1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

LG KU380, Acer Extensa 5220 ja blue tooth adapteri-ongelma

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja pijo, 27/11/09.

1. pijo

Tykkäykset:
    0
    Hankinpa tuollaisen adapterin, koska KU380:aan on näköjään mahdotonta saada mistään datakaapelia. Ja sitten itse ongelma: läppäri löytää puhelimen ja päinvastoin, mutta kumpikaan ei hyväksy salasanaa. Kuvittelin, että tuon salasanan voi kehittää itse, mutta ilmeisesti ei näin ole. Kuitenkaan minkään vehkeen mukana ei ole tullut mitään salasanaa. Vinkkejä epätoivoiselle??

2. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Salasanaksi oletko kokeillut 0000? Mikäs bluetooth palikka on kyseessä?

3. pijo

Tykkäykset:
    0
    No, ei

tullut mieleen mitään noin yksinkertaista. Testaan. Palikka on joku Bluetooth USB Dongle, jonka pitäisi tukea Vistaa, joka minulla ikävä kyllä on.

4. pijo

Tykkäykset:
    0
    Ei pelitä 0000-salasanakaan. Voih.

5. pijo

Tykkäykset:
    0
    Up. Onko kenelläkään mitään havaintoa tästä salasanaongelmasta?

6. pijo

Tykkäykset:
    0
    Haista vittu Sonera

Näköjään kysymys on siitä, että puhelin on Soneran kanta-asiakkailleen lahjoittamista lahjuspuhelimista (valmistus lopetettu). Tee uusi sopimus, niin saat tällaisen "hienon" halofoonin.

Miinuspuolet ovat, että puhelimeen ei saa sähköpostia, datakaapelia eikä se keskustele bluetooth-tikun kanssa. Todellinen 3G.

Testasin tikkua pojan kovan rahan nokialaisella ja eipä tullut mitään salasanakyselyjä, vaan homma pelitti heti.

Olen ollut Soneran kanta-asiakas viimeiset 15 vuotta ja mulla on viisi liittymää. Huomenna ei ole. Vaihdan operaattoria.

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ei bluetoothin toimivuuden pitäisi olla mitenkään sidoksissa Soneraan tai kytkypuhelimiin. Joko kyseisessä yksilössä on jokin toimintahäiriö tai sitten se ei tue sopivaa tiedonsiirtoprofiilia millä saataisiin yhteys tietokoneeseen. Bluetooth-salasana voi olla ennalta määritelty tai sen voi keksiä itse. Oletko katsonut puhelimen ohjekirjasta mistä siellä sanotaan bluetoothin ominaisuuksista? En ainakaan ole kuullut että suomalaiset operaattorit olisivat tehneet suuressa maailmassa nähtyjä "rampoja" operaattorisoftia.

8. pijo

Tykkäykset:
    0
    Olen, ja ohjeissa sanotaan, että salasanan voi keksiä itse, niin kuin oletinkin. Mikään salasana ei vaan kelpaa. Pojan puhelimeen ei edes kysynyt mitään salasanoja.

9. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Minkähän merkkinen se Bluetooth-adapteri on ja mitä sen ohjekirja kertoo oletus salasanaksi?

10. Qwertyi

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    3G:n kanssa tässä oli tekemistä mitä?

Hienoa. LG:n valmistama laite ei toimi niinkuin haluat niin Soneralle haistatat vitut. Kannattaisiko kurkata peiliin ja miettiä missä vika on. Peilistä ei varmasti Sonera näy.

11. pijo

Tykkäykset:
    0
    No sainpa romun toimimaan. Tungin vain samaa itse keksimääni salasanaa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

Sain herjoja, kuten:
    - salasana on väärä
    - unknown error
    - puhelimesi on rikki, ota yhteys valmistajaan
    - jnejne.

En välittänyt näistä, vaan jatkoin salasanan syöttämistä ja katso, yhtäkkiä he löysivät toisensa.

Verkkokauppa.comista saa näköjään erikseen tilaamalla myös kaapeleita tohon vehkeeseen. Varastossa ei siis niitä ole, joten en tiedä, kuinka kauan toimitus kestää.

Ja mitä tulee Soneraan, niin katsoisin, että jos he noita puhelimia jakelevat, niin heillä on myös vastuu niiden toimivuudesta. Jakasivat nokialaisia.

12. Qwertyi

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Niin. Eipähän ole pienintäkään mahdollisuutta että vika olisi bluetooth-sovittimessa, Vistassa tai jopa tietokoneessa. LG:n valmistama puhelin ja tuomiolle Sonera. Jeps jeps.

Jaa tämä viestiketju