1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Liittymät kiinteähintaisella datasiirrolla

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Maxwell, 3/12/07.

1. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    Mitkäs operaattorit tarjoavat tällä hetkellä kiinteästi kuukausi- (tai vuosi-) hinnoiteltua datasiirtoa siirretyn datan määrästä riippumatta - tai vaihtoehtoisesti kuukausirajalla, joka on kyllin iso järkevään mobiilidatakäyttöön (nettiselailua puhelimella)?

Kriteerinä siis edullisuus, ei tarvitse olla nopea.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kaikki suuret. Hinnat löytyy operaattorien sivuilta. perus flatti lähtee vajaasti kympistä vajaaseen 15e , nopeus rajattu perus 3G vauhtiin, lisärahalla saa nopeus leikkuria nostettua.

3. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    Kellä on halvimmat, kympin molemmin puolin hintaluokassa?

4. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onko oikeasti noin vaikeaa nähdä itse se vaiva, että käväisee operaattorien sivuilta katsomassa ja vertailemassa? Pientä oma-aloitteisuutta kiitos!

5. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    On. Etsiskelin tätä aikani Saunalahden sivuilta, minne se on jonnekin piilotettu mahdollisimman huolella. (Siis pelkkä datapaketti ilman ympättyä modeemia)

Sunhan ei tarvitse vastata yhtään mihinkään jos et halua, mutta ne jotka haluavat saavat varmaan sen tehdä, vai sopiiko sulle?

6. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Et sitten Sauniksen sivuilta huomannut katsoa "GSM-liittymät & -palvelut" -sivulta kohtaa "Mobiililaajakaista"? No, onhan se toki kovasti sivun alalaidassa ja pienellä tekstillä... jotenkin tuntuu, ettet kovin kauaa viitsinyt etsiä. :)

7. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    Okei, sieltä näköjään löytyi, ei puhelinliittymän kautta etsittäessä, josta sai sen vaikutelman ettei saanut kuin kalliin modeemin kanssa.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mobiililaajakaista

Mutta aivan ilman päänaukomista, mobiililaajakaista kännykkä käytössä ei ole vaikeaa, mutta sen verran vaikeaa että jos ei esim Saunalahden sivuilta hinnoittelu asia ei aukea lainkaan (poislukien yksityiskohdat ja muut koukut), kannattaa suunnistaa kotikunnan oman kauppiaan luokse ja kertoa tarpeet ja kysyä ratkaisu ja opastu alkuun. ja enenkaikkea saada selvitys missä ja miten toimii. On tärkeää ymmärtää että kiinteä hinnoittelu ei esim. yleensä kata ulkomailla käyttöä.

Nettinkautta pelvelevien operaattorien kanssa en suosittele tuossa tilanteessa asioimaan.

9. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Datasiirtopalvelu nimensä mukaisesti ei ole liittymä, vaan (lisä)palvelu. Toki joihinkin 3G-liittymiin sisältyy automaattisesti myös rajaton datasiirtopalvelu, esim. ViestiX 3G.

10. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    Katselinkin tuolla juuri liittymien kautta noita lisäpalveluja.

Kysyin asiasta, että saisin jonkinlaisen kokonaiskuvan halvoista kiinteähintaisista dataliittymistä (lisäpalveluista), koska en tiedä yhtään missä mennään tällä hetkellä kiinteähintaisen datan hinnottelussa. Jokin aika sittenhän taisi vielä olla niin, että palvelun joutui ostamaan esim. vuodeksi. Lisäksi pieniä operaattoreita on paljon, enkä tiedä kaikkien nimiäkään.

En nähnyt täällä tuoretta keskusteluakaan asiasta, enkä halunnut joutua tilanteeseen, jossa olen hommannut liittymän, jossa olen vaikkapa sitonut itseni vuodeksi kun jostain muualta olisikin saanut halvemmalla tai kuukausi kerrallaan samaa tavaraa... Sori vain, jos häiritsin mielenrauhaanne liian triviaaleilla kysymyksillä, mutta eivät kaikki ole näistä asioista kärryillä seuraamalla jatkuvasti mitä alalla tapahtuu.

11. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Mitä triviaalia on siinä, että käyttää oma-aloitteisuuttaan hyväksi ja käy ihan itse vertailemassa eri operaattoreiden sivuilla niitä hintoja, mikä olisi itselle se halvin? Yleensäkin tässä maailmassa pysyy parhaiten asioista perillä kunhan viitsii ottaa ihan itse asioista selvää. :)

12. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    Samanhan voisivat jatkossa tehdä myös puhelimien ostajat, samoin kuin muiden tavaroiden ja palvelujen hankkijat. Ei se palvele ainakaan kauppiaiden etua, että hinnoista saati ominaisuuksista keskustellaan yleisillä foorumeilla. ;)

13. aimo Vieras

No kyllä täällä noita kauppiaita ja "oman" operaattorinsa hehkuttajia on liiaksikin asti (ihme ettei sinulle vielä ole lyöty Soneraa kouraan.... vitsi, vitsi), joten kyllä hintatiedot kannattaa ihan oma-aloitteisesti kaivaa operaattoreiden omilta sivuilta.

14. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    Taitavat olla sitten tänään lomilla kaikki.

15. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Niinpä, sitä varten onkin perustettu esim. kännyköille www.puhelinvertailu.com ja kännykkäliittymille www.gsmvertailu.fi jotta ihmiset voisivat *ihan itse* vertailla, mikä on heille se sopivin tuote. Puhumattakaan MikroBitin Hintaseurannasta jne. jne.

Tietty joillekuille tämäkin on aivan ylivoimaisen vaikea tehtävä suorittaa.

16. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    Minuakin aina harmittaa, kun ihmiset eivät toimi omien halujeni mukaan. Pitäisiköhän alkaa huomauttelemaan jokaiselle?

Ps. kiitos tuosta gsmvertailu-vinkistä, oli minulle tuntematon, kun en ole alan aktiiviharrastaja, ja siitäkin on jo muutama vuosi kun viimeksi liittymän vaihdoin.

17. Maxwell

Tykkäykset:
    0
    No niin, vastaanpa itse itselleni, ja muille kiinnostuneille, jotka eivät entuudestaan tiedä valikoimaa:

Näyttää siltä, että halvimpia operaattorivaihtoehtoja olisi kolme: Saunalahti, Elisan ja DNA - hinnat kympin molemmin puolin kuussa. Rajoittamattoman dataliikenteen nimellisnopeus kaikilla 384 kpbs.

18. espenleka

Tykkäykset:
    0
  19. Panda Vieras

Olikohan tämä aihe nyt varmasti noin tylyn vastaanoton arvoinen... Ei nämä asiat ole niin helppoja sellaisille joilla on muutakin elämää kuin luurin r*nkkaus 24/7. Tällä foorumilla ei mikään koskaan muutu, uudet kirjoittajat lynkataan poikkeuksetta-turhaan.

No, tervetuloa ilkeiden ihmisten maailmaan minunkin puolestani :)

20. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Mitä vaikeaa on itse käydä vertailemassa hintoja eri operaattorien sivuilla? Tuntuu vain siltä, että jotkut eivät viitsi itse nähdä lainkaan sitä pientäkään vaivaa, vaan menevät siitä mistä aita on mahdollisimman matala. Hinnastot ovat enemmän tai vähemmän selkeästi nähtävillä operaattorien kotisivuilla, josta voi sitten poimia halvimmat hinnat vaikka paperille ja lopuksi katsoa, mikä on se halvin.

Yhtä hyvin voisin itsekin kysyä, että hei soitan 30 minuuttia ja tekstaan 100 sms päivässä, kertokaa mulle halvin liittymä (kun en itse jaksa nähdä vaivaa ja hakea hinnat & vertailla hintoja itse).

Jaa tämä viestiketju