Mä oon tätä kans ihmetellyt, kun kuitenkin uusillakin autoilla, missä oletettavasti on handsfree jo soittimessa tätä harrastellaan. Eikö sitä Bluetoothia voi pitää jatkuvasti päällä varsinkin näin Koronavilkun aikana. Ei ole vielä yhtään autosoitinta tullut vastaan, mikä ei osaa käynnistäessä automaattisesti yhdistää.
Ei ole vielä yhtään autosoitinta tullut vastaan, missä äänenlaatu (erityisesti mikrofoni) olisi yhtä hyvä, kun puhelinta korvalla pitäessä. Joillakin kuskeilla voi myös olla enemmän normaalia ajaa matkustajat kyydissä, kuin yksikseen, jolloin ehkä haluaa pitää omat puhelunsa yksityisinä.
Noh, itsekään en kyllä puhelinta korvalle nosta ihan kevyin perustein. Edes sillä bluetoothilla en aina ajaessani vastaa puhelimeen, vaikka se käynnistäessä automaattisesti aina yhdistyykin.
Puhelimen käyttötapoja on siis monia ja itse en kyl osaa pitää kovin vakavana rikkeenä puhelimen korvalla pitämistä, kun kerran johdollista kiinteää luuriakin saa korvalla pitää. Ylipäätään se puheluun keskittyminen jo bluetoothillakin vie huomiota pois esim. peilien, nopeusmittarin tai turvavälin seuraamisesta. Vaarallisempaa se on sitä kännykän näyttöä näpelöidä, kuin pitää kännykkää korvalla.
mihinkäs sitä bluetoothia tarvitsee, kun ei ole älypuhelintakaan.
Eiköhän about kaikissa karvalakkipuhelimissakin ole jo bluetooth vakiona. Mutta sen parittaminen auton kanssa voikin olla tekemätön paikka niille ikäihmisille.