1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

LG G4 ja bootloop-tila

Keskustelu osiossa 'LG', aloittaja SatuS, 4/12/16.

1. SatuS

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Takuunalainen LG meni yllättäen bootloop-tilaan. Puhelin alkoi kuumenemaan eikä käynnistynyt enää, ainoastaan LG:n logo vilkkuu näytössä. No, netistä löytyi paljon tietoa että ko. puhelinmallissa on vastaavaa ongelmaa ja paljon ! Vielä kun oman puhelimen valmistenumero alkaa numeroilla 506 ... niin ongelma oli aika selvä. Ei muuta kuin Elisashoppiin jossa myönnettiin että kyseessä yleinen ongelma, ko.liikkeeseen oli palautettu useita LG G4-puhelimia ja kaikissa sama ongelma. Noh, puhelin lähti Mobylinen huoltoon ... eilen sitten pamahti huoltoliikkeestä teksatari että puhelin on kastunut (??? [​IMG]) ja korjaus ei mene takuun piikkiin. Korjausarvio 270, tai vaihtoehtoisesti puhelimen palautus korjaamattomana josta myös veloitetaan 35 €. Asiassa on vaan yksi mutta, puhelin ei ole kastunut !!!!! Tuntuu että Mobyline yrittää nyt jotenkin vedättää tässä asiassa. Muilla vastaavia kokemuksia Mobylinen toiminnasta ? Jokatapauksessa puhelin tulee nyt takaisin, ei järkeä maksaa 270 euroa korjauksesta kun uuden samanlaisen saa tällä hetkellä jo 350 eurolla. Harmittaa senkin puolesta että puhelimeen jäi satoja valokuvia joita ei nyt varmaan saa enää millään pelastettua .. joo, tiedän olisi pitänyt ajoissa varmuuskopioida / siirtää muualle mutta meni nyt tämäkin asia kantapään kautta [​IMG]

2. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    27   0   0

Tykkäykset:
    4699
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Jos se nesteindikaattori on muuttanut väriä niin ei sille hirveesti mitään voi, kai sille teoreettinen mahdollisuus on ihan hien aiheuttamasta kosteudesta laueta. Puhelin taskussa ja sieltä kautta, itse ainakin juoksulenkkien jälkeen joutunut kosteutta näytöstä lenkkiluurista, tosin se vielä käy ja kukkuu.

3. Nuutti N

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Täällä semmosia samanlaisia kokemuksia, että:
    G4 oli mulla käytössä pitkään. Roottasin sen, avasin bootloaderin ja päädyin custom romien ihmeelliseen maailmaan.
    Annoin puhelimen pikkuveljelle käyttöön ja puhelin toimikin ihan normaalisti cm13 romilla.
    Yksi päivä puhelin sammui eikä enää käynnistynyt. Ei reagoinut yhtään mihinkään. Itse en ollut paikalla, mutta kuulema monien yrityksien jälkeen yhdessä vaiheessa lg:n logo näkyi tms, mutta seki kesti vain vähän aikaa.
    --> koitettiin saada puhelin takuuseen, mutta huoltoliike lähetti viestin, että puhelin olisi kastunut.. Näin ei kuitenkaan ole käynyt.

Edit: Nyt kun muistelin, niin kerran puhelin sai vähän vettä päälleen ja näytön yläreunan alle joutui kosteutta, niin että se näkyi pienenä länttinä. Se kuitenkin kuivui, eikä puhelin muutenkaan kärsinyt siitä mitenkään muuten, paitsi jos se näkyi sitten siinä indikaattorissa..

Itse olen ollut toisella paikkakunnalla kaikkien tapahtumien ajan ja yritän vielä joskus myöhemmin tietokoneen ja netistä löytyvien ohjeiden avulla elvyttää LG:n. Todennäköisesti se jää kuitenki vain haaveeksi:(

Harmi, kun syyksi ilmoitetaan tuollainen, oli puhelimen bootloader avattu tai ei.

Viimeksi muokattu: 4/12/16
  4. Nuutti N

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Tähän ketjuun lisään vielä sen verran, että sain LG:n elvytettyä purkamalla puhelimen ja lämmittämällä emolevyä kuumailmapuhaltimella.
    Kuulostaa oudolta, enkä itekkään uskonut tuon toimivan, mutta niin vain virta rupes kulkemaan puhelimessa!

Näin sain siis säästettyä 100-200e :)

kowardi tykkää tästä.
  5. Rommirusina

Rommirusina Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    4   0   0

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Perinteisellä "uunituksella" on tosiaan monia laitteita saatu toimimaan. Emolevyjä, näyttiksiä yms. Aina kannattaa kokeilla :)

Nuutti N tykkää tästä.
  6. dynamo Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    2   0   0

Tykkäykset:
    3
    Aiheeseen osittain liittyen, olen uunittanut LG:n television piirilevyn jo kolmesti, jotta olen saanut HDMI -liittimiin liittyneen räpsimisongelman korjatuksi. 200 astetta ja 10 minuuttia kerrallaan.

7. jasca Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    LG G3 32GB
  8. Kontrolli Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    272
    Puhelinmalli: