1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

LG Optimus 2X ongelmat

Keskustelu osiossa 'LG', aloittaja Staga, 28/6/11.

1. Staga

Tykkäykset:
    0
    Tuli sitten Saunalahdelta viallisena toimitettu luuri vietyä huoltoon (1.5vkoa odotusta...); luuri tuntui toimivan ihan normaalisti mutta oltuaan pidemään käyttämättä (latauksessa tai muuten vain) luuri vain lopettaa toimimisen: ei voi soittaa eikä vastaanotaa puheluita tai lähettää tai vastaanotaa tekstiviestejä.
    Puhelin "heräsi" toimintaan käyttämällä sitä lentokonemoodissa ja takaisin, ei taida kuitenkaan olla ihan normaalia toimintaa luurilta.
    Onkos tuossa mallissa ollut enemmänkin moisia ongelmia vai osuiko mulle maanantaikappale?

Ja Elisa/Saunalahti: toi oli kolmas kytky ja itse olen ollut asiakkaana Radiolinjan ajoista lähtien, lienee tullut aika alkaa miettiä vaihtoehtoja.

2. Mox

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5, Lumia 735
    Muistaakseni tuo ongelma ei rajaudu yksinään LG Optimus 2X -malliin, vaan sitä on ollut myös muidenkin valmistajien Android-mallistossa. Ei kuitenkaan järjestelmällisesti, vaan tuntuu olevan rajatun joukon ongelma.

Oma 2X oli maanantaimallia, nyt lopulta SCF-huolto on luurin saanut, ja parin viikon päästä toivottavasti saan toimivana takaisin. Omista ongelmistani voit lukea tuosta 2X "perusketjusta", mutta jatkankin ko. aiheen keskustelua tietenkin tässä ketjussa.

3. Staga

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tuota ennen ollut Samsung Galaxy ja Google Nexus One eikä niissä ollut moista ongelmaa...

Kohtuulliseksi huoltoajaksi katsotaan Kuluttajaviraston mukaan kaksi viikkoa; tämän jälkeen aletaan puhumaan hyvityksestä hinnan tai korvaavan laitteen muodossa tai pidempään kestäessä sopimuksen purun muodossa, jos eivät toimita tuossa ajassa niin yhteyttä vaan suoraan Kuluttajavirastoon.

4. Sumuu

Tykkäykset:
    0
    "viat" korjaantuu asentamalla Cyanogen modin..

5. Capo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    88
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5 Compact black
    Tuolla on heikko ruveta vielä mitään vaatimaan, tai ainakaan turha odottaa liikoja...
    Tarkalleen Kuluttajaviraston sivuilla lukee:
    Nuo kännyköiden huoltoajat on perinteisesti ollut sen 2-4vk, huono tuossa on alkaa nyrkkiä takomaan pöytään ja kiukuttelemaan. Vaikka kokemuksesta tiedän, että kärsivällisyys laskee exponentiaalisesti, sen jälkeen kun huolto alkaa venyä yli tuon maagisen 2vk.

6. Staga

Tykkäykset:
    0
    No sitten vaan pitää alkaa poikkeilemaan Saunalahden myymälässä tivaamaan kovaan ääneen milloin he ajattelivat sen ostamani puhelimen toimittaa... eiköhän sitä aina muutama asiakas poistu seuraavaan liikkeeseen :)

7. Mox

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5, Lumia 735
    Vk.comikin sanoo, että kohtuullinen takuuhuolto/huolto on NOIN 15 arkipäivää. Mutta kyllä reklamaatioketjua rupean jatkamaan heidän kanssaan, jos kolme viikkoa rupeaa kestämään. SCF kyllä lupaili, että riippuen huollon sisällöstä, niin 1-2 viikkoa. Toivottavasti oikeasti vaihtavat jotain komponentteja, mitään firmware+reset x 3 en hyväksy (sitä kun tuli jo itsekin kokeiltua). SCF on huoltanut LG:n luureja vasta vuoden alusta, joten saa nähdä mitä tapahtuu.

8. Capo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    88
    Puhelinmalli:
    Kaverin Motorola Defy kävi juuri tasan 3vk huollossa Verkkokaupan kautta Ruotsissa asti... ylläri..

9. Mox

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5, Lumia 735
    Oma on nyt tilassa "Odottaa varaosaa", toivottavasti ei tule kaukaa :) Aika nopeaa toimintaa tähän mennessä, kun Tampeella kuitattu maantaina iltapäivällä, ja eilen Salossa on jo varaosa tilattu.

10. kippo76

kippo76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    161
    Itse sain tarpeekseni laitteen vioista ja sain kaupanpurun SUUREN tappelun seurauksena gigantissa. Sanoin että ennen en liikkeestä lähde kun rahat on kourassa 1,5h siä väänsin. Puhelin oli ollut minulla 2kk josta 3,5vk huollossa. Muuten olis ollut ok mutta softa kustu täysin. Oli tasan viimeinen LG luuri meikäläisellä.

11. Capo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    88
    Puhelinmalli:
    Miten musta tässä on jotenkin ristiriita, jos Android softa on kustu, niin se on LG:n vika :D

12. kippo76

kippo76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    161
    No kenenkäs vika se on jos LG pilaa omilla säädöillään täysin toimivan softan. Se oli jopa huonompi kun Symbian 3 :) Sanoivat itse sähköpostissa että LG ei tällä hetkellä pysty tarjoamaan toimivaan versiota puhelimeen.

13. make200

Tykkäykset:
    3
    Minä sain elisa shopitissa aika helposti kaupan purun toki puhelin oli minulla 1vk ja 6vk huollossa.
    Puhelimesta pidin kovasti mutta kun sillä ei voinut soittaa

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

14. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Tuntuu monia hämävään toi Android käyttiksenä. Suurin osa valmistajista kun käyttää sen päällä omia customoituja kikkareitaan, niin se android ei ole sama kaikissa puhelimissa. Jos haluaa puhtaan ja toimivimman Android kokemuksen, kannattaa hankkia jokin Nexus puhelin. Android ei ole kustu, mutta jotkin valmistajat kusevat sen itse tekemillään muutoksillaan.

15. Staga

Tykkäykset:
    0
    Niinpä, edellinen oli Nexus One ja ihan loistava, tuli vaan rikottua se fyysisesti... :/

16. Staga

Tykkäykset:
    0
    Eilen tuli luuru huollosta, tänäaamuna taas kaikki OK paitsi ettei luurilla voinut soittaa ennen buuttaamista. Olivat kuitenkin huollossa vaihtaneet emolevyn joten kai se uusikin sitten on viallinen...
    No ei mitään, takaisin huoltoon, kai luurin voi odottaa toimivan ilman buuttaamista?

17. Mox

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5, Lumia 735
    Omakin pitäisi tänään palata huollosta, ja mielenkiinnolla odottelen huoltoselostetta. Kaksi päivää se odotteli varaosaa, lieneekö emolevy siihenkin vaihdettu.
    Eilen on kuulemma julkaistu virallinen 10c firmis, joten se ainakin kannattaa asentaa jollei jo ole, ja sitten taas huoltoon jos boottailua vaatii hard resetin jälkeenkin.

18. Staga

Tykkäykset:
    0
    Mulle oli ilmestynyt varmuuskopiointisofta valikkoon eli oli kai ton uuden piirikortin mukana oli tullut myös uusi firmware mutta kuten sanottua samalla lailla se hukkasi kentän.

19. kippo76

kippo76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    161
    Se varmuuskopiointi softa tuli jo 2kk sitten päivityksessä kun vielä omistin kyseisen puhelimen.

20. Mox

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5, Lumia 735
    Uusi piirilevy oli vaihdettu munkin luuriin. Eka lataus ilman boottia, jee. Mms viestit ei toimi, vaikka ekat kolme päivää toimi normaalisti. 10c firmis ei ollut valmiina,mutta päivitin heti wlanin kautta. Yön jälkeen varmaan nähdään onko ongelmat korjaantunut jumien jne suhteen, ei ne ennen huoltookaan heti resetin jälkeen tullut.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Tagit:

Jaa tämä viestiketju