1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lisää tehoa Nokian 6000-sarjan kännyjen nettiyhteyteen.

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja rattos, 16/7/02.

1. rattos

Tykkäykset:
    0
    Luin Mbnetin päivänvinkin ja siitä todellakin oli apua.Olen kylläkin testannut tätä yhteyttä näillä asetuksilla vasta 2 tuntia mutta vakaalta ja nopeammalta vaikuttaa.Jos sinulla on Nokian 6000-sarjan matkapuhelin niin näppäile tyhjälle näytölle *3370# niin alkaa toimia huomattavasti nopeammin.
    Lähetystehon saat palautettua normaaliksi (jos tuntuu liian nopealta) näppäilemällä tyhjälle näytölle #3370# (mutta koska se nyt liian nopea olisi)
    Vastaillaan kun ollaan testailtu.
    Kiitokset kuitenkin vinkin antajalle ja Mbnetille.Tällaisia vinkkejä kaipaisi tällekkin foorumille enemmän.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jee *337092# tuo tuohon vielä kakskertaa lisää vauhtia...
    *337094# neljä kertaa, mutta tuota ei tue kuin DNAn cityverkot
    Huumoria aina tarvitaan...

3. rattos

Tykkäykset:
    0
    Huumori ja vitsailufoorumit ovat mielestäni muualla SOVELIAS

Minun mielestäni tosiaan ei ole soveliasta vitsailla tällä foorumilla, varsinkaan tuohon kirjoittamaasi tyyliin.Sillä tuollalailla kirjoittelemallahan voi aiheuttaa jopa väärin käsityksiä.Vai onko se sinun mielestä soveliasta kun sinä yrität puhua asiallista asiaa ja toiset vääntää sen huumoriksi.
    Sitten asiaan kannattaa käydä osoitteessa http://www.mbnet.fi ja lukea 16.7.2002 päivänvinkki.Minun nettiyhteydet korjaantuivat tuon vinkin ansiosta.Kiitokset vielä kerran todella hyvästä ja asiallisesta vinkistä.

Huumori on hyvä juttu mutta ei sovi joka paikkaan.

4. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Onko tämä jotain vanhentunutta aprillipilaa vai mistä on kyse?

5. rainman

Tykkäykset:
    0
    Puheenkoodausta

Nuo komennot kytkevät päälle ja pois Enhanced Full Rate -puheenkoodauksen.
    Ja voihan se tosiaan olla, että kun EFR kytkettynä kerran tuo lisää tehoa normaaliin puheyhteyteen, niin se parantaa myös datayhteyttä. Eihän siinä Päivän vinkissä väitetäkään, että se parantaisi gprs-nopeutta, puhutaan vaan tietoliikenteestä.
    Asia erikseen on, millaisten operaattorien verkot Suomessa EFR:ää tukevat.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No ei tasantarkkaan ole mitään tekemistä netti (data) yhteyksien kanssa. vaan niinkuin "rainman" sanoi puhekodekin kanssa. Kyllä tuota osa verkoista tukee, ja verkot hoitaa itse tuon valinnan, vanhemissa 5xxx ja 6xxx sarjalaisissa toimi nuo näppi komennot, jotka muistaakseni vain "ehdotti" verkolle että tätä haluttas käyttää.
    rattos ja MBnetti ovat huumori linjoilla (MbNetti ehkä tahtomattaan).

7. rattos

Tykkäykset:
    0
    rattos ja MBnetti ovat huumori linjoilla (MbNetti ehkä tahtomattaan).[/quote]
    En tosiaankaan ole huumorimielellä, minun luurini siirtää dataa tekemieni asetusten jälkeen 25-30%:a nopeammin. Olen testannut kahdella eri ohjelmalla. Pyytäisinkin kaikkia huumori-, ja mutumiehiä kokeilemaan ITSE ennen kuin alkaa arvostelemaan ketään.
    Muuten tämän foorumin taso laskee alle alatyylin ja sehän ei liene tarkoitus.

8. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Oletko käyttänyt GPRS:ää vai esim. hsdataa?

9. rattos

Tykkäykset:
    0
    Käytän Nokia 6310:ä gprs modeemina dna:n kautta.Ja olen tyytyväinen näissä extreemissä olosuhteissa tämän hetkiseen yhteysnopeuteen joka on hieman yli 30 kilobits per second.(lähimmälle linkille matkaa 22 km)
    (Ja joudun kylläkin käyttämään myös lisäantennia.)

PS.Toivoisin muiltakin jotka ovat uskaltaneet/ehtineet kokeilemaan kyseistä vinkkiä kommenttia/tuloksia asiasta.
    Yhteys nopeuden voi testata esim. täältä:
    http://www.bandwidthplace.com/speedtest/
    http://www.speed-test.net/

10. rattos

Tykkäykset:
    0
    Tässä juuri ajamani testin tulos:
    (Näissä olosuhteissa erinomainen)

Results

30.9 kilobits per second

Run the test again Discuss in the forum
    Details

Your raw speed was 30898.05 bits per second which is the same as:

Communications

30.9 kilobits per second
    How communication devices are rated. Kilo means 1,000 and mega means 1,000,000. Examples include 56k modem and 10Mbit Ethernet

Storage

3.8 kilobytes per second
    The way data is measured on your hard drive and how file sharing and FTP programs measure transfer speeds. Kilo is 1,024 and mega is 1,048,576.

1MB file download

4.5 minutes
    The time it would take you to download a 1 megabyte file at this speed.

Odottelen muiltakin tuloksia.

11. zeus

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 Plus
    Seuraavanlaiset tulokset:

Communications 29,7 kbs/s

Käytössä on DNA:n GPRS ja Nokia 7650. Ruuhkasta en sitten tiedä. Testipaikka on seinäjoella taajama-alueella.

Jaa tämä viestiketju