Lemmikkieläinketju

Savage

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1857
Tähän ketjuun varmaan sopii muukin pohdinta kuin, kuvat lemmikkieläimistä.
Mä oon pitkään jo haaveillut omasta koirasta ja ehkä ens kesänä voisi olla se hetki, mutta kyllähän tässä paljon pohdittavaa riittää.
Sakemanni on oikeestaan ainut rotu jota on tullut mietittyä.
Tässä on muitakin asioita mitkä ovat saaneet lykkäämään tätä päätöstä.

Mun oma yliherkkyys aiheuttaa kyllä todellisen esteen tällä ja varmaan se isoin syy ettei ole koiraa tullut hankittua.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
5674
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Meidän koira kanssa aikoinaan tykkäsi makoilla ulkona auringossa. Musta turkki niin piti välillä ”hätistellä” varjoon tai sisälle.

B_K

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
196
Puhelinmalli
Pixel 3
Tuntuu olevan rotu ominaista staffeilla tuo auringon otto. Tuo vanhempi/ vaaleampi varsinkin makaa viimeiseen asti auringossa ja sitten käy varjossa pari minuuttia ja sitten taas jaksaa rillata :) Kesällä yli 15c keleillä näillä nousee lämmöt helposti kuten kuvasta näkyy.
88938

ronsulaattori

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
136   0   0
Reaktiopisteet
426
Puhelinmalli
iPhone X
Tuntuu olevan rotu ominaista staffeilla tuo auringon otto. Tuo vanhempi/ vaaleampi varsinkin makaa viimeiseen asti auringossa ja sitten käy varjossa pari minuuttia ja sitten taas jaksaa rillata :) Kesällä yli 15c keleillä näillä nousee lämmöt helposti kuten kuvasta näkyy.
Katso liite 88938
Tsiisus tuota hammaskalustoa:eek:
Voi vaan kuvitella kun tuollainen käy käteen kiinni että kauanko kestää, että käsi putoaa maahan.

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
529
Puhelinmalli
Xcover 3
Tähän ketjuun varmaan sopii muukin pohdinta kuin, kuvat lemmikkieläimistä.
Mä oon pitkään jo haaveillut omasta koirasta ja ehkä ens kesänä voisi olla se hetki, mutta kyllähän tässä paljon pohdittavaa riittää.
Sakemanni on oikeestaan ainut rotu jota on tullut mietittyä.
Tässä on muitakin asioita mitkä ovat saaneet lykkäämään tätä päätöstä.

Mun oma yliherkkyys aiheuttaa kyllä todellisen esteen tällä ja varmaan se isoin syy ettei ole koiraa tullut hankittua.
Yliherkkyys? Et ole allerginen? Koiran hankkiminen on kyllä iso asia, varsinkaan jos ei aiempaa kokemusta ole koirista. Kannattaa miettiä käyttötarkoitusta, ympäristöä, omia resursseja, koulutusta, yms. Meillä iänkaiken ollu koiria, mettäkoiria. Jos oot reissuun menossa, kuka huolehtii koirasta, viekkö hoitolaan, ruokkiiko naapuri, ystävät, sukulaiset. Mutta siittä huolimatta, hommaa koira! Se on ihimisen paras kaveri, ainaki mulle.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
4687
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Äiti kävi hakemassa Tukholmasta blue merle Welsh Corgi Cardiganin, kun tuo väri on niin harvinainen ja haluttu ettei Suomesta oikein onnista. On sympaattinen. Yksi samanlainen löytyy jo, väri tosin eri.

IMG_20190627_205427.jpg

IMG_20190627_205359.jpg

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
529
Puhelinmalli
Xcover 3
Koiran kun olen ruokkinut samaan aikaan päivästä, niin eilen jäi vähän myöhään. Suomenajokoira, jolle olen opettanu istumisen ennen ku saa ruuan. Nyt oli istuminen hakusessa ja kuola valu suupielistä ku piti istua ruokaluvan oottaessa. Lurppa! Ja ei, en nälässä piä koiraa.

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
5966
Puhelinmalli
OnePlus 5T

kopolanpoika

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
119
Puhelinmalli
Note 9
Saatana kun meinas äsken säikäyttää ihan todenteolla kun olin käyttämässä koiria lenkillä niin vähän matkan päässä olevan kerrostalon alimman kerroksen takapihalta aidan ylitse hyppäs sellanen helvetin iso koira ja juos suoraan kohti omia koiria. Sen verran sivusilmällä huomasin, että sain kättä sen verran naaman eteen, että ei kimppuun päässyt ja luojan kiitos sentään koiralla oli panta niin sain siitä napattua kiinni kunnes omistaja tuli paikalle. En tiedä olisiko haukannut vai vaan leikkinyt, mutta onneksi ei tarvinnut ottaa asiasta selvää. Omistaja ihan perus suomalainen kyrpä, joka ei osannut ees pahoitella tilannetta.

Edellä kulkenut 50v espanjalainen nainen sai sellaisen paniikkikohtauksen, että jos oli vain Suomessa vierailemassa niin ei tule toistamiseen. :D

Sori jos menee offtopiciks

FalcoLB

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
30   0   0
Reaktiopisteet
413
Puhelinmalli
¯\_(ツ)_/¯
Saatana kun meinas äsken säikäyttää ihan todenteolla kun olin käyttämässä koiria lenkillä niin vähän matkan päässä olevan kerrostalon alimman kerroksen takapihalta aidan ylitse hyppäs sellanen helvetin iso koira ja juos suoraan kohti omia koiria. Sen verran sivusilmällä huomasin, että sain kättä sen verran naaman eteen, että ei kimppuun päässyt ja luojan kiitos sentään koiralla oli panta niin sain siitä napattua kiinni kunnes omistaja tuli paikalle. En tiedä olisiko haukannut vai vaan leikkinyt, mutta onneksi ei tarvinnut ottaa asiasta selvää. Omistaja ihan perus suomalainen kyrpä, joka ei osannut ees pahoitella tilannetta.

Edellä kulkenut 50v espanjalainen nainen sai sellaisen paniikkikohtauksen, että jos oli vain Suomessa vierailemassa niin ei tule toistamiseen. :D

Että ottaa pattiin nämä omistajat, jotka eivät huolehdi että oma koira pysyy kiinni/hallinnassa. Meidän koiran kimppuun on hyökännyt lenkillä irtokoira nyt kahdesti, ja tämän toisen tapauksen jälkeen ollut ihan hermoraunio. Nykyisin aina kun vastaan tulee toinen koira, niin meidän uikuttaa ja panikoi niin että ihan pahaa tekee. Jättää näköjään hyökkäykset fyysisten oireiden lisäksi tosi pahat henkiset arvet koiralle. Kohta täytyy oikeasti harkita lenkille jotain kättä pidempää mukaan että oma koira saa olla rauhassa...

smamuli

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
32   0   0
Reaktiopisteet
822
Puhelinmalli
P30 Pro

Olen miettinyt monta kertaa kun koiran kanssa kävellyt ja katsellut naapureiden aitoja että kyllä koira niistä vielä joku kaunis päivä tulee yli. Itsellä ei koiran koon vuoksi ole pelkoa, että menisi yli (kuvassa neiti Pipa), mutta osa reitillä voisi rakentaa aitaa korkeammaksi/tukevammaksi.

IMG-20190531-WA0005.jpg

Top Bottom