1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

LG Nexus 5X hankinta, onko malli jo vanha?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Helmio, 27/9/16.

1. Helmio

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 800
    Kukkaroni ja minä olemme päätymässä LG Nexus 5x:n hankintaan. Puhelin tuntuu arviointeja luettuani olevan käyttööni sopiva, mutta ennen kaikkea ymmärsin aiemmasta viestiketjusta, että tähän puhelimeen olisi mahdollista saada päivityksiä pitkänkin aikaa. Voisiko joku viitseliäs ja asiasta tietävä vielä avata tätä asiaa minulle? Haluaisin pitkäikäisen puhelimen.

Lisäksi mietityttää se, että tämä puhelin on tullut markkinoille jo melkein vuosi sitten. Onko malli auttamattomasti vanha? Vieläkö tällainen kannattaa ostaa?

2. toivis85

toivis85 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    326
    Puhelinmalli:
    Huawei P9+
    Onhan toi vielä hyvä puhelin, eli jos tuntuu/kuullostaa hyvältä, ei muuta kuin hankintaan vaan, varsinkin kun hinta on kohdillaan.
    Puhelin kuuluu Googlen Nexus sarjaan, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että siinä on puhdas Android-versio ilman valmistajan muokkauksia. Nexus puhelimet saa aina uusimman Android-version ensimmäisenä ja saa päivityksiä pidempään kuin muut Android puhelimet.

3. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelin on varmasti hyvä ja toimii monta vuotta todennäköisesti. Itselläni on käytössä edelleen vuonna 2013 julkaistu Nexus 5, ja edelleen toimii moitteetta, joskaan siihen ei enää tuoreinta Android 7.0-versiota tule virallisia polkuja pitkin.

Jos Android-versiopäivitykset virallisia polkuja pitkin ovat sinulle todella tärkeitä, en välttämättä tuota uskaltaisi suositella. Mikäli Google noudattaa tuonkin kohdalla tavanomaista politiikkaansa, se saa ensi vuonna vielä ison Android-päivityksen, mutta se on sitten viimeinen iso päivitys. Jotain tietoturvapäivityksiä tulee varmaankin sen jälkeenkin.

Toki niitä Androideja voi päivittää ikuisuuksiin asti itse, vaikka virallista tukea ei enää olisikaan, mutta se vaatii jonkin verran paneutumista asiaan, että onnistuu.

Jaa tämä viestiketju