Liikennekeskustelut - Auto ja kuski - liikenne- stereotypiat

andy

Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
16603
Puhelinmalli
S21 Plus
^ Nykyään on kovin huonosti tarjolla sellaisia Nokia BH-900 kaltaisia, yhteen korvaan laitettavia ja kunnolla paikallaan pysyviä korvanappeja. Kun autossa on muita, niin eihän sitä nyt viitsi mitkään suljetut luurit päässä istua koko matkaa, odottaen josko joku ehkä soittaisi.

Puheluun voi toki vastata/soittaa kännykästä ja yhdellä kosketuksella vastauksen/soiton jälkeen siirtää puhelun auton bt:stä luuriin, jos siis autossa on sellaisia henkilöitä, joiden ei ole syytä keskustelua kuunnella. Enkä kyllä minä ainakaan pysty enää sanomaan onko luuri korvalla vai tuleeko ääni auton mikrofonin kautta, on nuo systeemit sen verran kehittyneet.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
10354
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Puheluun voi toki vastata/soittaa kännykästä ja yhdellä kosketuksella vastauksen/soiton jälkeen siirtää puhelun auton bt:stä luuriin, jos siis autossa on sellaisia henkilöitä, joiden ei ole syytä keskustelua kuunnella. Enkä kyllä minä ainakaan pysty enää sanomaan onko luuri korvalla vai tuleeko ääni auton mikrofonin kautta, on nuo systeemit sen verran kehittyneet.
Ei voi siirtää, koska kaksi kättä ratissa ja katse vastaantulijan valoissa.

Woozie

#nastapuree #siitinclubfinland
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3107
Puhelinmalli
OP 7t
^ Nykyään on kovin huonosti tarjolla sellaisia Nokia BH-900 kaltaisia, yhteen korvaan laitettavia ja kunnolla paikallaan pysyviä korvanappeja. Kun autossa on muita, niin eihän sitä nyt viitsi mitkään suljetut luurit päässä istua koko matkaa, odottaen josko joku ehkä soittaisi.
Yksi ratkaisu on myös luujohdekuulokkeet. Ei vaadi nappeja korviin ja kestää valmiustilassa riittävän pitkään. Ei tunnu juuri mitään painoa, kun laittaa päähän. Muut saattaa jotain ääntä kuulla, mutta huonommin kuin jos ääni tulisi auton kajareista.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
20
Puhelinmalli
Jolla
On tarjolla monenlaista.
Kaikille en suosittelet autossa puhumista, ja kaikille en suosittele autolla ajamista saati matkustajien kyytiin ottamista.
Mutta osalla ajo ja puhuminen luonnistuu vaikka olisi matkustajia, niin markkinoilla on monenlaista BT HFää. Tietenkin voi ongelmaksi muodostua ulkonäkö, väri, LED ym. sitten pitää päättää puhuakko vai olla puhumatta.

Joillain se luuriinsuoraan puhuminen sujuu suht ongelmitta, paljon paremmin kuin joillain ajaminen ilman puhelinta.

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
5474
Puhelinmalli
Huawei P30 Pro
Luujohdekuulokkeet, kyllä passaa jutella matkustajien kanssa, puhua puheluita, kuunnella musiikkia, ei paina, ei tuki korvia, kevyet, tuskin huomaa niitten olevan päässä, parasta aaa laatua siihen hommaan, minun mielestä, itse olen käyttänyt vuosikaudet ja tykkään.

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
33   0   0
Reaktiopisteet
21431
Puhelinmalli
S10

andy

Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
16603
Puhelinmalli
S21 Plus

andy

Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
16603
Puhelinmalli
S21 Plus
Näin on. Vie pohjan ihan totaalisesti ylinopeudesta rangaistavuudelle.

Ihan yhtä käsittämätöntä kuin käräjäoikeuden päätös on tuon poliisimiehen aloittama prosessi sakon osalta. Mutta tässähän on nyt ihan selvästi uuden bisnesidean paikka. Joku poliisin valtuuttama taho voisi aloittaa maksullisen ajotaidon arvioimisen ja huippupisteet saaneita ei sitten sakoteta tuollaisista reilun 20 km/h ylinopeuksista?

vodee

Iphone 12 Pro #pitopeli
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
1512
Puhelinmalli
Iphone 12 Pro
Ihmeellistä että sakko on edes lähtenyt, luulisi että olisi ollut ”epäselvä kuva” kollegasta. Maijan pysäyttämänä tuollainen varmaan olisi mennyt suoraan läpi sormien.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8915
Puhelinmalli
Mi max 3, P20 pro
Ihan yhtä käsittämätöntä kuin käräjäoikeuden päätös on tuon poliisimiehen aloittama prosessi sakon osalta. Mutta tässähän on nyt ihan selvästi uuden bisnesidean paikka. Joku poliisin valtuuttama taho voisi aloittaa maksullisen ajotaidon arvioimisen ja huippupisteet saaneita ei sitten sakoteta tuollaisista reilun 20 km/h ylinopeuksista?
Ei muuta kun kaverilta virka pois yleisen oikeustajun nimissä

Anademus

Puhelinkokemusseikkailija
Palaute - 100%
42   0   0
Reaktiopisteet
7550
Puhelinmalli
Joku lippulaiva
Vähän veikkaan myös, että tämä kärjäoikeuden tuomari ja poliisi eivät tavanneet ensimmäistä kertaa oikeudessa. Mutta toivottavasti oikeus voittaa.
Käytännössä tuosta tulee ennakkotapaus jos tuollaisena pysyy, että nopeusrajoituksia ja tieliikennelakia ei tarvitse noudattaa. Sitten vaan käräjöimään jokainen joka on autolla työkseen ajanut ja saa sakot kumottua, siis jos laki on kaikille sama...

Ihan helvetinmoinen moka oikeudelta sen suhteen miten paljon ihmiset luottaa poliisiin jatkossa. Yksityishenkilö-poliisi 6 ja ammatti-imago sekä korruptoimattomuus 0.
Kohta voi tarjota käteistä tassuun naapurin malliin ja sakot vaan häviää tutkasta...

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
20
Puhelinmalli
Jolla
Hyvä että joku ammattilainen tuon koeponnistaa.ja vielä "paras" tapaus, näin pitäisi olla laajemminkin.

Olen yllättynyt jos ei olisi tarkkaan tarkoituksella ajettu pisteeseen, jotta prosessi on saatu alkuun.

Käytännössä tuosta tulee ennakkotapaus jos tuollaisena pysyy, että nopeusrajoituksia ja tieliikennelakia ei tarvitse noudattaa. Sitten vaan käräjöimään jokainen joka on autolla työkseen ajanut ja saa sakot kumottua, siis jos laki on kaikille sama...
Sama kaikille, kaikki samaa nopeutta ajaneet ei ole samanlaisia tapauksia.

Uutisen perusteella aukkoa ollaan tukkimassa.
Ihan helvetinmoinen moka oikeudelta sen suhteen miten paljon ihmiset luottaa poliisiin jatkossa. Yksityishenkilö-poliisi 6 ja ammatti-imago sekä korruptoimattomuus 0.
Kohta voi tarjota käteistä tassuun naapurin malliin ja sakot vaan häviää tutkasta...
No oikeesti nyt.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
15282
Puhelinmalli
iPhone 12 128 gt musta
Eikös tässä muutama päivä sitten kirjoitettu jossain että tuossa on lakiin jäänyt sellainen porsaanreikä, jota tuo poliisimies on sitten käyttänyt hyväkseen. Kyse oli just siitä että jos ajaa sen verran ylinopeutta ettei sitä enää rikemaksulla voi kuitata mutta jos ei kuitenkaan vaaranna liikennettä niin ei ehkä tule mitään seurauksia.

Hibah

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
202
Puhelinmalli
Samsung S10e
Juu ei kyl mene minunkaan oikeustajuun. Vaikka kuinka ois huippuammattilainen, niin ylinopeus on ylinopeus. Hieman haiskahtaa tosiaan hyvävelijärjestelmältä.

Nythän voi alkaa kukin keksimään perusteita, kuinka juuri itse sattuu olemaan keskimääräistä parempi kuski:
  • Olen joskus käynyt radalla ajamassa.
  • Olen ajanut rallia.
  • Ajan yli 40 tkm vuodessa.
  • Kortissa on kirjaimia enemmän kuin 3 kpl.
  • Minulla on todistetusti parempi näkö kuin muilla.
  • Olen nuori ja nopea reagoimaan nopeisiin tilanteisiin.
  • Minulla on vasta viikon vanhat nastarenkaat, jotka kyllä pitää jäälläkin.
  • Minulla on alle 5-vuotias tukeva auto.
Tuosta vaan valitsemaan omansa tai keksimään listalle lisää jatkoa, niin äkkiäkös meistä jokainen on "keskimääräistä parempi". :D

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8915
Puhelinmalli
Mi max 3, P20 pro
Eikös tässä muutama päivä sitten kirjoitettu jossain että tuossa on lakiin jäänyt sellainen porsaanreikä, jota tuo poliisimies on sitten käyttänyt hyväkseen. Kyse oli just siitä että jos ajaa sen verran ylinopeutta ettei sitä enää rikemaksulla voi kuitata mutta jos ei kuitenkaan vaaranna liikennettä niin ei ehkä tule mitään seurauksia.
Ei ole poliisin asia kikkailla lain kanssa vaan nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja maksaa sakot

Anademus

Puhelinkokemusseikkailija
Palaute - 100%
42   0   0
Reaktiopisteet
7550
Puhelinmalli
Joku lippulaiva
Ei ole poliisin asia kikkailla lain kanssa vaan nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja maksaa sakot
Samaa mieltä. Jos poliisimies alkaa kikkailla lakiin jääneillä porsaanreijillä, niin Jotain on pahasti pielessä.

Säälittävää käytöstä kyseiseltä yksilöltä, niin moraalisesti kuin muutenkin.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
20
Puhelinmalli
Jolla
Kansalaisten kannalta olisi parempi että ammattilaiset koeponnistaa lait.

Jos oli vahingossa ajanut, niin siinäkin tapauksessa.

Top Bottom