1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lihaskunto, voimistelu ja treeniketju.

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Qwertyi, 9/9/13.

  1. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25624
    Tykkäykset:
    4677
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Oliko täällä jo foorumin bodarit keskustellu? Jos ei nii alotetaan uutta ketjua.

    Itse en nyt hae opastusta raudan nostoon vaan tarkoitus olisi saada vähän vinkkiä lihasryhmien ns. rentouttavaan jumppaan ja venyttelyyn.

    Itsellä ongelma-alueet on rinta ja ristiselkä.

    Tarkoitus olisi saada purettua jännitystä lihaksista. Fysiohan auttaisi paljon, mutta jos kotosalla voisi jo jotain ohjelmaa aloitella niin kuulolla ollaan vinkkien suhteen.
     
  2. nico...

    nico... Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/10/03
    Viestit:
    5795
    Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
  3. Kaljamaha

    Kaljamaha Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    28/3/07
    Viestit:
    7575
    Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Itse laittanu tuhansia euroja fysioihin ja oman kokemukseni pohjalta fysiot on pidemmässä juoksussa täyttä BS:aa.

    Työterveyden kautta aikanaan saanu nipun "jumppa"ohjeita, joilla paikat aukeaa ja saa jännitystä loivennettua haluamissaan paikoissa. Mutta niitä en uskalla laittaa tänne julkisesti, joten jouduin turvautumaan kuukkeliin ja sieltä pikaisesti löytyi mm. http://www.selkaliitto.fi/jumppaohjeita
     
    1 henkilö tykkää tästä
  4. zipa

    zipa Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    29/7/10
    Viestit:
    2795
    Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Onkos foorumilla ninjoja? Tekisi mieli aloittaa jokin budo/kamppailu/ip-laji. Jos täällä pyörii alan harrastajia, niin kehukaa omaa tai naapuriseuran lajia. Jotain suht monipuolista lajia, pystyä ja mattoa sekä plussaa jos voi harrastajapohjalta myös otella. Mitään veteraanisarjojen kilpauraa tässä ei olla enää luomassa joten vapaamuotoisempikin ottelu käy.
     
  5. Kaljamaha

    Kaljamaha Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    28/3/07
    Viestit:
    7575
    Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Kookkeli on kova sana. Mutta harmittaa ettei JJ ole seurassamme, hän olisi voinut aloittaa sinulle ihan 1 to 1 opetusta
     
    veikko tykkää tästä.
  6. zipa

    zipa Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    29/7/10
    Viestit:
    2795
    Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Joo no, en ollut ajatellut mitään farkut jalassa treenattavaa lajia, vaikka kelpo sensei tuo dzeidzei siinä toki olisikin ollut.
     
  7. cinse

    cinse Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/7/12
    Viestit:
    8612
    Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Taekwondo tai jujutsu. Niitä suosittelisin itte :)
     
  8. Unnoticed

    Unnoticed Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    15/6/09
    Viestit:
    2208
    Tykkäykset:
    927
    Puhelinmalli:
    Oppo Find 7
    Täältä kans ääni taekwondolle, parin treenikuukauden jälkeen jo kummasti jalka nousee ihan uusiin korkeuksiin.
     
  9. zipa

    zipa Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    29/7/10
    Viestit:
    2795
    Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Jujua olen miettinyt, taekwondosta vähän sellainen mielikuva että viuhdotaan 600 erilaista potkua pistetyynyihin ja varotaan koskemasta kaveriin ettei vaan satu... :) Mielikuva on kohtalaisen suurella varmuudella väärä, pitäisi varmaan käydä jossain vähän katselemassa treenejä.

    E: Taekwondosta taitaa puuttua tuo matossa nujuaminen kokonaan?
     
    Viimeksi muokattu: 21/11/14
  10. arvola

    arvola Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    3/9/03
    Viestit:
    1427
    Tykkäykset:
    660
    Puhelinmalli:
    P9 Plus
    Pitäisi aloittaa taas tuo kuntoilu ja mikäli haluan säilyttää avioliittoni on ainoa vaihtoehto taitaa olla lähteä salille heti aamusta.

    Onko taällä muita klo 6 raudannostajia? Kertokaas vinkkejä mm. siitä miten syödään ennen urakkaa vai mennäänkö pelkällä vedellä?
     
  11. RahkaReisi_RR

    RahkaReisi_RR Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    5/6/08
    Viestit:
    1194
    Tykkäykset:
    239
    Puhelinmalli:
    iphone 6S
    Kannattaa jotain syödä alle, muttei mitään tuhtia buffet aamiaista. Riippu niin paljon ihmisestä. Joskus itse mennyt että tempassu tuopin vettä, syö sitten salin jälkeen. Silloin sitä energiaa tarvitsee joka tapauksessa. Pelkkä palautusjuoma ei riitä.
    Jos sä heti herättyä olet menossa niin kokeilisin ilman ruokaa.
     
  12. arvola

    arvola Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    3/9/03
    Viestit:
    1427
    Tykkäykset:
    660
    Puhelinmalli:
    P9 Plus
    Varmaan joku 30 min heräämisestä olisi tarkoitus olla pelipaikalla. Ajattelin jotain purkki jogurttia, jolla pitäisi verensokerit kohdillaan ja luonnollisesti se tuoppi vetää.
     
    RahkaReisi_RR tykkää tästä.
  13. RahkaReisi_RR

    RahkaReisi_RR Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    5/6/08
    Viestit:
    1194
    Tykkäykset:
    239
    Puhelinmalli:
    iphone 6S
    Kokeile!
    Jos tuntuu tahmeelta niin seuraavalle kerralle jotain suolasta vähän, esim välipala patukka tms.
    Herättele kroppa esim spinning pyörällä,crosstrainerilla tai soutulaitteella.
     
  14. arvola

    arvola Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    3/9/03
    Viestit:
    1427
    Tykkäykset:
    660
    Puhelinmalli:
    P9 Plus
    Jep, soudulla olen aina aloittanut hommat.
     
    RahkaReisi_RR tykkää tästä.
  15. RahkaReisi_RR

    RahkaReisi_RR Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    5/6/08
    Viestit:
    1194
    Tykkäykset:
    239
    Puhelinmalli:
    iphone 6S
    Jalkapäivinä pyörä, muutoin ct tai soutu
     
  16. Kontrolli Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/9/12
    Viestit:
    901
    Tykkäykset:
    177
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s + Iphone SE
    Tulee aika paljon aamuisin treenattua. En lähes koskaan syö aamiaista, johtuu varmaan siitä että syön illalla aika myöhään joten tankit on aika hyvin täynnä. Jos on raskaampi treeni, niin ne vetelen suosiolla iltapäivällä/illalla. Mutta perusjumpat tykkään tehdä aamuisin. Tulee myös paljon sulan aikaan juostua aamuisin, kroppa herää kyllä tehokkaasti ja päivä lähtee hyvin käyntiin. Taitaa olla ikuinen kiistan aihe noi aamuaerobiset, onko niistä enemmän hyötyä rasvanpolton kannalta tyhjällä vatsalla vai ei, mutta itselle toi sopii
     

Jaa tämä viestiketju