1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lisäpalveluita liittymään niitä tilaamatta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Tonppa, 17/7/03.

1. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Eilen sain kotiini kirjeen Soneralta, joka sisälsi kirjeen, jossa kerrottiin, että olen tehnyt Sonera Etusopimuksen 4.7.2003. Palvelu on voimassa toistaiseksi ja sen irtisanomisaika on 2 viikkoa. Mukana oli yleiset toimitusehdot sekä Etusopimuksen palveluehdot. Lisäksi kirjeessä luki sopimukseen liitetyt liittymät, joita oli tasan yksi, siis omani.

En kuitenkaan ole tilannut mitään. En ole edes käyttänyt kyseistä liittymää puoleen vuoteen. Aspassakaan ei osattu kertoa, missä tilaus on tehty, milloin, miten. Toki vaadin heti palvelun poistoa, vahvistuksen poistosta postitse kotiin, sekä selvityksen, miten tämä on päässyt tapahtumaan.

Kysynkin nyt teiltä, arvoisat Soneran edustajat ja Soneran henkilökunta, missä vaiheessa prosessia voi syntyä tällainen virhe?

[salaliittoteoria]Sonera laittaa kaikille tämän palvelun sitouttamaan asiakasta Soneraan ennen numeron siirrettävyyttä[/salaliittoteoria]

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kannattaisi ennemmin kysyä Soneralta.

Luulis niiden sieltä koneiltaan näkevän kuka sen on kytkenyt. Ja jos on automaattisesta kytkennästä kyse niin silloin ainakin pitäs aspan tietää asiasta.

Toisaaltaa jännää että jotkut valittaa että joitain hinta etuja saa vain niitä "tilaamalla" ja sitten jos joitain etuja kytketään automaattisesti niin ei olla tyytyväisiä, niin tuntuu vähän oudolta miksi se pitää vaatia poisotettavaksi.

3. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Kysyinkin Soneralta, eipä he tienneet, lupasivat selvittää. Täällä kyselen, että miten se teoriassa on mahdollista.

Vaadin sitä poistettavaksi siksi, että en ole sitä tilannut, en sitä tarvitse ja että siinä on kahden viikon irtisanomisaika.

Kirjeessä nimenomaan sanottiin, että olen tehnyt sopimuksen ja enhän minä ole. Olen ilmoittanut Soneralle Plussa-korttini numeron ja tämä etusopimus ymmärtääkseni poistaa minulta plussapisteet, siinä vielä yksi syy. Paitsi, eipä pisteitä paljoa kerry, kun ei liittymää käytä.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    En tuota plussa juttua tarkkaan tunne kumpi ajaa toisen ohi, mutta varsin perusteltua kuitenkin. Eroaako tuo irtisanomis aika liittymän irtisanomis ajasta.

Sopimuksen voi tehdä muistaakseni, tekstiviestilla, edustajan luona, asiakaspalvelussa. No sms pitää jonkin lähettää, ja kahdessa muussa vaihtoehdossa voinut tulla näpyvirhe.

5. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Eroaa. Liittymässä ei ole irtisanomisaikaa, mutta palvelussa on tuo 2 viikkoa.

6. kaikas

Tykkäykset:
    0
    Eli ei poista plussapisteitäsi... (etuna esim. nyt heinäkuun loppuun -30% soneraan soitetuista puheluista...)

7. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kuulostaa tosiaan siltä, että myyjä tai asiakaspalvelu on mennyt omin päin lisäilemään palveluita liittymään.. Ajattelevat varmaan, että operaattoria ei tule niin helposti vaihdettua, kun on kytketty Etusopimus ja kaikki...

8. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Voisiko olla mahdollisesti niin että joskus tilaamasi perhesopimus on nyt muutettu etusopimukseksi (kuten mm. lehtimainoksissa on kerrottu)?

9. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Olen vähän samoilla linjoilla.

Ei voi, koska minulla ei ole, tai en ainakaan itse ole koskaan tehnyt perhesopimusta.

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kerrottakoon, että suurimissa ketjuissa maksetaan lisäpalveluiden kytkennöistä myyjälle provikkaa (kotisoitto, etusopimus, saldoraja, gprs palvelut jne.).

Olen kuullut, että joissain ketjuissa ollaan alettu käymään vanhoja liittymäsopimusmappeja läpi ja soiteltu asiakaalle "Hei, olet avannut meillä liittymän vuosi sitten. Mitenkä olisi, kytketäänkö sinulle näitä käteviä lisäpalveluja?"
    Jotkut ovat saattaneet mennä jopa niin härskiksi, että tekevät tuota ilman lupaa sillä verukkeella että se ei maksa asiakkaalle mitään.

Itse tuomitsen jyrkästi tuollaisen toiminnan. Lähes jokaiselle uudelle asiakkaalle näppään toki pari lisäpalvelua päälle, mutta siihen kysytään tietysti lupa. Lähes jokainen asiakas haluaa kytkeä itselleen etusopimuksen: provikka mulle, edut sulle.

Tämä on vain oma vahva epäilyni ja voi olla että etusopimus on kytketty sinulle muullakin tavalla.

11. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Adapter kirjoittaa taas kerran täyttä asiaa.. Tuota myyjän provikan kiilto silmissä tekemää lisäpalvelukytkentää vanhoja liittymäsopimuksia hyväksi käyttäen minäkin tarkoitin kirjoituksessani. Olenpa jopa kuullut tapauksista, joissa asiakkaalle on rastitettu Avaajasta kaikki mahdolliset ilmaiset lisäpalvelut kertomatta sitä asiakkaalle. Asiakas on sitten avausvahvistuksen saatuaan soitellut asiakaspalveluun tai mennyt liikkeeseen kyselemään, mitä näillä palveluilla tehdään.. Itsekin olen joskus soitellut vanhoille asiakkaille, mutta yhtään lisäpalvelukytkentää ei ole tehty ilman asiakkaan lupaa..

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tämmöstä on tosiaan tapahtunut, harvemmin kai ihan ketjutasolla, mutta yksittäiset myyjät/myymälät ovat intoutuneet. Eräällä taholle oli aikoinaan kytketty tietty ilmainen lisäpalvelu liittymiin, mikä aiheutti ko taholla ihmetystä jonko johdosta kyselioperaattrilta asiasta, lopputuloksena taisi käydä että ko innokas myyjä ja/tai liike ei tainnut saada provikoita kuvitellulla tavalla. Eli ahneella pa..nen loppu.

13. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Kuulostaa ihan hyvältä teorialta tuo myyjän ahneus, mutta liittymäsopimus on tehty suoraan Soneran kanssa, ei missään liikkeessä. No, jäämme odottamaan Soneran selvitystä asiasta.

14. Hogan76

Tykkäykset:
    0
    Onko nimissäsi useampi liittymä, joissa käyttäjänä joku muu kuin sinä itse? On nimittäin mahdollista, että jos omistat usean liittymän, kytkennän on voinut tehdä nimissäsi olevan liittymän käyttäjä puolestasi, eikä ole kertonut sinulle mitään asiasta. Sehän onnistuu kätevästi sms:llä...

15. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Ei ole, eikä ole ollut muita Soneran liittymiä.

16. Soneralainen

Tykkäykset:
    0
    Etusopimus

Oletko asioinnut viime aikoina matkapuhelin kauppiaan luona? Kauppiaat kytkevät hyvinkin hanakasti tuota etusopimusta asiakkaille, usein jopa kysymättä (kun eihä se maksa mitää..)Tämä sopimus kuitenkin helposti sekoittaa laskutuksen koska etusopimuksessahan kaikki liittymät laskutetaan yhdellä laskulla. Plussa pisteitäsi et etusopimuksen vuoksi menetä, voit itse valita haluatko etusopimusalennuksen laskun loppusumman ja liittymämäärän mukaan vai pisteinä. -30% alennukset saat soneraan soitetuista puheluista joka tapauksessa. Tiedoksi, as neuvojat eivät mitään provikoita palveluiden kytkennästä toisin kuin kauppiaat...Tosiaa mitään kuluja tuosta etusopimuksesta ei as ole mutta missään nimessä ei palveluja saa mennä kytkemään ilman asiakkaan suostumusta. Aurinkoista kesää kaikille! Ja töihin...

17. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Re: Etusopimus

Ei, en ole ainakaan Soneran liittymän kanssa. Niin kuin sanoin, en ole käyttänyt liittymää aikoihin.

18. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Milloinkohan Sonera antaa pyytämäni selvityksen? Jos on hidasta RL:llä, dna:lla ja Saunalahdella, on se hidasta myös Soneralla.

19. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Onpa jopa niin etta monet liikkeet ovat selanneet asiakasmappinsa lapi ja laittaneet ilmaisia palveluja provikoiden perassa.

20. Boeing

Tykkäykset:
    0
    Meikäläiselle tipahti pari viikkoa sitte kans tuo kirje, että olisin tehnyt etusopimuksen. Enkä ole sitä myöskään tehnyt. Ainoastaan liittymätyyppin vaihdoin sonera.net palvelun kautta hieman ennen kun kirje etusopimuksesta tuli. Outoa ei luulisi liittymätyypin vaihtamisen aiheuttavan etusopimukseen liittymistä?? Pitänee selvitellä asiaa jossain vaiheessa.

Jaa tämä viestiketju