1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Liukuläpät, mikä niissä on vikana?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja pinpal, 24/1/05.

1. pinpal

Tykkäykset:
    9
    Mikä liukuläpissä oli vikana koska Nokia on näyttänyt hylkäävän ne kokonaan? Itse olin aikoinaan tyytyväinen 7650:n käyttäjä ja olen siitä asti odottanut puhelinta 7650:n konseptilla, mutta tietenkin pienempänä ja ohuempana. Jos oikein muistan tulevista malleistakaan ei ole ollut puhetta kuin simpukkamalleista. Oliko niin että liukuläpästä on luovuttu koska se on viikaantumisherkkä tai kallis valmistaa??

2. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Simpukan saranan kestävyys?

Samaa olen miettinyt. Nythän Samsungilla on muutamassa uudessa liukunäppis kuten 7650:ssa. 6260:ssa arveluttaa että kuinka kauan se kestää päivittäistä vääntelyä. Suht leveä dataväylä sinne kannen näyttöön, kuulokkeeseen ja näppäimiin täytyy mennä saranan läpi. Sitten lisäksi kun sitä väännetään kahdessa ulottuvuudessa. Luulisi olevan aika rankkaa.

3. McTom™

McTom™ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nokialta on tulossa/julkaistaan tänä vuonna simpukkapuhelimien lisäksi liukuläpällisiä puhelimia...

Tulevista malleista juttua:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=38800

4. Crockett Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    159
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Kerrassaan loistavaa. Monta vuotta olen odottanut Nokialta uutta läppäluuria.

5. Refe

Tykkäykset:
    0
    niin mitähän puhelinta mahdat tarkoittaa??

6. Crockett Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    159
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    No lähinnä sitä mitä tuolta firmalta on nyt tulossa. En mitään mallia voi tietenkään sanoa, toivottavasti 7110 ja 7650 tasoa.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Saisi tulla 7110:sta uusi versio. Muuten identtimen, mutta antenni pois ja teknisesti tätä päivää.

8. Crockett Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    159
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Veit jalat suustani. Megapikselin kamera, s-60, nykynäyttö ja joikkari keskelle niin ei vois parempaa keksintöä löytyä. Toivottavasti edes jotain vastaavaa tulee markkinoille.

9. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Esim?
    Tulispas 7650:n näköinen megapikseli vehje :p Se olis paras :)

10. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    8110 s60-käyttiksellä kiitos :)

11. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    6260 stereo mp3-soittimella,megapikselikameralla,wlanilla

6260 stereo mp3-soittimella,megapikselikameralla,wlanilla ja wcdmalla.
    Nam.
    stereo fm-radio aina must.

12. vsa

Tykkäykset:
    0
    Sais tosiaan tulla päivitetty 7650. Mulla on edelleen käytössä 7650, enkä ole edes miettinyt sen vaihtamista nykypuhelimiin. Se on selkeästi paras S60-puhelin, varsinkin näppikseltään.

13. Terro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    90
    Samaa mieltä. Olen myös itse pitänyt paljon 7650:sta. Tuo liukuläppä-mallinen ratkaisu on mielestäni parempi kuin simpukka-mallinen. Outo juttu, ettei Nokia ole tajunnut paremmin hyödyntää tuota muotoilutyyppiä. Samsung on varmasti huomannut tuon muotoilun edut ja näyttääkin pukkaavan useita tuon mallisia puhelimia markkinoille. Ettei Nokia tulisi tässäkin asiassa jälkijunassa markkinoille kuten tapahtui simpukoiden kanssa.

14. winchester

Tykkäykset:
    0
    No, itselleni antenni ei ole koskaan ollut kynnyskysymys ja justiinsa 7110:n nykyaikainen versio olisikin toivelistallani korkealla, oli sitten "töpöantenni" tai "kaukosäädin". Just sopivan kokoinen ja vieläpä aikuisten puhelimen näköinen.

Harmi ettei EricJohnsonkaan ole aikoihin väsänyt niitä taittuvia läppämalleja, tyyliin wanha T2X -sarja.

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    7110:n mekaanista rakennetta ei varmaan kuitenkaan _kovinmoni_ (* oikeasti halua (muistelen vain niitä valituksia tuolloin), eikä kovinmoni varmaan aivan mahdottomasti lisää hinkua liki ison Communicaattorin kokoista s60/perus luuria.

Mutta on tuossa kuitenkin ajatusta pienellä hienosäädöllä, nimenomaan liukuläppä, jos siitä pystytään niin tukeva että siitä saa kunnon tuen näppäimistö käyttäessä ja niin hyvin muotoiltu että myös alimpien näppäimien panaminen sujuu hyvin. ja tietenkin niin pieneen kokoon mitä nykyään noissa luureissa on tilaa (mm. näppiksen alapuolella)

(* Tiedän toki henkilöitä jotka kaihoten kaipaavat tuota jousiläppää ja muutenkin haluavat puhelimeen kunnon fyysistä kokoa, tosin harvemmin ne kuitenkaa niistä isoista koneista ovat valmiita maksamaan kunnolla.

16. dumm

Tykkäykset:
    0
    7110:ssa minulta ainakin meni ainakin aika huonoon kuntoon liukuläppä, se mekanismi ei vain ole riittävän kestävä. Puhelimesta pidin muuten kovasti, mutta läppämekanismi ei ollut kestävä, olisivat vaan pysyneet 8110:n mekanismissa.

Itse pidän enemmänkin 8110:n vedettävästä läpästä, jonka sai pysymään juuri siinä missä halusi, se puhelin on muutenkin minun makuuni.
    Ainoa ongelma oli läpän tiellä oleminen kun kirjoitti alimpia merkkejä.

17. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    läppä on mikä?

Menee nyt vähän puurot ja jugurtit sekaisin, kun puhutaan läpistä ja läpistä.

8110:ssahan oli liukukansi, joka periaatteessa on ihan turha, pelkkä pölysuoja näppäimistölle. Tuommoisia turhia "läppiä" tai kansia en ymmärrä miksi kukaan haluaisi. Sillä ei ole mitään merkitystä puhelimissa onko mikki aivan suun edessä vai parin sentin päässä poskessa.

7650:ssa taas on liukunäppäimistö, jossa puhelimen vaakaulottuvuutta kantomoodissa on voitu pienentää tuolla liukuratkaisulla. Sama asia voidaan toteuttaa taitoksella, kuten noissa simpukkamalleissa tai kommunikaattoreissa. Kumpikin ratkaisu toimiva. Voisi kuvitella että liukunäppäimistö kestää kulutusta paremmin kuin saranamalli. Virtuaalinäppäimistöt kuten 7710 on sitten vielä kokeiltava joskus, tulisiko toimeen ihan ilman fyysistä näppäimistöä, myös yhdellä kädellä käytettynä? Ehkä.

18. Mythrell

Tykkäykset:
    0
    Minä taas en halua mitään hemmetin liukunäppäimistöjä tai virtuaali soopaa, mutta "pölysuojan" kylläkin vaadin puhelimelta.

8110:ssa oli vain yksi vika, ja se oli ulkoinen antenni joka oli poikki jatkuvasti. 7110:ssa taas tuo läppämekanismi on huonosti toteutettu ja se on aika hankalaa saada toimimaan kunnolla.

Tuo 8910i vaikuttaisi ihan asialliselta vehkeeltä, hinta tosin taitaa olla sitä luokkaa ettei tarvitse edes harkita. Jos jollain on hajua josko noista nykyisistä läppäpuhelimista on mikään hyviä niin olisi kiva tietää. Simpukka vehkeistä en tykkää sitten yhtään.

19. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    7110:n tapainen S60 208x208 px näytöllä tai jotain sinnepäin ois varmaan aika mukava...

20. Crockett Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    159
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Tuo kyllä ihmetyttää kuinka jotkut ovat saaneet tuon 7110:n läpän rikki. Toki se on voinut olla monella muutenkin huono mutta itsellä on ollut tuo 5 vuotta varaluurina eikä mitään ongelmaa ole ollut. Läppä kulkee edelleen kuin uutena ja toimii niinkuin pitää. En ole sitä mitenkään erityisesti säästellyt mutta en kyllä mitenkään väkisin runnonut tai pudotellut. Nuo kiskot toki kerää likaa ja läppä voi hieman jähmettyä mutta siitä pääsee eroon kun ei kierittele puhelinta missään tomussa ja puhdistaa kiskot puolen vuoden välein, ja laittaa tipan jotain öljyä samalla. Paljon parempi tuo jousisysteemi oli kuin 8110:ssa kaikin puolin. Tuo liukuläppä ja pelkkä läppäpuhelin on kyllä hieman eri asia joo mutta samapa tuo minulle olisi, liukunäppis säästäisi puhelimen tilaa eli olisi kyllä koon puolesta parempi ratkaisu (kunhan olisi jousella varustettu).

Jaa tämä viestiketju