1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tele Liittymän peruminen ( Telefinland )

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja NokiaN, 10/8/10.

  1. NokiaN

    Liittynyt:
    4/9/08
    Viestit:
    54
    Tykkäykset:
    0
    Tilasin netistä telefinlandin liittymän ja siihen kytkynä samsungin puhelimen. Ennen puhelimen ja liittymän saapumista kerkesin kuitenkin ottaa liittymän ja puhelimen saunalahdelta. Olen ollut siinä käsityksessä että postimyynnistä tilatut tuotteet voi palauttaa kahden viikon kuluessa ilman ongelmia. Ihmettelen vain kun en mistään telefinlandin papereista tai nettisivuilta löytänyt mitään mainintaa tuon liittymän perumisesta. Puhelimen palauttamiseen kyllä oli ohjeet.
    Kysymykseni siis kuulukin, että voinko tuon liittymän perua, ja jos voi, niin onnistuuke se ihan vaan palauttamalla sim kortit sun muut tuossa puhelimen mukana asiakaspalautuksena?
     
  2. kimmo

    kimmo Punainen matto, kiitos.

    Liittynyt:
    25/1/10
    Viestit:
    5216
    Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Jos et ole ehtinyt pakettia postista hakea, niin jätä sinne..palautuu aikanaan telefinlandille ja sopimuksesi purkautuu. Voit toki käydä kuittaamassa paketin(edellyttäen että vieläpostissa) ja palauttaa samalla käynnillä sen asiakaspalautuksena. Näin menetellen saat itsellesi kuitit kaikesta ja pystyt jälkeen päin selvittämään mitä olet tehnyt, jos jotain ongelmia ilmenee.
    Jos paketti jo kotona ja olet sen avannut, ottanut ehkä luurinkin käyttöön, niin sitten taitaa olla liian myöhäistä palautuksen suhteen.
    Jos ei kuitenkaan luuria ole käytetty, niin asiakaspalautuksena postiin..puhelimen pitäisi olla myyntikuntoinen jnejnejne.
     
  3. noobie69 Vieras

    palautuksesta pitää aina ensin sopia eli luuri käteen ja soittelemaan.
     
  4. kimmo

    kimmo Punainen matto, kiitos.

    Liittynyt:
    25/1/10
    Viestit:
    5216
    Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Ja höpönlöpö. Kun ei luuria postista hae, niin palautuu operaattorille, eikä sopimusta synny. Jos lunastaa, mutta palauttaa 14vrkn sisään asiakaspalautuksena, niin ei sopimusta synny. Siinä ei sopimiset aspan neidin kanssa vaikuta yhtään mitään.
     
  5. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25678
    Tykkäykset:
    4714
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Saunalahden ja DNA:n tapauksessa riittää kun jättää paketin noutamatta. Asiaa voi nopeuttaa käymällä postissa ja kuittaamalla lapun ettei ota lähetystä vastaan. Paketti palautuu lähettäjälle ja sopimus purkautuu. Tuskinpa Teleähvä tai Sonera tästä sen hankalampaa olisi tehnyt.
     
  6. NokiaN

    Liittynyt:
    4/9/08
    Viestit:
    54
    Tykkäykset:
    0
    Olipas kuitenkin tuolla sähköpostiin tulleessa tilausvahvistuksessa maininta liittymän perumisesta; "Liittymäsopimuksella ei ole peruuttamisoikeutta. Laitetta koskevan
    sopimuksen peruuttamisella ei ole vaikutusta liittymäsopimuksen
    voimassaoloon."

    Onko tosiaan näin, että se lain mukainen kahden viikon palautusaika etämyynnissä ei koskekaan liittymiä?
    No, pitää tänään soittaa tuonne asiakaspalveluun ja varmistaa asia.
     
  7. Panda Vieras

    Kyllä se koskee. Ainakin silloin koski kun myin noita itse.
     
  8. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25678
    Tykkäykset:
    4714
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kaikessa etämyynnissä on 14 päivän palautusoikeus mutta jos varman päälle pelaa niin soitta sinne aspaan ja sanoo kiitos ei, kirje tulee takaisin. Jos jotain koittaa inttää vastaan niin puuta heinää puhuvat.
     
  9. NokiaN

    Liittynyt:
    4/9/08
    Viestit:
    54
    Tykkäykset:
    0
    Soitin tonne asiakaspalveluun ja melko oudot oli kyllä ohjeet. Käskivät lähettää puhelimen asiakaspalautuksena, ja liittymän voi perua/sulkea vasta sitten kun ovat saaneet puhelimen ja käsitelleet sen palautuksen. Eivät edes ilmoita minulle milloin ovat palautuksen käsitelleet. Ei osannut sanoa tarkemmin pitkäänkö menee, mutta kuulemma ainakin viikko. Sitten minun pitää ruveta soittelemaan että joko oisivat puhelimen palautuksen käsitelleet jotta voi liittymänkin sulkea...
    En sitten tiedä onko tuo ihan normikäytäntö telefinlandilla vai oliko tuo asiakaspalvelija vain pihalla asioista. No joka tapauksessa tuon ohjeiden mukaan nyt ajattelin toimia. Jatkossa taidan kyllä pysytellä erossa tästä operaattorista...
     
  10. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15135
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Veikkaanpa että tuon selosteen jälkeen yrittävät laskutella jotain siitä liittymästä...
     
  11. Panda Vieras

    Kyllä mä jättäisin sen simppelisti noutamatta koko roskan. Eivät ainakaan voisi syyttää minkään käyttämisestä. Soittaa sitten vaikka perään kun se on varmasti telelle palautunut että irti jossei ole jo...
     
  12. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Aivan, noissahan yleensä noudettaessa kirjoitetaan se liittymäsopimus. Ilman sitä allekirjoitusta ei ole mitään liittymää. Poikkeus toki on, jos on tunnistautunut pankkitunnuksilla.
     
  13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Siis Telen liittymi ja myös silloin jos asiakas itse tekee aloitteen ?

    Tuli mieleen että joskus "myyntiä" koskee eri säännöt kuin "ostamista", siis joidenkin tuotteiden/palveluiden osalta on merkitystä kumpi osapuoli tekee aloitteen.

    Esim jos oma-aloitteisesti tilaa lehden, niin ei taida olla itsestään selvää katumusaikaa, mutta jos myydään (esim. myyjä soittaa ja myy) niin sitten kai pitää olla.

    Voiko operaattori tulkita liittymän osalta asiaa miten ja jos voi niin onko silti kaikilla operaattoreilla 14pv katumusaika.
     

Jaa tämä viestiketju