1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Liittymä pääkaupunkiseudulle

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja keppahousu, 6/1/10.

1. keppahousu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N900 + totaalimax
    Tervehdys,

Aattelin tuossa laittaa N900-luurin kostona vaimon käyttämättömille kuntosalikytkyille ja tässä yhteydessä utelisin käyttäjiltä kokemuksia/mielipiteitä/suosituksia kykenevästä operaattorista.

Soneran tämän hetkinen tarjous datalla, 400min puhepaketilla, vakuutuksella ja kaupantekijäisillä kustantaisi noin 50 euroa. Isona miinuksena taitaapi olla sim-lukitus. Saunalahden Totaalimax sen 58 egua aivan liian suurilla minuuteilla ja sitten kolmantena nykyinen DNA sekavalla tarjouksella 1M liittymällä noin 60 euroa.

Pääasiassa luuria käytetään pääkaupunkiseudulla, joten ilmeisesti operaattoreiden peittoalueissa ja toiminnassa ei mahda olla mitään mainittavia eroja? Kiitollisena otan vastaan kaiken kokemuksen ja suositukset sekä vinkit muiden saamista mahtavista tarjouksista.

-keppis-

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3468
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Kaiken olen kokeillut pk-seudulla ja ainakin itse liputan Saunalahden Totaalimaxin nimiin.
    Sonera on ollut kaikista tuskaisin ja ongelmallisin kokeiluistani.

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Toimivuudessaa on operaattoreiden välilä eroja - ei ehkä suuria, mutta on tietysti kiusallista jos oma koti tai työpaikka jää esimerkiksi 3G:n osalta katvealueelle. Kannattaa testata vaikka prepaidilla tai kysellä miten toimii jos tietää naapurin tai työkaverin joka käyttää tietyn operaattorin liittymää.

Omalla kohdalla kokemukset menevät edellisen kirjoittajan kanssa täysin ristiin. Sonera on toiminut käytännössä moitteetta pk-seudulla omassa käytössä - muista ei ole voinut sanoa samaa. Alueellisia eroja kuitenkin on, joten aina kannattaa pitää pieni varaus näissä asioissa.

4. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    293
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    On ihmisiä joilla asuipaikkana
    jotka sillointällöin käyvät ja kokeilevat jotakin. Ja ihmisiä jotka asuvat täällä ja käyttävät jatkuvasti palveluja. Olettaisin jotta jälkimmäiset tuntee oman alueensa hyvin. Itse en tunne keski-suomea lainkaan 3G alueista. Voinen olla väärässäkin. Korjatkaa mikäli siltä tuntuu.

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tiedoksi herra kaikkitietävälle, että olen asunut pk-seudulla useita vuosia ja käyn siellä edelleen säännöllisesti useita kertoja vuodessa, eivätkä ne ole mitään päiväreissuja. Joten ihan turha vesittää muiden viestejä tuollaisilla kommenteilla. Huolehtisit enemmän vaan omista asioistasi...

Voinhan minä tietysti poistaa tuon paikkakuntatiedon tai lisätä siihen pk-seudun jos se jotakuta helpottaa.

Lisätään nyt tähän vielä ettei kenellekään tulee pahaa mieltä tai mieleen pulpahda salaliittoteorioita, ettei minulla ole tarvetta liioitella käyttökokemuksiani eri operaattoreiden osalta. Olen vieläpä yleensä pyrkinyt mainitsemaan jos katson kokemuksen olevan sen verran vähäistä ettei sen perusteella pysty tekemään luotettavia johtopäätöksiä. Jokainen tietysti punnitsee viime kädessä itse lukemansa informaation.

6. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    293
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Ei kukaan ole kaikkitietävä. Silti edelleen paikanpäällä asuvat tietää asioista usein enemmän kuin usein käyvät. Ihan suuntaan ja toiseen. Tästä nyt ei voi alkaa kinastelemaan ettei tule Chiquitaa :D

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Eikä ole tarvettakaan kinastella, saahan jokaisella olla oma mielipide. :)

8. mah-eh-mo

Tykkäykset:
    0
    Onko varmaa tietoa tästä sim-lukituksesta? Onko Soneralta ostetuissa N900-puhelimissa se?

9. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Verkkolukittuja ovat eli toimivat Soneran verkossa olevilla littymillä.

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Oletko kokeillut ?
    Vai tarkoitatko samaa "lukitustasoa" mitä mokkuloissa
    Edit:
    Onko muut Masterin lisäksi törmänneet lukittuihin Soneran kytky N900iin. Jos on niin millä SIMillä ei toiminut.

11. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    En ole kokeillut. Oletuksena Sonera myy kaikki puhelimet verkkolukittuina. Jos haluaa varmasti lukitsemattoman laitteen, tulee se ostaa käteisellä ilman liittymää.

Jaa tämä viestiketju