1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Liittymää katselemassa. Multi-SIM must, eli Sonera

Keskustelu osiossa 'Mikä liittymä minulle?', aloittaja Qwertyi, 14/10/14.

1. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4674
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tässä taas kattelin jospa saisi kilpailijalta liittymää edullisesti.

Nykyinen pääliittymä Saunalahdella. Multi-SIM kortteja 2, eli yhteensä 3 korttia. Kyseessä Mobiililaajakaista Plus Nopsa liittymä joten Saunalahti on kankea kuin rautakanki muuttamaan tuota liittymää suuntaan tai toiseen.

Kk maksut on tällä hetkellä: Mobiililaajakaista plus perus 20,85 €, Saunalahdi Edukas 2,66 €. Liittymässä 21 megan rajaton netti ja puhelut on euron puheluita, eli puhelut ei kovian paljon laskua kasvata.

Kattelin tuossa Soneralta vastaavaa. Jättipakettihan nyt paljon puhuttaa ja halpahan se on. Vielä 4G, joka tosin ei tuo lisäarvoa siinä mielessä että tuon mobiililaajakaistan nopeus pääsee näyttämään tositoimensa mökillä, jossa ei 4G verkkoa varmaan nähdä moneen vuoteen. Multi-SIM palvelulla päästääisiin samoihin kk-maksuihin mitä nykyisellä liittymällä. Toki puhelut ja viestit sisältyy mukaan. Tarjous on toki vain tietyn ajan voimassa jonka jälkeen pitäisi taas kytätä uutta tarjousta ja sitten ei enää olekkaan paluuta Saunalahdelle kun ei Multi-Simmiä saa.

Eli pysyttelen nykyisellä operaattorilla nykyisillä maksuilla, tyytytväisenä verkon nopeuksiin ja "ilmaiseen" multisimmiin vai lähden seikkailemaan Soneran kyydillä?

2. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Itse soitin tänään Saunikselle samoissa asioissa. Sanoin, että perheen kaikki liittymät lähtee jos ette voi tehdä kilpailevaa tarjousta. Asiakkuus säilyy Saunalahdella ja multisimmin saan pitää myös. Liittymä vaihtui 4g-liittymäksi.

3. Qwertyi

Tykkäykset:
    4674
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Oliko kyseessä Mobiililaajakaista Plus liittymä, vai tavallinen liittymä jossa Multi-SIM?

4. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Se vanha kunnon viiden kortin multisim.

5. Qwertyi

Tykkäykset:
    4674
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Eli ei Mobiililaajakaista Plus. Aikaisemminkin on ollut puhetta ettei "teknisistä" syistä pysty noita liittymä vaihtamaan.

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jos mahdollista, niin kannattaa kysellä joltakin lähellä asuvalta Soneran asiakkaana olevalta tutulta miten verkko on toiminut. Matkapuhelinverkossa sijainnilla ja kuormituksella on suuri merkitys eikä kokemuksia voi välttämättä yleistää koko maata koskeviksi. Itse olen ollut tyytyväinen Soneraan ja multi-simmiin.

Minulla oli myös Saunalahdelta multi-sim, mutta tuotteen epämääräisten tulevaisuudennäkymien vuoksi irtisanoin liittymän. Kyseessä kun ei ollut ykkösliittymä, niin en halunnut maksaa turhaan 4G-liittymästä tai vastaavasta tehokäyttöön suunnatusta.

Jaa tämä viestiketju