1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lisää kilpailua,kuluttaja hyötyy

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja kyosti, 28/7/03.

  1. kyosti

    Liittynyt:
    30/6/03
    Viestit:
    12
    Tykkäykset:
    0
    Eikös näin ole?Vaikka noita hömppähommia tulee
    pilvin pimein nii ainahan jyvät akanoista erottuu ja toivottavasti hinnat
    pysyy näin kurissa.
     
  2. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Hinnat laskee

    Itse elän toivossa, että hinnat laskevat. On nyt ainakin kavripiirissä ilmennyt kilpailua sonera, saualahti, dna Saa nyt sitten nähdä mihin poruka päätyy. Centistä ja kahdesta se näkyy olevan kiinni.

    Toivottavasti operaattorit pudottaisivat noita toisiin operattoreihin soitettavien puhelujen hintoja, niissä on varmasti "ilmaa".
     
  3. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Voi hyvinkin olla, vaikka tällä hetkellä luulen että markkinoilla on jo liikaakin tarjontaa tämän kokoiselle kansalle. Verkko-operaattorin kengissä voi olla varsin mukavat ajat kun palveluoperaattorit kisaavat toimiluvista ja haalivat asiakkaita käyttämään verkkoa mitä mielikuvituksellisimmin tavoin - ja jakelukanavin.

    Liika kilpailu kuitenkin syö aikaa myöden kaikkia, kehitysvauhti voi olla vaarassa kuten Sovelias tuolla toisessa keskustelussa totesikin. Tämä totta, kuten myös se että riisuttaessa operaattoria mahdollisimman kirikykyiseksi voi jopa oleelliset asiat kuten asiakaspalvelu (etenkin maksuton asiakaspalvelu) kärsiä.

    Pieni kilpailu tekee kuitenkin kaikenkaikkiaan kuluttajan pussillekin hyvää; tai pahaa. Onneksi tasahinnoittelua alkaa löytyä monilta operaattoreilta, vieraaseen numeroon soittava operaattori tulee pian todella kalliiksi hiukankaan vääränlaisella soittoprofiililla. Hyvää taas tietenkin se, että ehkä pikkuhiljaa tässä pakotetaan ne viimeisetkin operaattorit siirtymään kuluttajaystävällisempään tasahinnoitteluun joka tarjoaa asiakkaalle selvän edun siinä että puhelukustannukset ovat helposti arvioitavissa, hyvän tuntuman kustannuksiin puhelun aikanakin, vapauden käyttää puhelintaan parhaaksi katsomaansa aikaan - myös tunne-arvoa. "Pelot" isoista maksuista poistuvat - ehkä verkon käyttökapasiteettikin kohoaa?
     

Jaa tämä viestiketju