1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Liittymän irtisanominen liikkeen toimesta asiakkaan puolesta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Ammattilainen, 3/7/02.

  1. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Viimeisen parin viikon aikana on sattunut kohdalleni useita tapauksia, joissa asiakas on antanut myyjäliikkeelle valtakirjan vanhan, toisen operaattorin liittymänsä irtisanomiseen ja liittymää ei olekaan irtisanottu.

    Asiakas on tullut luokseni ja tiedustellut onko hänellä mahdollista saada vanha Soneran numero uudelleen käyttöön ja kertonut suljettaneensa sen liikkeellä, josta ottanut Telian liittymän pari kuukautta sitten. Kun olen sitten soittanut Soneran kauppiaspalveluun, sieltä on kerrottu kyseisen numeron olevan yhä auki. Eli Telian jälleenmyyjä ei olekaan toimittanut asiakkaan tekemää kirjallista irtisanomista lupauksesta huolimatta eteenpäin.

    On muuten tullut tosi negatiivista palautetta Telian kuuluvuudesta alueellamme sen jälkeen, kun Telia siirtyi pois Radiolinjan verkosta. Se on ollut yleisin syy Telian vaihtamiseen Radiolinjaan tai Soneraan. Ennen on ollut hyvä kuuluvuus, mutta nyt ei ole kuin yksi pykälä Nokian näytössä jne. Toinen usein mainittu syy on Telian tempauksen jälkeinen luottamuspula operaattoriin.
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Joo, Telian kuuluvuudestasta ihmiset valittavat todella paljon kun kesämökeilleen ovat matkustelleet. Onko se todella muka niin, että 2g:llä on niin heikko verkko? Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia.

    Mielestäni kaikkiin liikkeisiin pitäisi toimittaa operaattoreioden virallisia irtisanomiskaavakkeita ja faksinumero johon ne lähetetään. Tuskin kuitenkaan esim. Sonera suostuu kaavakkeita telian tai radiolinjan myymälälle antamaan. Säästettäisiin kuitenkin asiakkaan hermoja ja usein kauppias joutuu nähdä ylimääräistä vaivaa, kun selvittelee onko se liittymä irtisanottu vai ei.
     
  3. Pakana

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    551
    Tykkäykset:
    0
    SAmoin mulla oli kun aikanaan nmt900:n suljin tuollaisella valtakirjalla elisa shopitissa. Huomasin kun sonera lähetti laskun jossa oli mukana kk maksua vielä kk sulkemisen jälkeenkin. Soneran aspassa sanottiin ettei liittymästä ole tullut sukemisilmoitusta tjsp.
     
  4. Niko Maekinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    278
    Tykkäykset:
    0
    Haluatko pohjat mailissä. Väsäilin tuossa valmiita pohjia, niin ei tarvitse kuin asiakkaan kanssa täyttää ja faksitse menemään.
     
  5. aksu

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    44
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä tässä mun mielestä saa enempi syyttä operaattorin sopimuskäsittelyä. Itselleni on sattunut useita kertoja, että tiedän 100% varmuudella Faxanneen irtisanomisen oikeaan numeroon, mutta liittymää ei ole kuitenkaan suljettu. Viimeisin näistä oli tällä viikolla ja operaattori oli Sonera.
    Erityisesti silloin jos irtisanotaan useampi liittymä ja faxaa ne kerralla, niin joku liittymistä jää irtisanomatta.
    Nykyään tarkistan irtisnomisen soittamalla n. viikon kuluttua irtisanottuun numeroon.
     
  6. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Jos sulta löytyy Dna:n ja Telian irtisanomislomakkeita niin laitapa tulemaan sähköpostissa. Sonera ja Radiolinja löytyy.
     
  7. Hattori Hanzo

    Liittynyt:
    10/7/02
    Viestit:
    523
    Tykkäykset:
    0

    Jep, niin minunkin mielestäni saa operaattoreita syyttää ennemmin kuin myyjiä.
    Itse faxasin irtisanomisen n. 2vkoa sitten denalle eikä liittymä ole vieläkään kiinni! Olen lähettänyt saman faxin n. 10 kertaa tänä aikana eikä mitään ole tapahtunut!
    Oman liittymän irtisanoin joten ei mitään hätää kk-maksuista. Pääseepähän vähän avautumaan aspaan jos kk-maksuja tulee irtisanotulta ajalta! ;)
     
  8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Dna:n liittymissä on kahden viikon irtisanomisaika. Eli kk-maksu menee kahdelta viikolta sen jälkeen, kun ilmoitat Dna:lle haluavasi irtisanoa liittymän. Tämä lukee sopimusehdoissakin. Itseltäni kysyttiin taannoin, kun irtisanoin vaimon ja oman Dna-liittymän, haluanko että liitymällä voi soittaa irtisanomisaikana. Vaikka liittymällä ei voinut soittaa enää irtisanomisaikana, Dna peri sopimusehtojen mukaisesti kk-maksun kyseiseltä kahdelta viikolta.
     

Jaa tämä viestiketju