1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lisää valikkokieliä i900 omniaan?

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Diaboli, 11/8/09.

1. Diaboli

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tuollainen Sampan ensimmäinen omnia, ja nyt kun pitäisi kieltä vaihtaa puhelimeen, niin tulee vaan ilmoitus että niitä ei ole puhelimessa, vaan minun pitää ladata MLI-tiedostot osoitteesta www.samsungmobile.com. Onko kenelläkään tietoa miten toimia ja mistä sieltä? Olen tässä itse etsiskellyt mutta enpä löydä tuolta mitään.. :( Nyt kun on palattu Suomeen niin pitäisi saada puhelimeen suomen ja englannin kielet valikkoihin...

Kiitokset etukäteen avusta! :)

2. ilkkes Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    49
  3. Diaboli

Tykkäykset:
    0
    Pitääkö minun nyt siis ensin ladatas tuo tiedosto koneelle ja sitten syncillä pistää puhelimeen vai tuleeko se ladata suoraan puhelimeen? Suomen kieli riittää näin alkuun ainakin. Puhelin on kuitenkin myös muilla välillä joten englannin kieli olisi hyvä kun ei tuo suomi heillä taivu niin mahdottomasti :)

4. ilkkes Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    49
    Ei ole mahdollista vaihdella kieltä noin vaan kokoajan. Se on joko suomeksi tai englanniksi. Ymmärtääkseni kieltä vaihtaessa MLI-tiedostolla tapahtuu niin sanottu hard reset ja menettää kaikki tiedot mitä puhelimen muistissa on. Korjatkaa joku jos olen väärässä. Eli jos pitää englanniksi saada pakosti niin sitten pelkästään englanninkielinen ROM käyttöön. Onko nyt käytössä enkkuROM?

5. Diaboli

Tykkäykset:
    0
    Ok, ei se mikään ongelma ole. Kunhan nyt jommankumman kielen saa käyttöön :)

Nyt kun kokeilin tuota ensimmäistä tiedostoa jonka laitoit, niin puhelin sanoo vapaalla käännöksellä tanskasta suomeksi

"Valittu tiedosto on puhelimeen. Hallinnoi tätä ja valitse oikea tiedosto uudelleen."

Periaatteessa siis että minulla on oikea tiedosto mutta pitäisi varmistaa se ja valita se uudelleen ennen jatkoa, mutta se tulee windows omaiselle "X" punaisella taustalla olevalle ikkunalle, joten se ei anna jatkaa... Mikä ongelma?

6. ilkkes Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    49
    Se MLI tiedosto on tarkoitettu ohjelmistoversiolle i900XBHJ1, ilmeisesti toimii vain kyseisellä ROMmilla. Mikä versio sinulla on?

7. Diaboli

Tykkäykset:
    0
    Tuossa lukee että i900XBHJ2/CSHJ1, eli ilmeisesti väärä ohjelmisto versio käytössä.

8. Diaboli

Tykkäykset:
    0
    Ja puhelin tietysti i900XBHI3

9. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Yksi vaihtoehto on hankkia uusin SPB Mobile Shell, ja voit lennosta vaihtaa vailikkokielen. Se ei tietenkään kokonaan muuta puhelimen kieltä, mutta valikot ja puhelimen käsittely hoituu halutulla kielellä, mutta esimerkiksi asetuksissa kieli on edelleen se mikä romin mukana on tullut. Itselläni enkkuromi ja Mobile Shellistä valittuna kieleksi suomi, ja kaikki jotka on luuriani hypistellyt, ovat luulleet käyttiksen kielen olevan suomi. :)

10. tulikirnu

Tykkäykset:
    11
    Onkos nämä fileet vielä hengissä jossain, näistä linkeistä tulee pelkkää erroria...
    pitääs laittaa "Suomi rommi" koneeseen.
    Nyt i900DXID1//QB07M

11. ilkkes Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    49
    kyllä nuo pitäisi toimia. Itse ainakin pääsin lataamaan tuota xp-versiota, kun nopeasti kokeilin. rapidshare vaan tuntuu olevan monesti niin jumissa, ettei riitä kaistaa ilmaiskäyttäjille.

12. tulikirnu

Tykkäykset:
    11
    ok, kokeilen työmaalla tänään uudestaan. Kiitokset!

13. Diaboli

Tykkäykset:
    0
    Hei, löytyisikö keneltäkään englanninkielistä rommia?

14. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Vinkki viikoksi, googleen haku "omnia rom download" ja valitse mieleisesi. Jos hakukoneet jostain syystä tuntuvat hirveiltä möröiltä ja et niitä voi vaippojen loppumisen johdosta käyttää, niin lukaisemalla tämän foorumin Omnia osiota, saatat löytää kymmeniä linkkejä haluamallesi romille.
    Ja ruskeiden kenkien kanssa ei käytetä valkoisia sukkia. :)

15. Diaboli

Tykkäykset:
    0
    Jaa, missähän järjestyksessä vastaisin näihin UPEAN avuliaisiin ohjeisiin.

1. Kirjoita googleen "omnia rom download", niin apuja ei löydy pätkääkään. Kirjoita googleen PDA- tai ohjelmistomalli, niin valikoita löytyy vielä vähemmän. Vai kenties tarkoitat keskustelufoorumeja, joilla ihmiset varoittavat lataamasta joitain kyseisiä ulkoisia rommeja, sillä ne ovat "incomplete", jonka vuoksi puhelimen data-tiedostot voivat tuhoutua ja puhelin lakkaa toimimasta kokonaan.

2. Tiedän varsin hyvin että Suomesta ostetuista Omnioista pitäisi löytyä pohjoismaiset kielet sekä englanti ylimääräiseltä SD-kortilta, jotta kielen voi tarvittaessa vaihtaa. Mikäli jollakin siis sattuisi olemaan tuo rommi helposti linkitettynä, niin onko sen pyytäminen tähän yksinkertaisen otsikon alle laittaminen niin hirveän paljon pyydetty?

3. Omnian normi ketju on 130 sivua pitkä. Tämän foorumin hakukone on erittäin laaja-alainen eikä kovinkaan spesioitu. Yritin etsiä näillä kahdella hakukoneella (Google ja tämän foorumin sisäinen hakukone) mutta puhelimessa toimivaa rommia en näillä kahdella hakukoneella löytänyt.

Et ilmeisesti itse ole yrittänyt etsiä tuota rommia noilla mahtavilla hakusanoilla jotka minulle niin ystävällisesti tarjosit vastauksessasi. Muutenhan olisit huomannut ettei sillä löydy mitään hyödyllistä. Tämä siis sillä oletuksena että osaat lukea, vai?

Harkitsitko muuten sitä vaihtoehtoa etten yksinkertaisesti osaa vaihtaa vaippojani? Kenties sinusta olisi apua moisessa, ainakin "kakan" lapioiminen omasta suustasi näkyisi olevan turhankin helppoa, niin kai sen minun ahteristani noukkiminenkin onnistuu samalla tahdilla?

Ja tietenkin viimeiseksi, miksi ihmeessä edes käyttäisin sukkia tällä ilmalla?

P.S. Haluaisin kuitenkin antaa sinulle pienen vinkin, pidemmäksi kuin viikoksi kylläkin. Mikäli et pidä pyynnöstä, kirjoituksesta tai muusta mielipiteestä joka internetissä, tai tässä tapauksessa keskustelufoorumilla, ilmaistaan niin kannattaa vain joko jatkaa matkaansa tai lopettaa viestien lukeminen kokonaan. Tuollaisella iällä luulisi jo sen verran olevan ymmärrystä ettei ihmisten turhanpäiväisellä morkkaamisella ja loukkaamisella (niinkin heikoilla kuin ylläolevat kommenttisi olivat) ole mitään annettavaa viestiketjuissa ja keskusteluissa. Suosittelenkin siis jatkossa pitäytymään seniorien tansseissa joita näillä keleillä luulisi riittävän.

Sikäli aika tyhmää että "opetat" hakukoneen käyttöä, muttet sitten edes kerro kaikista yksinkertaisinta mahdollisuutta käyttää booleanin hakumetodia, monimuotoisemmista käyttöpohjista puhumattakaan.

No mutta, eiköhän tässä tullut jo tarpeeksi "ranttia" vanhukselle purtavaksi. Eihän sitä noinkään "kokenut" kehäkettu ilmeisesti sittenkään kaikkea voi tietää... Vai?

16. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    No just!
    Googlen hakukone kertoo moista, ensimmäinen vaihtoehto Samsungin omille romeille ja jo toinen tärppi oli tuo http://www.modaco.com/content/i900-...naming-scheme-incorrect-software-version-fix/ ja jottei ihan säheltämiseksi menisi niin foorumin hakuun hakusanoiksi omnia rom, ja heti ensimmäinen tärppi ja sieltä kurkkaat ydennentoista viestin, ja suomiromin latauslinkki on käsissäsi.
    Helppoa ja kätevää, ja tähän etsiväntyöhön meni mokkulayhteydellä peräti minuutti, kysyn vaan montakos päivää olet nytten voivotellut ongelmiesi kanssa?
    Pientä omatoimisuutta ja lukutaitoa tuo tietysti vaatii, ihan niinkuin romin vaihtokin, joten en suosittele edes yrittämäänkään.

Jaa tämä viestiketju