1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

LG ja kaupan purkaminen?

Keskustelu osiossa 'LG', aloittaja reilureiska, 29/6/15.

  1. reilureiska

    reilureiska

    Liittynyt:
    23/7/14
    Viestit:
    29
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade Vec 4G
    Ystäväni osti kesäkuun alussa LG leon merkkisen uuden puhelimen expertiltä. Siinä on myös uudempi android 5.0 käyttöjärjestelmä. Puhelin ei ole ollut vielä kovinkaan kauaa ainakaan suomen markkinoilla?

    Hän otti puhelimen käyttöön samana päivänä ja hyvin tuntui toimivan. Yön yli ollessa latauksessa aamulla puhelin ei reagoinut mitenkään. Akun ottamalla irti puhelimen sai taas toimimaan. Ajatteli että oli vain sattumalta kaatunut. Jatkoi käyttämistä mutta taas sama juttu kun ei oltu käytetty niin oli kaatunut. Kokeili myös vaihtaa eri asetuksia jos vaikka joku näytönsäästäjä tai virransäästäjä yms jotenkin kaataisi puhelimen kun on uusi android järjestelmä.... ei auttanut.

    Mutta sitten alkoi tämä kaatuilu olemaan enemmänkin sääntö kuin poikkeus. 1-3 päivän välein puhelin kaatuu nimenomaan silloin kun sitä ei käytetä, joka tekee asian nimenomaan kummalliseksi kun yleensä pikemminkin luulisi rasituksen alla kaatuilevan? Menee aina niin jumiin ettei mikään näppäin reagoi, herätyskello ei toimi ja kukaan ei pysty soittamaan puhelimeen eli täysin jumissa. Edes hätäresetointi ei toimi näppäimillä jonka mainostetaan AINA toimivan. Vain akun ottamalla irti puhelimen saa taas eloon.

    Expertille ja myyjän kanssa juttelua. Myyjä jotenkin resetoi puhelimen ja sanoi että usein auttaa.... ei auttanut. Seuraavaksi sitten lähetettiin huoltoon ja siellä tehtiin vain tehdasasennusten palautus.... Puhelimen takaisin saatua HETI seuraavana aamuna (yön jälkeen) oli taas jumissa.

    Expertiltä myyjä antoi LG tuen numeron ja kehoitti olemaan sinne yhteydessä. Soitto LG tukeen ja olivat vain sitä mieltä että pitää taas lähettää huoltoon... eikä keskustelua muuten kaupan purkamisesta tunnu syntyvän.

    Alkaa ystävälläni olemaan todella hermot kireällä kun UUSI PUHELIN, jossa on todella häiritsevä vika eikä toista samanlaista puhelintakaan tunnuta annettavan tilalle vaan pitäisi lähetää huoltoon vain.

    Puhelin on nyt noin kuukauden vanha ja ystävälläni todellakin hermot kireällä tapauksen takia. On myös yritetty googlettaa LG leon ongelmista mutta vastaavaa vikaa ei ole netin perusteella löytynyt, joten ei ole ilmeisesti tyyppivika.

    Miten tästä eteenpäin? Pitääkö vain sinnikkäästi lähettää AINA puhelin huoltoon kunnes LG päässä hermo pettää kun oletettavasti laskua heille tulee? Voiko kuluttajalle tulla laskua TOISTUVASTA huoltoon lähettämisestä vaikka takuu on voimassa jos todistettavaa vikaa ei heidän mielestään löydy? Siis kymmeniä kertoja takuuajan puitteissa? Miten kaupan saa oikein purettua jos vika ei tule heti huollossa ilmi? Pitääkö ottaa johonkin kuluttajaviranomaiseen yhteyttä ja hesariin tehden tästä suurempi juttu että apua ei saa vaikka puhelin on UUDESTA SAAKKA susi? Mitä tavallinen kuluttaja voi asialle tehdä jos expert eikä LG maahantuoja suostu ottamaan vastuuta rikkinäisestä puhelimesta jossa on kuitenkin takuuta reilusti jäljellä?

    Tekniset tiedot puhelimesta:

    LG Leon 4G 8GB Gold älypuhelin - Expert.fi
     
  2. akselic

    akselic TicTac - vain yksi puhelin!

    Liittynyt:
    13/11/11
    Viestit:
    5760
    Tykkäykset:
    4444
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    2-3 huoltokeikan jälkeen voi ruveta puhumaan myyjän kanssa kaupan purkamisesta. Jos eivät suostu niin sitten kuluttaja-asiamiehen pakeille ja kauppa purkuun sitä kautta. Lain mukaan myyjällä on oikeus korjata tai vaihtaa viallinen tuote uuteen mutta jos korjauksessa kestää kohtuuttoman pitkään, niin kauppa voidaan purkaa.

    Edit: Ja siis nimenomaan myyjän eli tässä tapauksessa Expertin kanssa tuo prosessi. LG tuskin ottaa tästä vastuuta ja Suomessa toimiessaan Expert on Suomen kuluttajalakien piirissä.
     
    Kaljamaha tykkää tästä.
  3. reilureiska

    reilureiska

    Liittynyt:
    23/7/14
    Viestit:
    29
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade Vec 4G
    Puhelin tuli noin viikon päästä huollosta perjantaina. Olivat laittaneet siihen jonkun softan päivityksen. Su aamuna vielä herätyskello toimi, mutta 15min päästä herätyskellon sulkemisen jälkeen meni taas tilttiin kun jälleen kerran puhelinta ei käytetty. Tällä kertaa ystäväni meni liikkeeseen jo puhelin tiltissä, mutta eipä expertin myyjää paljoa tuntunut kiinnostavan kun aika nopeasti vain irroitti akun ja laittoi takaisin. Ideana oli alunperin toteennäyttää että se on sitten todellakin tiltissä eikä mikään muu auta kuin akun irroittaminen siltä varalta ettei kenties myyjä/huolto usko.

    Meni taas huoltoon, mutta tällä kertaa myyjä laittoi myös maininnan että todennäköisesti puhelin on ollut jo sökö uudesta saakka. Ei kuulemma ole vastaavasta puhelimesta tullut valituksia liikkeeseen eikä myöskään netistä ole löytynyt (satoja) kirjoitteluita että puhelin olisi susi kun jälleen kerran koitettiin ettiä.

    Tää on todella kurja tapaus kun ostaa UUDEN puhelimen ja saa sitten juosta sen toimimattomuuden takia useampaan kertaan eikä vikaa löydy tai kenties ei kunnolla edes tutkita (uskota) kun akun irroittamisen jälkeen taas toimii hyvin.
     
  4. Xenonit Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    10014
    Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    En ymmärrä mikseivät voi antaa uutta paketista ja myydä huollon jälkeen sinun luuria seuraavalle Gigantin tyylillä ?
    Surkeaa palvelua, todella.
     
  5. Nightuser

    Nightuser Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    31/8/14
    Viestit:
    7675
    Tykkäykset:
    2131
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Ja tästä ilmeisesti on tietoa että jälleenmyyvät huollettuja puhelimia?
     
  6. Infra

    Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    21339
    Tykkäykset:
    6619
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Ne oikeasti huolletut luurit menee sinne niiden nettisivujen outlettiin
     
  7. Kaatuilija

    Liittynyt:
    11/8/13
    Viestit:
    80
    Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto X Play
    Lainaanpa ketjua hiukan. Oma LG G2 on mikrofooniongelmien takia kolmatta kertaa saman vian takia huollossa. Itselläni oli suunnitelmissa purkaa kauppa tämän kerran jälkeen, jos ei vieläkään toimi, mutta huollon seurantaan ilmestyi tänään tämmöineen:

    3rd time from the same fault. RMA

    Mobylifellä eli entisellä Optima Servicellä huollossa. Onko tietoa, mitä tuo tarkoittaa? Onko tuo nyt sitten kaupan purkamisen suositus, uuden laitteen vaihto, vai lähtikö peräti pidemmälle huoltoon?
     
  8. Infra

    Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    21339
    Tykkäykset:
    6619
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Saat uuden luurin huollosta
     
  9. Kaatuilija

    Liittynyt:
    11/8/13
    Viestit:
    80
    Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto X Play
    Kysäisin vielä huollosta ja näin on :)
    Kuulemma ensin menee kännykkä LG:lle ja sieltä tulee "hyvityspuhelin" liikkeeseen. Ilmeisesti sama puhelin tulee kuin tämä huollossa ollutkin.
     
  10. Infra

    Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    21339
    Tykkäykset:
    6619
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Juu ei sieltä mitään eri mallia tule ellei satu malli jonka valmistus lopetettu kokonaan
     
  11. Kaatuilija

    Liittynyt:
    11/8/13
    Viestit:
    80
    Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto X Play
    Jaahas, uuden G2 puhelimen sijaan sainkin rahat takaisin :)

    Hyvä näin, ostin tilalle Sony Xperia Z3C:n.
     
    Infra and Qwertyi like this.
  12. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25699
    Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Hyvä valinta. :)
     
    Kaatuilija tykkää tästä.
  13. reilureiska

    reilureiska

    Liittynyt:
    23/7/14
    Viestit:
    29
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade Vec 4G
    Tuli puhelin huollosta. Tällä kertaa minäkin ystäväni mukana puhelinta hakemassa. Kysyttiin vielä myyjältä mitä puhelimelle on tällä kertaa tehty. Luki lapusta ettei löytynyt vikaa eikä lg vastaa kolmansien osapuolien ohjelmistoista... toisinsanoen sille ei tehty siis oikeasti mitään (koska huollossa eivät ilmeisesti mitään vikaa löytäneet tai edes viitsineet tarkemmin tutkia). Pyydettiin vastaavaa puhelinta tilalle tai kaupan purkua. Sitten myyjä hälytti osastopäällikkö paikalle, koska prosessi vaatii korkeamman tahon siunauksen. Osastopäällikkö kuunteli pitkän rimpsun tapahtumaketjusta ja oli vielä sitä mieltä kenties joku oma asennettu ohjelma kaataa puhelinta. Kävi itsekkin vielä läpi asennetut ohjelmat eikä mitään kommentoinut että siellä olisi jotain epäillyttävää asennettu. Kuitenkin samat tunnetut ohjelmat (joita ei edes ole montaa) toimivat ihan hyvin aikaisemmassa huawei puhelissa. Ainut ero tietysti että vanhemmassa puhelimessa on 4.x android ja tilttailevassa lg leon on sitten 5.x android eli teoriassa EHKÄ eivät ole täysin yhteensopivia vaikka varmaan "vanhempien" ohjelmien pitäisi toimia kyllä uudemmassa androidissa? Antoi ymmärtää ettei myöskään neljättä kertaa puhelinta voi lähettää huoltoon samasta viasta. Lopulta osastopäällikkö hieman nihkeästi varmaan ärsyyntyneenä meidän mielipahan säestämän "urputuksen" jälkeen antoi uuden samanlaisen lg leon tilalle. Nyt toinen päivä toiminut uusi puhelin tilttailematta... samat tutut ohjelmat edelleen sisällä, jotka ovat tunnettuja ja ladattu google play kautta (ei mistään hämärästä paikasta). Kumpikaan myyjistä ei myöskään ollut kuullut palautetta asiakkailta että lg leonin kanssa olisi ollut ongelmia.

    Uuden puhelimen koekäyttö vielä jatkuu, mutta toistaiseksi vaikuttaa siltä että eka lg leon oli vain yksinkertaisesti piilovikainen. 2 päivää nyt ilman tilttailuja

    ... mutta paha tilanne on kyllä asiakkaan kannalta jos osastopäällikkö olisi päättänyt olla tiukkana huoltoraporttiin vedoten ja väittää rehellisesti tai valheellisesti (tappioiden välttäminen) että joku oma (tunnettu) ohjelma vain kaataa puhelimen eikä mitään olisi saanut tilalle. Meidän onneksi päätti sitten uskoa asiakasta, joten oltiin kiitollisia kuitenkin että saatiin uusi samanlainen puhelin tilalle. :)
     
  14. akselic

    akselic TicTac - vain yksi puhelin!

    Liittynyt:
    13/11/11
    Viestit:
    5760
    Tykkäykset:
    4444
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Kyllähän ne yrittää mahdollisimman pitkään ettei tarvitse ottaa omalle kontolle viallista laitetta. Jos liikaa änkyttävät niin kuluttaja-asiamieheltä voi pyytää apua tilanteeseen ja joskus pelkästään tuon asiamiehen mainitseminen lopettaa sen vääntämisen.
     
  15. reilureiska

    reilureiska

    Liittynyt:
    23/7/14
    Viestit:
    29
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade Vec 4G
    Nyt lg leon puhelinta käytetty reilu viikko ja tulos: Ei yhtään kertaa ole tiltannut. Ensimmäinen puhelin oli siis rikki (piilovikainen) jo uudesta saakka. Onneksi ystäväni voi unohtaa tämän ikävän tapauksen nyt ja hienoa että osastopäällikkö kuitenkin antoi uuden puhelimen. :)
     
  16. Jarjar

    Jarjar

    Liittynyt:
    31/7/14
    Viestit:
    4
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    LG G3
    Ostin itse vuosi sitten Lg G3 puhelimen. Siinä oli alusta alkaen tavallista suuremmaksi epäilemäni virrankulutus ja omituinen virrankäyttöprofiili. Noin kuukausi sitten se buuttasi kesken käytön, jonka jälkeen se kaatuili, joutui buuttilooppeihin ja jumiutui. Puhelinta yritettiin korjata kahdesti, ja kolmannella kerralla se palautui maahantuojalle, ja saa uuden/vastaavan/samanhintaisen tilalle.
     
  17. Metronomi

    Liittynyt:
    15/8/15
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    LG Leon


    Itse ostin juuri LG Leonin heinäkuun puolivälissä ja lähes alusta saakka on jumittanut ihan täydellisesti niin että edes virtanappi ei toimi. Puhelin soi kyllä useimmiten jos joku soittaa mutten pysty vastaamaan. Näyttö on aivan jumissa eikä mitään pysty tekemään. Periaatteessa samat ongelmat kuin ystävälläsi. Ärsyttää ihan hirveästi, vasta ostettu puhelin täälläkin. Ja Expertiltä myös. Huollossa ei ole vielä käynyt, mutten sitä kauhean optimistisena sinne ole lähettämässä.. pitää nyt katsoa mitä myyjä sanoo.
     

Jaa tämä viestiketju