänyt hml:ssä Nokia huollossa ja ne on säätänyt odottaessa. Kävin viikko sitten helsingin keskusta mobile spa:ssa joka tuntui melko turhalta paikalta jos tarvii tehdä puhelimelle muuta kun päivittää softa. Siellä vastaus N86:lle oli että pitää lähettää tehtaalle ja hämeenlinnan huollossa onnistui heti...

7. TemeM

Tykkäykset:
    0
    Voiko sitä ite säätää vai onko se heti huoltokeikka kun mun N86:ssa on myös tälläista sivuittaista lonksumista sieltä alalta ja läppä tahtto välillä sulkiessa mennä sinne medinäpäinten puolelle, ilman lonksuista ois kyllä TOSI hyvä puhelin, siis ihan paras :D

8. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kauppias harvemmin niitä puhelimia siinä tiskillä säätää. Uutta et todennäköisesti tilalle saa kun yli 14-päivää vanha luuri. Huoltoon se lähtee ja siellä sitten tekevät tarvittavat toimenpiteet.

9. Nupogodi

Nupogodi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    Pitempi aikaisena "huoltotoimenpiteenä" suosittelen mallin vaihtamista liukukansittomaan puhelimeen.

Kun ei se siellä takuuhuollossakaan tule muuttumaan juurikaan, hetken aikaa slaidi jämäkkä mut sit se vaan löystyy..
    Posted via Mobile Device

10. TemeM

Tykkäykset:
    0
    Pystyykö itte kiristämään N86:sen liukuläppää, ja jos ei ni tietääkö joku Jyväskylän seudulla jotain liikettä mikä vois paikan päällä kiristää ku ei viihtis puhelinta löysän sliderin takia lähettä huoltoon kuukaudeks!

11. otri123

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s
    Mulla takuuseen vaihdettiin uusi slide n95 8gb puhelimeen. Moni nokian slide jo uutenakin todella väljä. Kalliimmat yleensä tiukempia mutta aina ne on mulla käytössä löystyneet. tiedä sitten miten muut merkit kestää. Ainakin uutena samsungin slidit toimii todella tarkasti.

12. samumanu Vieras

http://www.nokia.fi/jalleenmyyjat

13. TemeM

Tykkäykset:
    0
    Autaako tuo kiristäminen N86:sen lonksumiseen? siis siihen sivuttais lonksumiiseen ala vasemmalta

14. Pikkuhannu

Pikkuhannu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 830
    Midaressa ainakin menee kaksi viikkoa, vaikka pelkän kuoren vaihtaisit... Joutuvat jokaisen takuutoimenpiteen kuulemma raportoimaan nokialle... Hiukan offtopick...

15. TemeM

Tykkäykset:
    0
    Kysyin sähköpostilla midaresta asiaa, vastaus: "Ei voi odotellessa kiristää liukua. Laite pitäisi tutkia täällä huollossa ja jos siinä on tavallista enemmän löysää, niin menee koko liuku osa vaihtoon." Eli ei siitä hetkessä selviä :/

16. MiG

Tykkäykset:
    0
    Moi,

Kyllä se jonkun verran auttaa, mutta herkästi menee se media näppäinten puoli aika jäykäksi. Eli mullakin on nyt pieni klappi, että tuo toinen suunta ei olisi niin jäykkä avata.

Veikkaisin että näissä lonksuvissa nokioissa ongelmana on juuri tuo kun mekanismi liukuu molempiin suuntiin niin siitä on vaikeampi saada tukeva. Ainakin emännän 6600 slide on alusta asti ollut jäykkä ja tukeva.

17. TemeM

Tykkäykset:
    0
    Joo, mutta onhan se vi**umainen kun liikku 1-2mm sivuttain, ja jos medinäppäimet on ulkona se liikkuu sekä pysty että vaakasuunnassa sen
    1-2mm

18. MiG

Tykkäykset:
    0
    No ei mulla alunperinkään ole niin löysä ollut tuo mekanismi. Mulla ei kyllä ollut medianäppäimet auki yhtään löysää lähtöönsä.

Mut jos se sun puhelin on oikeasti niin väljä niin voi kyllä olla että se mekanismi täytyy vaihtaa. Sanoisin että kiristämällä sitä saa vaan vähän kiristettyä.

19. TemeM

Tykkäykset:
    0
    Nii, kyllähän se vähän arsyttää viikon vanha puhelin lähettää huoltoon, ja sit se siellä pyörii kuukauden :(

20. Sipowitz

Tykkäykset:
    0
    Noni sain puhelimen takaisin huollosta. Noh lapussa luki että Slide normaali... ELI EIVÄT TEHNEET MITÄÄN KOKO ROSKALLE. joku ohjelmisto päivitys vain hoidettu yms. Noh menin autoon liikkeestä ja aloin vanhasta puhelimesta vaihtamaan simin tähän ''uuteen'' noh kas kummaa takakuoren sisältä pongahtaa pikku ruuvi lattialle. Noukin ruuvin ja vein takaisin liikkeeseen ja sanoin että kiristää ruuveja sekä puhelimesta että korjaajasta/huoltajasta itsestään.

Jaa tämä viestiketju