1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Liittymän takuumaksusta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja mjkr, 20/8/04.

  1. mjkr

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    3
    Piti tuossa vaihtaa liittymä (sonera) äiten nimistä omiini, noh tänään sai äite viestin jossa kerrottiin 040******* liittymän irtisanoutuneen tjsp.
    Aateltiin että olipas nopeaa toimintaa ,mutta mutta, nyt tuo liittymä ei sitten toimikaan. Soittelin soneraan ja sanoivat että vaaditaan 340 euron takuumaksu. Onko myös muilla operaattoreilla sama käytäntö vai onko tämä joku Soneran oma hässäkkä?

    Taustoja: Luottotiedot kunnossa, hakemuksessa ei edes kysytty työpaikkaa joka löytyy, uusi asiakas jne jne.

    Ei oikein kiinnostaisi maksaa 340 euroa kun nuo laskut ovat olleet tähän asti 20-30 euroa, seuraava lasku tulisi ehkä ensi kesänä...
     
  2. -AHVEN- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    1/4/03
    Viestit:
    2605
    Tykkäykset:
    0
    Kansalaisuus?
     
  3. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Liittymiä ennestään? Monta liittymää + nuori ikä saattaa olla takuumaksun syynä, näinhän on käynyt foorumilla ennenkin.

    Edit; jaa "uusi asiakas" näyttääkin tuolla lukevan... Se kansalaisuus sitten?
     
  4. mjkr

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    3
    Ihan perussuomalainen, keskiverto ihminen =)
    Niin ja tämä olisi ensimmäinen "oma" liittymäni...
     
  5. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Aika erikoiselle kuulostaa - et kysynyt asiakaspalvelusta, mihin tuo vakuusmaksu perustuu? Joku syyhän sille täytyy olla.
     
  6. mjkr

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    3
    En oikein päässyt ymmärrykseen mutta sanoivat että kaikki muutkin
    liittymät vaativat vastaavan takuumaksun uudelta asiakkaalta, en heti uskonut...
     
  7. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Heh! No sitten on kyllä aivan uudesta käytännöstä kyse, en minä ainakaan ole tällaisesta kuullut. Näinköhän uudelleen soittamalla saisi vähän järkevämpää vastausta? Sanot vaikka, että nyt pitää selittää niin että ymmärrät ihan varmasti. Kyllä asiakaspalveluhenkilöltä voi pyytää selkeämpää ilmaisua, eikä tarvitse pistää luuria kiinni vaikka ei oikein tajunnutkaan.
     
  8. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Nyt on kyllä asiakaspalvelu puhunut omiaan... Kuulostaa kyllä tosi oudolta. Ja olet nyt ilman liittymää? Sonera on mokannut nyt kohdallasi jotakin tai sitten tämä on uusi käytäntö :)
     
  9. mjkr

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    3
    Nyt sitten saa****nmoisen tappelun jälkeen saatin se liittymä takaisin auki äiten nimiin ja muuttuisi nimilleni vasta kun olen tuon takuumaksun maksanut.
    Tähän vaadittiin siis uhkaus muidenkin liittymien irtisanomisesta!
    Ensin vaativat jopa uusia sopimuspapereita että liittymä saadaan uudelleen auki, irtisanottua se saatiin äiten nimistä minun allekirjoituksellani, hmmm ihmeellistä....
    Mutta siis muilla operaattoreilla ei ole tällaista menettelyä?
    jos näin on vaihtuu operaattori.
     
  10. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Eipä ole ollut, eikä kyllä pitäisi olla tietääkseni Sonerallakaan, olettaen että nuo mainitsemasi asiat ovat kondiksessa. Kannattaa mielestäni kysyä uudelleen tuota perustelua takuumaksulle.
     
  11. mjkr

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    3
    Kyllä nyt alkaa tuo tuonne soittelu riittämään, koko ilta on jo tuon kanssa tapeltu...
     
  12. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta on tasan kaksi mahdollisuutta. Ketjun aloittajan taustoista (esim. luottotiedot tai asiakassuhde jonkun Soneran yhteistyökumppanin kanssa) löytyy joku syy tai sitten on tapahtunut virhe.

    Luottotiedoissahan ei varsinaista maksuhäiriömerkintää tarvitse olla, jotta yritys voi vaatia ennakkomaksua tai vakuutta, vaan kyseessä voi olla kokonaistilanne tai vastaavaa.

    Kyllä tässä tietysti virheen mahdollisuus todennäköisimmältä näyttää, mutta sitä ei koskaan tiedä.
     
  13. mjkr

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    3
    Siis luottotietoihinhan tulee merkintä vasta kun se on tuomioistuimen/ulosottoviranomaisen kautta niin päätetty.
    Inttiaikana yksi lasku kävi perinnässä, mutta senhän ei pitäisi näkyä missään, eihän?
     
  14. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Jos lasku on ollut Soneralle, niin tottakai se näkyy ja voi olla syynä takuumaksulle vaikka merkintää luottotiedoissa ei olisikaan.
     
  15. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Kysyitkö todellista syytä? Se aina kerrotaan, jos kysyt, mihin tuo ennakko perustuu...Yleisimmät syyt: Maksuhäiriö Suomen Asiakastieto Oy:ssa, avoimia vanhoja laskuja, useampi liittymä yhdistettynä nuoreen ikään, ei suomen kansalaisuutta/hetua.

    Jokainen Suomen kansalainen voi kerran vuodessa tarkistaa oman luottokelpoisuuden kirjallisesti Suomen Asiakastieto Oy:stä.
     
  16. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    No ei varmaan liene enää näillä tiedoilla mikään maailman vaiken päättelytehtävä, jos luottotiedot kondiksessa, suomen kansalainen ja yksi lasku kuitenkin käynyt perinnässä, niin mikähän se näistä voisi olla kun on tuon takuumaksun aiheuttanut?
     
  17. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    No sitten inhimillinen erehdys on vaihtoehto.
     
  18. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Kyllä on tosiaan asiakaspalvelija kertonut omiaan, jos on väittänyt, että kaikki operaattorit vaativat uudelta asiakkaalta takuumaksun. Tietysti silloin, jos siihen on syytä, mutta tuosta asiakaspalvelijan lausahduksesta saa sen käsityksen, että jokainen uusi asiakas joutuu maksamaan takuut..
     
  19. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    868
    Tykkäykset:
    51
    Ei tuo mikään normaalikäytäntö ole.
    Jommallakummalla, sinulla tai äidillä ollut
    häikkää laskujen kanssa joskus.

    Ihan hyvin virkailija saattanut katsoa että
    jaahas äidillä mennyt laskun maksu pitkäksi
    5 vuotta sitten ja nyt yrittää siirtää liittymää
    pojan nimiin. Joo vaaditaan sitten takuumaksua.
    Niin pienetkin asiat pitkienkin aikojen takaa saattavat
    vaikuttaa.
     
  20. mjkr

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    3
    No niin, nyt on asia hoidossa. Sonera pahoitteli suuresti virhettään jonka syy ei nyt sitten loppujenlopuksi selvinnyt, mutta sain liittymän omiin nimiini ja x euroa puheaikaa. (ei tarvi laskua hetkeen maksaa...)

    Taas Soneran asiakkaalle kuuluu hyvää =)
     

Jaa tämä viestiketju