1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Liittymän myyjille ei provikkaa.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja arjal, 19/1/06.

  1. arjal Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/7/04
    Viestit:
    671
    Tykkäykset:
    37
    Veikkaan että isolla osalla tavallisia puhelimen käyttäjiä ei puhelimella pääse webbiin eikä kuvaviestit lähde koska asetukset ei ole kunnossa.
    Operaattorit menettävät valtavasti rahaa. Parasta olisi että provikka maksetaan myyjille vasta kun liittymällä on päästy operaattorin testisivuille jolloin yhteys oikeasti toimisi.
    Yleensä uuden puhelimen kanssa en ole saanut tilattua asetuksia puhelimen merkin tai uutuuden takia vaan asetukset on täytynyt tehdä käsin johonka ei moni ryhdy. Viimeisin Nokia 3230 surfport Soneran liittymällä ei alkanut toimimaan vaikka kaikki asetukset on valmiina puhelimessa.Soitto Soneralle eikä toimi. Uudestaan soitto jolloin ihminen luurin toisessa päässä alkoi teknisen tuen kanssa ponnekkaasti selvittää asiaa. Saivat toimimaan kun datakytkentä sieltä päästä katkastiin ja asennettiin uudestaan. Hyvä että toimii!
    Luulisi tämmöisten olevan vain firmoille rutiini juttuja. Ei ihme että valitetaan että bisnes ei kannata.
     
  2. Jupex Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    2910
    Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Osaltaan ihan totta :) mutta toisaalta osa ei lähetä yhtään mms viestiä vaikka miten ois asetukset kunnossa. Muistan aikoinaan kun en saanut dna grps:ää toimimaan. Liikkeen ukko vaan sano et "voimmä tätä kattoo muttemmä tästä mitään tajua" oikeesti kun se ei välttämättä ole viitsimisestä vaan osaamisesta kiinni.


    Tämän takia on selvästi aistittavissa "ostaisit vaan säkin nokian niin mun ei tarttis osata säätää" asennetta ja siihen pitäis puuttua. Muistan aikoinaan kun myyjä sanoi z600 erkistä että "tää puhelin on ihan paska, kun tähän ei saa asetuksia tekstarilla, eli joutuu laittamaan käsin. En suosittele ostamaan"

    Mutta joo .... kannatuksen arvoinen idea :D ja siis tarkoitan tällä että asetukset asennetaan ihan loppuun asti. Esim. jos asiakas tahtoo läppärillä nettiin niin sitten läppäri kanssa. Itse voisin kuvitella itseni siihen tilanteeseen että jos myyjä ei osaa, niin hakisin palvelua muualta. Ehkä toisesta samaa operaattoria myyvästä liikkeestä.
     
  3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Se ei ole oleellista, tärkeämpää on se että kykenee ottamaan vastaan.

    Ehkä olisi paikallaan tarkastaa hänen palkkausperusteita ja tai koulutusta (kuten ehdotellaankin). Olettaen toki että yleensäkkään hänen myymistä tuotteista oli kyse.

    Niin, en tiedä onko jokin hintaankuuluva PC tuki sellaista joka kuuluisi operaattorin palveluihin, mutta ilman muuta kannatan sitä että Operaattori pyrkisi siihen että jakelukanavassa olisi sellaisia myyntipisteita jossa tuollaistakin tukea tarvittaessa saisi (Tietenkin rahaa vastaan) No tosin näin nykyään taitaa olla, mutta ehkä liian vähän, onko sitten aidon kysynnän puutetta.
     
  4. Jupex Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    2910
    Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Oikeesti kun tunuu että se on sitä että asiakkalle lyädään uus luuri, simkortti ja BT dongle kouraan ja sanotaan että kyllä se siitä. Helposti asennat ite. Nokiaa ei asenneta helposti ite ainakaan windowssiin :p
     
  5. remedy

    remedy Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/02
    Viestit:
    1777
    Tykkäykset:
    0
    Allekirjoittanut laittaa jokaiseen myytyyn kännykkään aina asetukset kohdalleen jos vain asiakas on myös liittymän osalta "meillä".
    Muissa tapauksissa ohjataan kysymään omalta operaattorilta ohjeet miten asetukset saa tilattua/laitettua puhelimeen.

    BT asennukset yms. koneeseen on vähän hankalampi juttu, pääsäntöisesti pyritään kuitenkin kertomaan jutun juoni.
    Pari kertaa tosin on tullut laitettua asiakkaalle läppäri<->puhelinyhteys kuntoon. Eihän se muuta vaadi kuin osaamisen ja aikaa ;)
     
  6. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25699
    Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tuollainen asetusten laittaminen alkaa olemaan aika yksinkertaista, ainakin Samsung ja Nokia puhelimissa. Soneralla on myöskin sellainen palvelu, että kun SIM-kortin laittaa uuteen puhelimeen ja puhelin rekisteröityy verkkoon tulee oikeat asetukset viestinä.

    Myöskin operaattorien nettisivuilta saa tilattua asetukset tai ainakin siellä on ohjeet miten ne saa tilattua. Harvemmin nykyään joutuu käsin asetuksia laittelemaan. Painotan nyt sitä että itselläni on eninmäkseen kokemuksia Nokian, Samsungin puhelimista sekä jonkin verran SonyEricssonista.

    Taitaa kyllä myyjän mielenkiinnossa olla vikaa jollei asetuksia ala laittamaan mutta eihän kaikilla riitä tietotaito kyseiseen operaatioon. Jollein mieleenkiinto riitä tiedonhakuun niin sitten kannattaisi kyllä miettiä onko oiealla alalla.

    Näin sen pitäisi joka liikkeessä olla! Minullakin käy "paljon" asiakkaita kyselemässä laittaisinko asetukset kuntoon kun ei toisessa liikkeessä josta puhelin on ostettu ei ole asiaan viitsitty uhrata muutamaa minuuttia.
     
  7. Jupex Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    2910
    Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Oisko niin että siitä on vaivaa. Jotkut on vaan niin paskoja että tahtovat rahat asaikkaalta, mutta sen eteen ei sitten jakseta nähdä vaivaa.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Tämä ilmiö on suurin paikoissa joissa asiakkaat eivät ole osoitanut maksuhalukkuutta.

    Kyseessä voi olla piste mikä kilpailee hinnalla tai piste joka ei ole erikoistunut alantuotteisiin, tai vähän erikoistuneempi mutta jostain syystä maksuhalukkuutta ei ole esiintynyt, tai halukkuutta ei vain ole tunnistettu.
     
  9. samumanu Vieras

    Itse koneita myyneenä aina asetukset on laitettu kuntoon jos puh tahi liittymä oli hommattu meiltä.(Siis jos asiakas niin tahtoo)

    Jos muualta hommattu niin kyllä asetukset laitettiin mut toki korvausta vastaan, tää oli tehtävä siksikin et muut liikkeet lähettivät omia asiakkaita meille kun tiesivät et varsinki mulla on kokemusta/osaamista noista jutskista.

    Käyttivät hiukka hyväkseen mut asiakkaat kyl usein ymmärsi asia, toki joillaki on se luulo et jos on 2 eri liikettä jotka kummatki vaikka myy elisaa niin ne rahat/korvaukset niistä on yhteisiä ja toisesta voi hommata kaikki muut mut toiseen tulla vaan hakee talkootyötä.
     
  10. Eki79

    Eki79 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/3/04
    Viestit:
    2060
    Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Kyllähän sitä vois ruveta velvottamaan myyjiltä sen verran osaamista, että jos asiakas osaa kysyä puhelimeensa asetuksia niin myyjä ne osaisi sitten laittaa kuntoon.
    Tietenkin sillä edellytyksellä että asiakas ostaa puhelimen kyseisestä liikkeestä, eikä tilanteissa että asiakas tulee muualta ostetun puhelimen kanssa asetuksia pyytelemään.
     

Jaa tämä viestiketju