1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lisäravinne/saliketju

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Benkku15, 10/12/08.

  1. Benkku15 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/9/07
    Viestit:
    2521
    Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Tässä ketjussa voisi kertoa kuka käy salilla ja mitä lisäravinteita syö ja minkälaista ohjelmaa teet kun käyt salilla samalla voi kertoa mitkä lisäravinteet toimivat jne..
    Ja syötkö muutenkin jollai eri tavalla kun käyt salilla (aktiiviset harrastajat).
    Nohniin eli itse käyn salilla 5x viikossa ja teen kaksi jakoista ohjelmaa,

    Eli: Päivä 1. Selkä,rinta,olat.
    Päivä 2. Jalat,kädet. Ohjelmia löytää netistä paljonkin.
    Tehoikkain treeni aika on 45- 70min (max) kroppa hyödyntää tässä ajassa parhaiten testosteronia/hormooneja mitä kehossasi on.

    Itse pidän kaapissani aina: Proteiinia Esim: Whey 100% & Malto, Beta alanine (treeni buusteri, voi käyttää jatkuvasti) ja kreatiinia.

    Mutta nyt kaapista löytyy vähän erilaista tavaraa kun olen bulkilla (eli pyrin nostamaan painoni): Evolution Mass (38g proteiinia,ja 48g hiilihydraattia (380kcal)per annos,Monster Maxx ( Proteinia 52g, Hiilaria 172g ja huikeat 1300 kcal per annos, sitten löytyy kovaa treeni buusteria jota suomesta ei saa ostettua koska sisältää laittomia "aineita" suoman lain mukaan, Altered State (180kapselia), tästä tulee kauhia pumppi kun treenaat sekä rautaa nousee selvästi enemmän kuin normaalisti, sivuvaikutukset: puastuminen (eli koko kroppa ihan tuli punainen, johtuu aineesta joka kiihdyttää verenkiertoa, todella korkea kofeiinin pitoisuus) tämä on kylä yksi parhaimmista treenibuustereista mitä saa (melkein aillisesti, suomessa ainakin kielettyä).(huom: altered state nostaa verenpainetta myös)
     
  2. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Lisäravinteista....tuon protskun ahmimisen sijasta voisit lukee vaikka ravinto-oppia ensin. Ensinnäkin, puolet tulee suolesi mutkasta ulos jos annoksessa on 50g proteiinia. Aivan hukkaan menee ne syömiset. n.38g taitaa olla se hyödyllisin määrä minkä kroppa voi hyödyntää.

    Toisekseen, lisäravinne on vain lisä, ei ratkaisu. Monesti noita puupäitä löytyy saleilta jotka ei sitte tunnu muuta syövänkään. Teho karkaa äkkiä pois mistä tahansa vitamiineista jos mukana ei mene sitä tukevia ravintoaineita. Esim. pelkkä C-vitamiini ei riitä esim. vaan tarttee ne hedelmistä luontaiset ravintoainetarpeet. Jos esim. yhdistää hedelmiin hedelmämehuja, jotain tavallisia Marlinkin, sen "pommin" vaikutus on aivan toinen.

    Sama homma toistuu muillakin yhdisteillä. Hupasaa on kun porukka maksaa jostain kalkista 50euroa purkki ja samaa saatanan dolomiittikalkkia saa rautakaupasta 20 kilon säkeissä. Sitte ulvotaan kun osteoporoosi iskee, että nyt kävi näin... onhan se joo kalkkia, sattu oleen hiukan väärää kamaa.

    Syömällä oikein ja monipuolisesti, hakkaa helposti lisäravinteet. Pelkkiä proteiineja syömällä ei mitään tapahdu. Sitäpaitsi normaalisti syövä ihminen, nappaa helposti 70g päivässä jo naamariinsa ruoasta ja maidosta.

    Yhden lisäravinteen lisääminen 1000 kertaisesti vuodessa ei riitä kattamaan hyvinvointia kenellekään ja suunnatonta etua toisiin nähden. Toisinsanoen väärällä tavalla vedettynä homma menee aivan harakoille. monikaan ei ole tehny hivenaine analyysiä itsestään ja nappaa päälle lisää vaan.

    Esimerkkinä käytetään vaikkapa B vitamiineja. Purkkinne kyljessä lukee yksioikonen annosteluohje eikä mitään siitä mihin ryhmään kuuluvaa kamaa se on. Sitten kun alkaa oikeesti tivaamaan valmistajalta, että mitä ne on... ei kerrota kun ei tiedetä edes asioista. Yhden tyyppisen nauttiminen vaikuttaa tiettyyn rajaan asti, pullonkaulaksi tulee helposti taas se, että ei ole mitään mikä suoraan tukisi toimintaa loppuun asti. Miksikö... sen takia kun ei tiedetä millä pitäs milläkin "aineella jatkaa". Ja sitten pitäs tietää oikea annostelu ohje suhteessa toiseen ja se mitä jo on kropassa. No sitten tulee taas se, eteen, että juuri syömäsi jatkaja vaikuttaa kymmenellä eri tavalla toisin kropassasi ja niillekin pitäs löytää jotain. Hah... loputon suo.

    Ellei sitte satu lukemaan koskaan ravinto-oppia ei saa irti oikeen mitään ja ei tiedä oikeesti hevon paskaakaan mikä mihinkin vaikuttaa. Tiedemiehetkään ei tiedä pitemmällä aikavälillä. On vain ennakkoaavistuksia. Oikeassa suhteessa noin suurinpiirtein tulee vain ruoasta mitä syödään, koska siihen meidät on "luotu".

    Lihakset saat, sitä en kiellä... välttämättä. Mutta muistakaa se, että kovin pitkää ikää ei kannata haaveilla pilleristinä, monikin jättää syömästä ruoassa saadut rasvat ja kalat. Sitte voikin 5 kymppisenä kuunnella raksuvia niveliä rauhassa.

    Kreatiini voi olla hyvä hetkenaikaa... Munuaisiahan se rasittaa eniten, koska se on luotu käsittelemään yhdessä maksassa ja haimassa tapahtuvassa synteesissä 1g päivässä. Huippu-urheilussa määrä voi olla 10 kertanen rasite kun sitä aletaan vielä syömään. Eipä mopolla mahottomia kannata. Järjetön kierto pullistelemalla peilin edessä ei parane. Kreatiini sitoo vettä lihassoluihin ja saa massan nousemaan. No sitte on taas toinen probleema. Lisäksi pitkäaikaisvaikutuksista ei ole tietoa. Lyhyestä käytöstä tietysti ei sinänsä ole haittaa. Mutta sekään asia ei ole yksioikonen. Puhataus ei ole kaikilla sama ja vois sisältää kemikaalijäämiä eri prosesseista jotka vaikuttaisi eri tavalla eri urheilijoihin.

    Moni kuvittelee, että asioita on tutkittu. Huom! Ravinto-oppi on aivan lapsenkengissä vielä ja jos se on tutkimuksineen huippu-urheilussa vaiheessa, niin voitte kuvitella mitä se on muualla. Lukekaas vaan purkkienne kylkiä ja kysykää edustajalta mitä se tietää asioista, veikaan, ettei tiedä sitäkään vähää mitä purkeissa on.
     
  3. Crossfade

    Crossfade Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/12/02
    Viestit:
    2011
    Tykkäykset:
    0
    Itse syön raejuustoa, rasvatonta maitorahkaa ja punnerran, tulokset näkyy 4krt viikossa 60 punnerruksella/pv.
     
  4. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Syö mielummin rasvaista maitorahkaa, CLA tukee imeytymistä paremmin. Kohtuullisesti kun kaikkea käyttää, ei ole vaaraa.

    Ihmiset yleensä jättää rasvat pois kun alkaa liikkumaan, mikä on ensimmäinen virhe. Just päinvastoin pitäs menetellä. ainoa mikä sillä saavutetaan jättämällä rasvat pois, on rasvaprosentin tippuminen mikä saa lihakset esiin paremmin. mutta mitä sitte, tuohan on tiedetty juttu. Ei se rasvattomus itsessään lihaksiston kehitykseen suotuisasti vaikuta. Niveliin jopa haitallisesti jos rasvoja ei ole mistään ollenkaan..
     
  5. Byobbi

    Byobbi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/6/06
    Viestit:
    1100
    Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Vajaa pari vuotta sitten tutustuin punttikseen. Enemmän ja vähemmän säännöllisesti siellä kävin. Nykyään harvemmin. Ikinä en sen erityisempiä lisäravinteita popsinut (kerran tosin ostin mandariinin punttiksen jälkeen...). Treenaukseni ei myöskään kovin monipuolista ollut. Selkä ja jalat jäivät lähes huomioimatta.

    Tätänykyä olen tullut siihen tulokseen että raudan pumppaaminen maximitulosten perässä ei ole kovinkaan järkevää. Näin tekemällä saa itsensä ihan kankeaksi. Voi sitä olla hyvässä kunnossa vaikkei penkistä satasta nousekaan.

    Tässä pitäsi aloittaa jonkinlainen kuntoilu. Lenkkeily tietty on hyvä, mutta mielessä on pyörinyt monikin harrastus. Saa nähdä mihin sitä joutuu . Punttiksella aion kyllä edelleen fiiliksen antaessa myöten käydä säheltämässä vatsalihasten ja painojen kanssa, ehkä noin kerran viikossa.
     
  6. Benkku15 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/9/07
    Viestit:
    2521
    Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Lisätään hieman, itse syön 2x lautallista puuroa joka aamu (saattaa olla kaurapuuroa/neljänviljan puuroa) vaihtelen aina niin ei kyllästy makuun päällä on nokare voita se kruunaa kaiken, sitten suraavaksi syön koulussa 11-12 maissa, sitten kun pääsen koulusta saatan käydä ostamassa maitorahkaa jonka syön ennen treeniä+ huuhdon treenibuusterit kurkusta ales, treenin jälkeen tulee elintärkeä proteiini sheikki ja sitten himaan jossa safkaan sitä mitä on tarjolla yleensä kanaa/lihaa, lisukkeena perunaa/riisiä ja salaattia, ja uon sen 4 lasia maitoa sitten alkaakin ilta nälkä häämöttää sitten syön yleensä tummaaleipää 2x palaa juuston ja metukan kera + 0,5l mehua.Jos vielä iskee nälkä ennen nukumaan menoa juon yhden proteiini sheikin. Sillai.

    Rasvoja kuuluu kyllä syödä kunhan erottaa hyvät/huonot rasvat, rasva ei ole aina huonosta.

    Olen itse about 175cm pitkä ja painan sen 84-85kg ja 90kg+ olisi päästävä, sitten tuleekin dieetti ja tiukennan kehoa hieman, turhat rasvat kehosta poies muttei kaikki sitten näyttää pieneltä :)
    Mutta proteiinia tarvitsee kyllä heti treenin jälkeen (protsku sheikin voi kyllä korvaata maitorahkalla/tonnikala purkilla).
     
  7. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Alussa ei kannata tehdä syviä venytyksiä. Lopussa tehdyt venytykset saa lihakset kyllä toiseen kuosiin.
    Kerran viikossa voi ylläpitää.. käy mielummin 2 kertaa ja sitte muuta liikuntaa. Lenkkeily muuten, mutta oltava pururata ettei nivelet pauku. Intervalli on tehokas tapa kanssa kasvattaa kuntoa.
     
  8. Benkku15 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/9/07
    Viestit:
    2521
    Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Eihän sinun tarvitse pumppaamaan alkaa, kunhan pidät lihaskuntoa yllä jotta lihakset eivät surkastu kokonaan, vaikka itse nostelen paljon painoja ja olen maksimi tulosten perässä en ole mielestäni kankea, kunhan aina muistaa venytellä treenin jälkeen (muuten tulet todella kankeaksi)...
     
  9. Byobbi

    Byobbi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/6/06
    Viestit:
    1100
    Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Tuohan alkaa käymään jo työstä :)
     
  10. Benkku15 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/9/07
    Viestit:
    2521
    Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Onhan tämä tavallaan työtä jos 5x viikossa käydään pumppaamssa ja samat rutiinit ollu yli 1,5v sillon kun on välipäivä haluan vain levätä, dokaus on mennyt vähemmälle (tietenkin kun täyttä 18 kävi sitä baarissa) mutta kun katsot vatsaasi seuravana aamuna iskee morkkis :( joka ei ole kivaa, siksi jätän juomiset vähemmälle ja käyn salilla tulee enemmän tuloksia! JA tupakit saa jättää poies.
    Mutta joo nyt on pakko vetäytyä uneen jotta aivot&lihakset saa rentoutua sen 8,5h.
     
  11. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Osta lohta ja laita uuniin... saat edes joskus kalaa. Se puuttuu ihmisiltä, kunnon ruokaa ja ravintoa. Kana on proteiinin lähteenä hyvä mutta strutsi erinomainen. Lisäksi tulee keveämpi olo heti kunnon salaattien kera.

    Mainitsemasi painon lisäys ei ole järkevä tapa toimia. Se kyllä tulee iänmyötä takuuvarmasti. Mulla on yks treenikaveri joka jo kouluaikoina jotain kaksvitosena painoi 70 kiloa ja nosteli 140 penkistä jne.. erinomainen urheilija kaikissa lajeissa fysiikkansa kanssa sinut niinkuin moninkertaisen mustavyöläisen suomenmestarin kuuluukin olla. Treenaa tekniikkasi kuntoon niin ei tartte haikailla olemattomia 5 kilon painon noususta. Nivelille vain sen 5% lisärasite kaikkeen.
     
  12. Byobbi

    Byobbi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/6/06
    Viestit:
    1100
    Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Joo. Ite taas olisin mieluusti sen 5kg kevyempi vaikka en mikään läski tälläkään massalla ole. Paljonko Benkku maksat, jos mä töräytän purkkiin viisi kiloa ja lähetän sulle postissa? :)
     
  13. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230


    En haluaisi nähdä sitä välttämättä käytännössä.
     
  14. Benkku15 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/9/07
    Viestit:
    2521
    Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Kalaakin syon vkl viikolla omega tabuja vitamiineja en tarvitse kun protskuissakin on niita runsaasti.

     
  15. Xenonit Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    10014
    Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Nyt kun olette leveilleet lihaksilla ja maskuliinisuudella kysynkin teiltä, että seisooko ja kestääkö?
     
  16. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Riippuu kohteesta hyvinkin paljon ja paikasta jonkin verran.
     
  17. Benkku15 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/9/07
    Viestit:
    2521
    Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Kylla vehkeet pelittaa silloin kun pitaa :D
     
  18. kimmo Vieras

    Kyllä nää JJn kouluasiat vaan jaksaa hämmästyttää aina välistä. Onko tossa nyt kyse jostain jatkokoulusta mikä seuraa yläastetta, vai ollaanko vaan jääty pari kertaa luokalle?
    PS älä sit treenaa liikaa, jos siipparit kasvaa mahottomaksi, niin ei kädet taivu enää läppärin näppikselle.
     
  19. Uimo

    Uimo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    26/5/05
    Viestit:
    1019
    Tykkäykset:
    0
    Tuli itekin harrastettua kilpaurheilua tosi aktiivisesti junnuna. Kilpapyöräilyä siis, siinä treenatessa sitten kaikkea hiihdosta uintiin ja juoksusta punttikseen.

    Tuli niinä aikoina käytyä salilla ihan aktiivisestikin, jotta sai vähän muutakin tekemistä lihaksille kuin pelkkää kestävyysjunnaamista. Ja syntyi siitä kaikesta tulostakin: parhaimmillaan 15-vuotiaana poljin 20km hieman reiluun 31 minuuttiin ja radalla 800m kisasta vikat 200m meni 12,70 sekuntiin. Siltikään en ole ikinä mitään lisäravinteita käyttänyt. Ehkä se tosin olisi hieman outoa ollutkin niin junnuna kiskoa lisäprotskuja naamaan.

    Aina olen banaanin voimalla selvinnyt, parhaimmillaan koko viikonlopun kestävien kisojen aikana tuli syötyä useampi kymmenen banaania. Nopeasti sulavaa nopeaa energiaa.

    Ennen inttiä tuli juostua maratoni, sekin meni pelkällä spagetti-banaani-gatorade-vesi - kombinaatiolla mallikkaasti.

    Nyt on vain urheilut vähän jääneet taka-alalle. Osittain täyspäiväisen koulun ja osa-aikaduunin, osittain viime kesän maratonin puolivälissä räjähtäneen polven vuoksi. Ja ruokavaliokin koostuu aika..hmm..epäBenkkumaisista aineksista. Parhaimmillaan kun on koulussa syönyt lämpimän aterian ja pitää kiiruhtaa illaksi töihin, ei siinä oikein ehdi muulla siirtää nälkää tuonnemmaksi, kuin mäkkärin aterialla :p

    Mutta lihava en ole missään nimessä. Syön enintään niin paljon kuin kulutan päivässä, tulee tuota hyötyliikuntaa nimittäin kuitenkin päivän mittaan aika paljon, kun kävelymatkaa ja portaita kertyy pisimmillään 13h päivän aikana yllättävänkin paljon.
     
  20. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Niin, ennen riitti ruoka ja oli ruistakin ranteessa pikkusen paljon enemmän ihmisillä. Noitakin arvoja kandee kokeilla saavuttaa edes ilman nappeja ensin. Nykyajan kakarat tahtoo heti tulosta. Sen kyllä näkee, matsata eivät ainakaan osaa ja nopeuskin lyönneissä on nolla.
     

Jaa tämä viestiketju